Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1720 besök totalt |
Fishermans Freind på ringen
Ni som funderade på Ringens marathon, glöm det nu kommer det Fishermans Freind StrongmanRun 2011 på ringen...... http://www.fishermansfriend.de/stron _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
9km slinga med 5 hinder 2 varv.
Planerar att springa Run Am Ring i år igen som är ett lopp på drygt 24 km runt korta loopen på GP slingan och Nordslingan. Det är en fantastisk upplevelse att springa runt Nordslingan kan jag lova. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
I'm in!!! ![]() Finns det möjlighet till efter så hade det varit grymt. Hur många deltog förra året? _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Re:
Det var kanske 1500 löpare. Det är en liten tävling och jag kan lova att det inte var trångt i starten på den breda GP banan. http://run.radamring.de/24-km-lauf.h Löpning skedde Lö morgon och snöret dras vid lunch. Efter löpningen går går 24H på cykel vilket är coolt. Det var sedan Turistkörning på söndag eftermiddag. Vi stod och tittade vid T13 mitt i natten när de kom cyklande med pannlampor. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
Härligt, det låter kul. Ett bra skäl att åka till ringen ![]() Jag bävar inför att springa upp från Bergwerk till Hohe Acht, men det kan ju inte vara så svårt ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Re:
Det ska du göra, 300 höjdmeter på 3 km. Tror att det var ca 450 höjdmeter uppför om man tar med alla upp och ner runt hela banan. Loppet e bara 3 km längre än en halvmara men jag fick lägga på ca 50 minuter på min halvmaratid! Men huvva vilken upplevelse, du hinner ta in allt man inte hinner med när man kör. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
Hmmm...inte för att PÅ NÅGOT SÄTT förringa prestationer som jag aldrig kommer att ens försöka mig på, men enligt min "Streckenprofil" är det ca 300 höjdmeter från Breitscheid till Hohe Acht (en sträcka om ca 5km). Från Bergwerk till Hohe Acht ser det ut att vara ca 250 höjdmeter på en sträcka om ca 3.5 km. Kör hårt! ![]() _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1720 besök totalt |