Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Gokart på Nordslingan
2474 besök totalt
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Vanliga gokartbanor känns plötsligt inte så lockande längre...

http://www.youtube.com/watch?v=pw48wRz9pVo

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

24 timmars? grymt men kör dom verkligen nattetid?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Kan inte vara behagligt för bakdelen att skumpa runt i en såndär på nordslingan

Der drüben
Här sen Dec 2002

Ultura skrev:

No pain no gain Jag hade då sannerligen inte bangat för ett par varv men längre än så vetetusan om jag pallat med den "komforten"

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007

MSCC
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Johan Sjöström skrev:
Ultura skrev:

No pain no gain Jag hade då sannerligen inte bangat för ett par varv men längre än så vetetusan om jag pallat med den "komforten"

Inte jag heller, men frågan om man kan resa sig sen, med tanke på hur jobbigt det är att komma ur efter ett vanligt mästerskap på vanlig lite bana

Här sen Jul 2007

24h h i den där? Ajjaj stackars bak...

Här är en med lite mer fart, barthurst +superkart, grymt!
http://www.youtube.com/watch?v=brNuE8dON3Q
(Hoppa första 1:30 uppvärmning)

Här sen Jun 2004

2 varv sen är det väll dags för renovering av motorn.

Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

om man läser lite står det tydligt att det inte är race och att man inte kan raca på ringen för den är för farlig. De låg bara och demokörde lite försiktigt och fick prova åka på ringen ett varv.
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Björn skrev:
om man läser lite står det tydligt att det inte är race och att man inte kan raca på ringen för den är för farlig. De låg bara och demokörde lite försiktigt och fick prova åka på ringen ett varv.

Ringen kan väl aldrig vara för farlig
Kul hade det säkerligen vara att köra iaf

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Som sagt var jag skulle inte vilja ha punka på en superkart i någon av högfartskurvorna i 280kmt och parkera i ett armco, då är tom. super seven krocksäker.... Men ballt vore det att köra på en bana som ringen med en superkart. På filmen gasade han bara på någon kort stund, resten låg han bara och rulla, fick det till att vara en 125cc med växellåda, det största man åker på gokartbanor.
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Kartarna från ringen är KZ2, 6-växlade 125cc, 45-50hk, normalt byts kolv efter 1-2 race om man ligger i toppen av tabellen eller efter 4-6 timmar

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Björn skrev:
Som sagt var jag skulle inte vilja ha punka på en superkart i någon av högfartskurvorna i 280kmt och parkera i ett armco, då är tom. super seven krocksäker.... Men ballt vore det att köra på en bana som ringen med en superkart. På filmen gasade han bara på någon kort stund, resten låg han bara och rulla, fick det till att vara en 125cc med växellåda, det största man åker på gokartbanor.

250, är det bara för storbana Var ju alltid (nästan) nån 250 som var med och tränade på Järfälla när jag körde.

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Hade en 125 cc 6-växlad-98:a 2003, jösses en sån rolig kart Accet från 0-100 var slående, runt 4 sekunder. På gokartbanan i Örebro var den drevad för 160 km/h i topp, perfekt för den lilla banan. Nu blev man ju inte lite sugen på att skaffa en igen, perfekt motionssak, roligt som f*n och gick ner 10 kg på en månad

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

steffe skrev:
Björn skrev:

250, är det bara för storbana Var ju alltid (nästan) nån 250 som var med och tränade på Järfälla när jag körde.

Japp det är formellt bara tillåtet med 125cc på gokartbana om det inte är en trög 4-taktare, dom behöver ju vara lite större för att hänga med thumbs down
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Björn skrev:
steffe skrev:
Björn skrev:

Japp det är formellt bara tillåtet med 125cc på gokartbana om det inte är en trög 4-taktare, dom behöver ju vara lite större för att hänga med thumbs down

Varför va vi som klass inbjudna att köra i samband med gokart SM 2010 om det inte vore tillåtet?
Fanns dock inget större intresse för att vara med där.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Bilder o videos
Gokart på Nordslingan
2474 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande