| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Rekomenderade däck till mr2 ??
|
984 besök totalt |
|
Har en mr2 gti. Vill ha däck som även går bra att köra bana med.. Då jag tänkt köra lite bana i sommar. Vill inte ha en extra uppsättning r-däck.. För så mycket kommer jag inte att köra.. Blir ju mest väg åka.. Vill ha 17".. Möjligtvis 18".. |
||
|
Har du läst rdäcksdatabasen noga? Där står vilka däck som är mest "gatmässiga". Annars brukar kvalitetsmärkenas high end gatdäck palla för lite banåka. Men det beror ju på om:
- Hur många banträffar räknar du med i år och kommer du köra från morron till kväll på dom eller lite lagom mycket? - Vad väger din bil? Den är väl f.ö. ganska lätt fram? _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Kollade runt lite.. Tror det blir mer gat däck.. Iaf när jag såg priserna
Min erfarenhet är att desto mer racing däcken är desto fortare tar de slut. Iaf om man kör på gata med dem med.. Tack för tipsen iaf.. |
||
|
Det mest ekonomiska du kan göra (i längden) är att ha en uppsättning gatdäck och en uppsättning bandäck om du planerar att åka frekvent på bana.
Då kan du även åka på 15" R-däck och sedan kan du ha hur stora fälgar du vill på gatan så det blir riktigt tungt att dra runt dem.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
|
Problemet med min bil e att jag måste ha en följebil att ha med extra däck i
Får inte plats med reservhjul ens.. Om jag inte vill ha 12"..
|
||
Man kan lägga på R-däcken hemma i garaget och köra på dom till banan....
_________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Däck för banåka
|
984 besök totalt |