Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 11415 besök totalt |
Det var ju till och med delvis våt bana då de satte 7.40 med Carrera GT så det kanske till och med är möjligt med de däck den har i dag. Vore även kul att se vad Enzon och Koenigsegg kan prestera. ![]() |
||||
Re: Porsche GT3 RS Supertest
Ja fast å andra sidan kan man verkligen 100% kategorisera detta däck som R-däck även Wheelbase anser att det är det?? "Toyo Proxes RA-1 RA-1är främst utvecklat för den amerikanska marknaden och därmed också DOT-märkt. De som använt däcket under den gångna säsongen har varit mycket positiva till däckets fina allroundegenskaper. Med tyst gång och för för däckstypen bra våtegenskaper är det ett alternativ för dig som vill använda dina R-däck också till vardags. (Kraftigt regn / stående vatten kräver dock eftertanke och hastighetsanpassning.) ![]() Jag tycker inte att detta är 100%igt R-däck även om Wheelbase kallar det för R-däck.... /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Fast de som kört på RA-1 som jag känner har faktiskt fått rdäcksmässiga varvtider i princip... Annars var jag tidigare frågande precis som du skriver Puppan.
Ni som kört RA-1 får gärna fylla på här! _________________ ![]() |
||||
Jag körde Toyo RA-1 på min förra E36-M3 både på väg och bana och Nuerburgring och det är ett utmärkt däck. Att det är ett R-Däck tycker iallafall jag. Ett billig och bra däck om man vill ha ett däck som funkar bra på allmän väg också.
![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||
GT3 RS Supertest
Däcken som sitter på min GT3 RS har följande märkning: Treadwear 60, Traction AA och Temperature A. Det klassiska Corsa-däcket har samma märkning förutom Tractionbeteckningen vilken där är A. Vad detta betyder kanske någon vet? Det mer öppna mönstret kommer rimligen att ge däcket en kortare livslängd och sämre torregenskaper men bättre våtegenskaper än det klassiska Corsa-däcket. Hälsningar från Ulf Karlsson. _________________ Ulf Karlsson |
||||
Re: GT3 RS Supertest
Ulf, Välkommen hit! ![]() Visst körde du en sväng på Ringen när du hämtade hem den RS? Körde du så pass hårt med den då så du kände ngn skillnad? |
||||
Hej Johann.
Jag körde bilen från Stuttgart till Nürburg på fredag kväll 2003-10-10 och sedan på Nordslingan på söndag förmiddag. Det blev endast tre varv då banan var stängd på grund av dimma på morgonen och sedan var jag tvungen att åka till färjan i Kiel. Jag körde inte speciellt hårt då bilen endast gått 40 mil. Jag märkte en markant understyrning de första kurvorna vid T13. Det kan ha berott på för låg däckstemperatur, eventuellt i kombination med för liten cambervinkel. Understyrningen försvann sedan. Det behövs dock ett högre tempo för att avge ett omdöme om däcken. De lär förstås knappast matcha Michelin Pilot Sport Cup. Jag vet mer efter 21-24/4. Jag har även kört på ett blött Gelleråsen där bilen understyrde rejält på samma sätt som med de klassiska Corsa-däcken. Jag hade inte möjlighet att ställa om främre krängningshämmaren men kände igen däckens beteende. De här däcken sväljer dock mer vatten än de klassiska. Hälsningar från Ulf _________________ Ulf Karlsson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 11415 besök totalt |