Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M Coupe -00 | 1, 2 >> 11626 besök totalt |
Hade tidigare en svart -99 som såldes i våras, efter 4 månader kom jag fram till att jag inte klarar mig utan en M Coupe så en ny inhandlades i slutet av Augusti.
Brukskörde den svarta när jag ägde den så ville inte göra om allt för mycket me den, denna däremot blir en ren leksak! Är så klart en massa saker jag vill göra med bilen, men finns andra saker jag prioriterar för tillfället så det kommer ta lång tid att komma dit jag vill. Planerna som finns idag: XYZ Coilovers (köpta) och monterade Skalstolar (köpta) 4 punktsbälten (köpt 1st beg Sabelt) Halvbur PFC belägg fram och XP8 bak Bromskylning Ny ratt H&R krängare fram och bak Helsystem med racekattar AC:n ska bort Takluckan ska bort Ta bort stereo och högtalare (klart) Ta bort all asfaltsmatta (klart) På däckfronten kommer det bli Bridgstone S001 på gatan och förmodligen TOYo R888 på banan. Har test monterat ett 245/40-17 på en orginal fram fälg och det verkar funka med en spacerplatta och tar förhoppningsvis bort en del av understyrningen. Asfaltsmattan borta och kom upp i ca 6,5kg Precis som på den svarta hade det läckt in vatten ner under golvmattan, men på denna var det lite värre så jag fick slipa ner båda sittbrunnarna och lägga rostskyddsfärg När halvbur, stolar och allt med bälten är klart så kommer jag köra utan golvmatta och onödig inredning, ska även lacka insidan grått. Men iår får den sitta i då det får bli ett projekt till nästa vinter. XYZ coilovers, beställde något hårdare bakfjädrar än vad som följde med efter tips härifrån Motorutrymmet med coilovers monterade Skalstolarna och det inköpta Sabelt bältet. Som ni ser är det billiga kina kopior men Sparco sprint kommer inköpes längre fram men dessa va så billiga att det inte gick att låta bli Fick även med fästen till dessa, har förlängt dessa ca 5cm och nu passar dom men stolarna tar i lite i "öronen" när dörren är stängd Lackade om delar av mitt-konsolen mattsvarta, instrument-panlen kommer med tiden att flockas Dessa slutdämpare satt på vid inköp. Lät så nått så fruktansvärt mycket så idag sitter orginal på igen _________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||
Underbar bil. Min första riktiga sportbil var en M Coupe och Geeezvilka minnen man har...
_________________ Chante Hovsepian NISSAN GT-R R35 & AutODelta 1300 Corvette Z06 C6 (såld) Porsche 996 C2 (såld) NSX -94 (såld) BMW M Coupe (såld) |
||
Tänkte ta tag i elen ordentligt men har kört fast. För att det ska bli bra skulle jag behöva få bort värmepaket under instrument brädan. Har sökt runt men hittar ingen bra förklaring.
Nångon som vet om det finns nån bra guide till detta? _________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||
Tjusig bil Tim
När jag läser din planeringslista så är du en huvudströmbrytare ifrån en klockren Roadsport A bil. Har du inte så skaffa licens och personlig utrustning och kör med oss i MSCC. Du behöver ingen vagnbok och vi är väldigt snälla så du slipper oroa dig om plåtskador . Det skitkul jag lovar . I.v.f. önskar jag dig lycka till med bilen _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Tack så mycket! Har läst lite smått om detta och verkar grymt kul! Är inte så insatt i allt med licenser, tog licens med BMW klubbsport på Mantorp 2009 räcker den? Vad är det för pengar vi pratar för att delta?
_________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||
Din licens duger alldeles utmärkt då BMW CS kör samma typ av racing. Se till att den är giltig för 2011 och att det står "Racing" (om det är Debut eller Nationell spelar ingen roll när du kör med oss). En tävlingen på Knutan i höstas kostade 1700:- för icke medlem och givetvis blir det billigare för medlemmar, likaså är tävlingarna på konbana och backe betydligt billigare. Det brukar komma erbjudande för medlemmar som vill köra alla tävlingar och förra året kostade det 3500:- för alla 5 tävlingarna. Jag hoppas det ger dig en bild på läget. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Har nu börjat gå igenom elen i bilen och där finns väldigt mycket att förbättra. Många kontakter som inte används och allmänt stökigt. Frågan är bara vad som är smidigast att göra detta på?
_________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||
Låter som enklaste lösningen är att helt enkelt klippa allt 5-10cm frånb kontakterna och sedan dra det hela efter elschema. Reda ut moddade härvor är ett evighetsprojekt annars! tro mig!
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Det låter ju helt klart som den bästa och enda lösningen... Skrev ut hela el schemat tidigare idag, 387 sidor
Ska höra med en kompis som är elektriker om han kan förklara lite snabbt så man förstår. Lägger hellre ett år på att få detta hundra än att göra nått halv bra... så kvällarna verkar vara räddade ett tag framöver! Finns det nått universal kitt man kan köpa tro? Vill som sagt bara att motorn ska gå och självklart lite lampor och sånt.. Kanske köpa en ny dash som underlättar ännu mer? Någon som kanske sitter på en Bentley manual till z3 som har lust att skicka? Letat som tusan på google men hittar tyvärr inget att ladda ner > _________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||
387 sidor låter som en hel felsökningsmanual inklusive recept på Döner Kebab! Elschemat för motor, bränslesystem & givare brukar rymmas på 1-2 A3. Sedan brukar det vara separata sidor för ABS/antispinn, luftkonditionering etc. Där de olika systemen möts finns det oftast numererade "trådar" ut från kanten. Har du tur är alla tåtar som går till andra system samlade på samma ställe på schemat.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
För färdiga universalkit finns http://www.painlesswiring.com/
Finns säkert många fler märken men detta är vad som sitter på denna bilen: http://www.s14.net/forums/showthread.php?t=37258&page=2 _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||
Nu har man pillat i 3h med att få bort värmepaketet. Lossat alla skruvar och håller nu på att tömma kylarvattnet. Fixar det sista imorgon så allt verkligen hinner rinna ut.
Återkommer imorgon med bilder! _________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||
Spenderat kvällarna med elen de senaste dagarna. Inget roligt jobb men det blir riktigt bra!
Fick lite hjälp i söndags med att få fram information om delarna och kablarna jag var osäker på. Satt tex dubbla kabelstammar till abs styrenheten så den som inte användes är nu borta. Är som sagt osäker på vad som hänt med denna bilen men genom att kolla på baksidan på lite olika plastdetaljer så verkar det som om det mesta till min bil är tillverkat 95. Så jag funderar på om min bil är en förserie bil möjligtvis Är framför allt denna kabelstammen som behövds rensas Blir en del! Pillade lite med dämparna igår och cambern blev riktigt bra! _________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||
Samma höjd som innan
Ska skruva ihop det mesta nästa vecka, sen upp till jobbet måtta med lite olika spacers och prova ut rätt däck fram och bak. Hoppas på 255/40-17 bak och 245/40-17 fram. Sen testa lite olika hjulinställningar _________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M Coupe -00 | 1, 2 >> 11626 besök totalt |