Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Scuderia Hanseat
1023 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Scuderia Hanseat

Hej!

Lite intresserad av att anmäla mig till sommarkursen o tänka höra ifall det är några här som anmält sig? Brukar ju vara en del svenskar så det vore kul om man kunde köra ner tillsammans. Någon som kan berätta lite mer om upplägget av kursen? Brukar man behöva byta belägg o däck under kursens gång eller det brukar klara sig? Tänkt anmäla mig till BMWs M3 Nürburgring träning men är lite ambivalent.

Philip Lundh
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Tjena Philip.

Just det du skriver om har avhandlats på senaste tiden. Kolla sök-funktionen så hittar du säkert både den ena och den andra reflektionen.

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Vilken kurs är det du tänkt anmäla dig till?
Scuderia har en vår-kurs(21-24 April) och en höstkurs(30 aug - 2 sept).
BMW-kursen vet jag ingenting om.
En Scuderia-kurs klarar du utan vare sig däcks- eller bromsbeläggsbyte om du har fräscha grejer när du åker ner.
Tänk bara på att åka och kyla bromsarna om de är rejält varma innan du ställer ifrån dig bilen!

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Grupp nr 11 eller Ring runners verkar vara full. Blev placerad på väntelistan men tills vidare är jag i grupp nr 5. Någon som också blivit placerad i denna grupp?

Philip Lundh
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

MatroxMGA skrev:
Grupp nr 11 eller Ring runners verkar vara full. Blev placerad på väntelistan men tills vidare är jag i grupp nr 5. Någon som också blivit placerad i denna grupp?

Hoppas det inte är med fransoserna!
De gillar mer att dricka vin och att ha picknick än att köra bil...
Instruktörerna brukar säga att en välorganiserad grupp, som oftast svenskarna är ,
hinner köra varje avsnitt av banan dubbelt så många ggr som en icke välorganiserad grupp.

OK jag gillar också att dricka vin och ha pick-nick!
Men man behöver kanske inte ha det mitt under en kurs i bilkörning som man betalt en massa pengar för.

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Peeter skrev:
MatroxMGA skrev:

Hoppas det inte är med fransoserna!
De gillar mer att dricka vin och att ha picknick än att köra bil...
Instruktörerna brukar säga att en välorganiserad grupp, som oftast svenskarna är ,
hinner köra varje avsnitt av banan dubbelt så många ggr som en icke välorganiserad grupp.

OK jag gillar också att dricka vin och ha pick-nick!
Men man behöver kanske inte ha det mitt under en kurs i bilkörning som man betalt en massa pengar för.

Håller helt med dig! Köra är därför man är där. Denna grupp bestod tydligen mest av tyskar med en instruktör som var duktig på engelska. Spelar det egentligen så stor roll vilken grupp man hamnar i förutom med fransoserna;) Skulle kanske bli en del svenskar till i denna grupp då det var många som inte skulle komma med i grupp 11.

Philip Lundh
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

MatroxMGA skrev:

Håller helt med dig! Köra är därför man är där. Denna grupp bestod tydligen mest av tyskar med en instruktör som var duktig på engelska. Spelar det egentligen så stor roll vilken grupp man hamnar i förutom med fransoserna;) Skulle kanske bli en del svenskar till i denna grupp då det var många som inte skulle komma med i grupp 11.

Då är det nog ok!
Har själv kört i en grupp med bl a tyskar, som visade sig kunna ratta bil riktigt hyffsat! thumbs up

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Peeter skrev:

Jag har gått en höstkurs och då var vi 7-8 svenskar och resten Schweizare - de flesta franskspråkiga! Man fruktade ju det värsta men faktum är att jag tror aldrig jag varit med om att vi fått köra så många gånger i sektionerna!

Tanken om oss svenskar som så enormt välorganiserad är ju tilltalande men liksom så många andra föreställningar om vår egen förträffligehet kanske mest en myt... men det är ju en helt annan diskussion som inte hör hemma här på rejsa!

Lev väl - var det inte lite vårsol idag förresten?! thumbs up

Nürburgring
Scuderia Hanseat
1023 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande