Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES:Fullt färdig banräser. BMW E30 med dubbla motorer. | 3 besök senaste veckan (8605 totalt) |
Då jag nu äntligen bestämt mig säljes denna E30 som tidigare gått i Bmw cup med många segrar i sitt CV.
Då jag tidigare velat fram och tillbaka och egentligen ville behålla den 4 cylindriga motor som nu sitter i bilen. Så införskaffades en 2,8 L motor för att bygga den ultimata bilen i Bmw cup klass modifierat. Men då både tid och motivation saknas så säljs hela klabbet på ett bräde Bil + dubbla motorer Motorn som skulle i bilen är en 2,8 litare som tidigare suttit i en 328 från -99, och har enligt uppgift gått ca 9500 mil. Den är ombyggd med alla dom atribut som krävs för att få ner den i en E30, dvs annat oljetråg och motorfästen. Vidare är insugningsröret bytt till 2,5 literns, nytt extraktorrör sitter åxå monterat. Hela kabelstammen finns med nyckel; nyckelannten; ews box; och stora styrboxen där allt skall lira för att få igång motorn. Kanske har jag glömt något här, men allt skall finnas. Lite data om bilen. I grunden en Bmw 318is - 90 Motor: M44 = 4 cyl 16v radmotor ca 2000cc. Bottendel; M44 borrad till 86mm Vevaxel; orginal slag 83,5mm balanserad. Stakar; Smida Eaglee balanserade och viktade. Kolvar; Wiseco, special beställda 86mm för lämplig komp Svänghjul; lättat och balanserat ihop med en koppling förstärkt sachs. Toppen; Fd super touring topp, tillverkad av "grottis" i S-holm. Igenlagda förbr rum och sedan upptagna efter konstens alla regler, större ventiler. Kammar; Insug 316'. Avgas 296'. Extraktor grenrör, separata spjäll, kolfiber plenum, MBE 912 sprut mappad och bromsad av Jaktlund Power. Efekt ca 248 hk vid 8350 rpm varvstopp 8500 rpm. Växellåda: Getrag 5 växlad med 1/1 på 5an. Modell M3 E36 helrenoverad hösten -08 Bakaxel: orginal 4,10 utv, lamell diff med ca 40% spärrverkan Främre hjulupphängning: Hemmabyggda coiloverben med 60mm fjädrar och hjälpfjädrar, på ca 100Nm. Bilstein grupp N dämpare. Krängare från Millway.se. Exentriska bärarms bussningar. Topplagringar justerbara från Millway.se Kort styrväxel. Bakre hjulupphängning: Bussningar från Millway.se i hela bakvagnen. Ombyggd bakaxelbalk för att kunna justera toe och camber. Krängare Millway.se. Dämpare Bilstein grupp N, 60mm fjädrar med hjälpfjäder även bak, hårdhet ca 120Nm Bromsar: orginal bromsok med bronsbussningar. Orginalskivor. Klossar Carbotech XP10 fram och XP8 bak, från Peean.se Stålomspunna broms slangar, justebar broms- reducerings ventil. Mottuls 600 bromsolja. Bortmonterad bromsservo. Hemmasnickrad bromskylning Hjul: Fälgar 15X7" Hartge & BBS (org krysseker) Däck, Toyo 888(medium) och Yokohama 048(soft) 205/50-15 har använts under året. Kaross: Helt orginal, förutom lättningar både här & där. Plasthuv,Plastfront och baklucka från Adolfsson motor. Burbåge från Guss med lite egna förgreningar, bla till bakvagns infästningen och till bakväxel infästningen, även helsvetsad i div kaross skarvar, för att uppnå lite bättre vridstyvhet. Rutor av 3mm Macrolon. Interiör: Glasfiber stol, och sexpunkts bälte från Toora. Mocca ratt med snappon fäste. Fångstnät på förarsidan. Inte så mycket mer!! Vikt: Ca; 900 kg utan förare. Säkert glömt massor av modifieringar som är gjorda, men ring så snackar vi om det Perfekt för vilken klass som helst Pris: Är för hela klabbet som tidigare; 130 000:- Då följer allt som finns till bilen med; reserv dörrar och flera utväxlingar till bakväxeln. Mer frågor besvaras av Roffa 070-5298447 _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
På förekommen anledning så kommer bilen, extra motor eller några extra delar inte att säljas separat, utan tillsvidare (någon eller några veckor) allt eller inget .
Blir inte konceptet sålt i detta utförande, så kommer den 4 cyl motorn att monteras ur (och sparas ) och ge plats för M52b28 motorn. Skulle man redan nu vara intresserad av det konceptet går det att lösa _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Hej
Interessant bil. Er 2-litern mappad til pumpgas 98/99 oktan eller E85? Kunne du være interesseret i et byte, eller er det endast salu? Jeg har en historisk Formel 2000. http://www.cm-motorsport.dk/wp-conte Den er inte snygg, men den er snabb och stabil. _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Just nu ser det ut så här i garaget .
Jag kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att det finns någon motivation för denna operation. Men marknaden kanske blir större när allt blir klart Ur med det gammla och snabba Verkar som denna motor kan bli mer atraktiv lös !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TILL SALU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Komplett med allt; Motor, separataspjäll, kolfiber plenum, databox och kabelhärva. I med det nya tunga och "sega" Men enl alla experter så skall ju detta vara den nya melodin _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Som du ser i inlägget ovanför så är redan motortransplantationen påbörjad Men allt är fortfarande till salu, dock får jag nog avböja ev byten då vi redan har för många fordon att hålla reda på 2L motorn är mappad för "handelsbränsle" 98-100 oktan. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
|
||
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES:Fullt färdig banräser. BMW E30 med dubbla motorer. | 3 besök senaste veckan (8605 totalt) |