Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
680 besök totalt |
KÖPES: MB 190 KUPEFLÄKT.lagringar/stötdämp.M103a koppling mm
TILLÄGG!! KUPEFLÄKT till mb 190 utan ac och dyligt sökes!!! Å ganska brottom är det Hej hopp! Håller på och bygger mig lite nya grussprättar bilar (folkrace) På 2st 190 en 2,6 och en 190d ![]() Dieseln skall gå nu i slutet av januari ett 4timmars folkrace lopp i vimmerby. ![]() Men har upptäckt att topplagringarna (gummit) är helt skrot, och framdämparna är aningens gungiga. Någon som kanske har kompletta frächa framdämpare till rimlig kostnad? (någon som vet om det passar att använda stötdämpare mm. från w124 typ nån 200 eller 300) Även på jakt efter en förardörr (gör inget om den är bucklig/repig utan ruta eller så. Kabel stumpen med kontaktstycken från säkringsdosan in i tändningslåset. Även en billig reservdelsbil kan vara av intresse. Sen undrar jag också om någon kanske har ett svänghjul, trycklpatta, lamell till en M103a helst 24v (3 liters 6orna heter väl så?) Tanken är nämligen att det skall "ramla i" en 24v motor från en 300 i en 190kaross. Men donatorbilen jag har ståendes är automat, därför behöver jag svänghjul +allt i kopplingsväg. 0704-947935 _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
Re: KÖPES: MB 190 topplagringar/stötdämpare. M103a koppling
rackarns.. fel det blev.. svarade i fel tråd.. man kan inte ta bort sitt egna inlägg eller!? _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
om du inte hittar några fräscha topplagringar/stötdämparlagringar så har Autoteilemann.de Meyle's förstärkta Heavy Duty-lagringar för 200ing styck vill jag minnas, det är brutal skillnad mellan original och dem i dimensioneringen
![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
ÅÅ hej..
"Jagar" forftarande lite mb 190 delar en kupe fläkt.. å torkar paket med motor å länkage å hela faderullan.. och även den lilla kabelmattan som går från tändningslåset in i säkringsdosan.. Även svänghjul/koppling/ till mb 6cyl tex från 300 el 190 2,6 Även billig manuell låda kan vara av intresse! (å topplagringar/stötdämparlagringar har jag ju inte fått köpt mig några heller) ![]() Framfjädrar å dämpare som är i vettigt skick och orginalhöjd sökes även det.. Det skall sitta en tung 6a i nosen så det gör ju inget om det är lite tuffare grejer än org. men som sagt, frächa org grejer funkar säkert kalas det med.. _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
![]() |
KÖPES
![]() |
680 besök totalt |