Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2188 besök totalt |
S: BMW 635CSi->640CSL projekt. Nu med riktpris.
Hej, Då saker sällan går som planerat är jag tyvärr tvungen att avyttra mitt kommande projekt. Bilen är i grund och botten en 635CSi -84 (byggd dec -83) Elhissar, ellucka, färddator och sedvanlig utrustning. Min tanke var att bygga en Grp A-replika med bur o.s.v. Just nu står den så här: På hjul, utan bromsar, ingen maskin eller motor i bilen. Rost finns, främst framskärmar. Men, det finns en hel hoper med delar som ingår,allt av det viktigaste ingår. Bl.a följande: -Kinnby Coil-overs, fortfarande i kartong. -M5 e34 frambromsar (315mm) samt 540 bakbromsar. (okej ok fram och bak, fina skivor fram, nya belägg fram, skivorna bak lev nysvarvade) -M5 e28 krängare. -En helt komplett motor från en 540i e34 -95 med manuell 6-växlad låda. (Kyl, boxar, EWS, kardan o.s.v , ALLT finns) -Specialbyggt kyl från Bapelsin Racings 635a med M5 V8, även expansionskärl finns. -En isärplockad 3-liters V8 som nyttjas som mall. (Även extra toppar o.s.v) -De bromsdelar som krävs för att flytta fram bromsservot, även här finns allt. -I dagsläget sitter en diffad bakaxel med innehållet från en M5 e34, 3,91:1 Bilder finns några få i denna tråden, http://www.e28.se/forum/viewtopic.ph Pris? Efter mycket funderande kan jag sätta ett ungerfärligt riktpris, för bilen inkl alla delar rör det sig om runt 50.000kr. Räkna bara på vad delarna hamnar på om Ni tycker det låter dyrt. Själv har jag inte sparat eller gjort någon budgetlösning på några utav delarna. Mvh Christer PS Det är inte fälgarna på bilderna som ingår. DS ![]() ![]() ![]() _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
Bilen är såld.
Delarna finns dock kvar, om någon moderator skulle vilja flytta tråden vore jag tacksam. Mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
Re:
Någon rejsian som köpte eller informerade du om siten? Vill verkligen se vad det blir av detta ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2188 besök totalt |