| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Drömstyrningen: 24h på Nürburgring eller Le Mans?
|
1, 2 >> 3374 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
|
om du plötsligt skulle bli erbjuden att köra 24-timmarsracet på antingen Le Mans eller Nürbrurgring, vilken av de två skulle du välja? _________________ Magnus Thomé
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Exakt! 24 Heures du Mans alla dagar i veckan. Ringen i all ära, men som 24-timmarslopp smäller Le Mans högre.
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||||||||||||||||
|
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Förvisso är det tråkigt att man brutit av Les Hunadieres med chikanerna, men för oss med bara 750cc var deessa bra outbrake places ändå... (men vi hade aningen för högt växlat och orkade bara 177 km/h där) Då tycker jag att den nya slingan, när man viker av in mot Porschekurvorna är en större våldtäkt på Sarthé. Visserligen teknisk utmanande med sina relativt snabba böjar, där det går att tjäna tid med rätt linje, men tyvärr ganska klinisk och inte alls med samma magi som de delar såm fortfarande använder den ursprungliga sträckningen. Mitt favoritparti är nog Från Mulsane med Indianapolis och Arnage (skön rytm) och fram till där man går in mot Porschekurvorna. Att i det franska bäckmörkret halvtolv på natten gå in mot Indianapolis med en Ferrari 250 Gt SWB och Aston Martin DBR! i hasorna, samtidigt som man själv försöker hitta en väg runt en AC, kan jag lova gör att alla andra racingupplevesler känns rätt futtiga.
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Ja, jag tror nog faktiskt att Le Mans - och då just Classic - står högst på min lista. Vilken känsla det måste ha varit för er..
_________________ -- |
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Just det, Ringen kan du köra alla dar i veckan (nästan), men Le Mans smäller högre.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||||||||||||||
|
Alla gånger Le Mans. Så sjukt häftigt att köra ute på vanliga landsvägar.
De långsammaste bilarna på Le Mans är ju de häftigaste som går 24h på Nürburgring. Porsche 997 RSR blir ju ifrån åkt på alla ställen på banan av de snabbaste prototyperna. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Tror inte den är flyttad från Belgien...
sorry, kunde inte låta bli.
_________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 3374 besök totalt |