Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1704 besök totalt |
Hejsan!
Jag har iofs. en M3 GT -95 som bör vara ca 50kg lättare än motsv. Annars är den välutrustad med AC och en massa lulllull. I papperna 1535kg, Med mig i och lättning i form av avgassystem, rejsstol och halv tank - 1600kg mätt utanför Varberg på E6, polisens utrustning. Synd att dom inte kunde skriva ut nån vågsedel ![]() Ingen lättviktare med andra ord. ///John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
![]() min väger ju 'bara' nåt på 1600... ![]() |
||
Jag roade mig med just detta med vikt på min 93a innan den såldes.
Vid hjulstakorset på den vågen så vägde bilen vad den enligt papperen ska göra, dvs ca 1460kg. Detta var utan förare och lite drygt halv tank. Efter att diverse onödiga grejer (Tex reservhjul, baksäte passagerarstol stereoanläggning etc) åkt ut och BBS RC i 17 tum, lättare racerbromsar mm monterats istället för org-hjul oh bromsar vägde den in på ca 1340-1360 kg (vågen väger på jämna 20kg). fortfarande samma mängd bensin. Denna bil var förhållandevis enkelt utrustad, inget skinn tex. Taklucka hade den dock... _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||
Man kan ju inte ta vikten som BMW uppger och lägga på förarvikt plus bensin. För det är ju redan inräknat på den vikten som BMW uppger.
Jag vill minnas att min M3E36:a vägde nåt på 1400-1500kg med mig i. Så har ni pansarplåt i era bilar? ![]() |
||
För några år sen jämförde i vikten på olika M5 E34 och konstaterade att det kunde skilja ett par hundra kg mellan olika årsmodeller. Min onödigtvis välutrustade 89:a var bland de tyngsta. Jag minns dock inte siffran...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Du kanske har 3 cm tjockt skottsäkert glas i rutorna och pansarplåt! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jag hade kanske "rätt" utrustad bil. Ingen taklucka, inget skinn. inga elstolar inget ljudpaket osv. Det kanske gör sitt. Hade original fälgar också. Det va en 3.0:a
Edit: kanske hade lite fel. 1550kg enl, regbeviset. Vet inte om det är med förare eller ej. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1704 besök totalt |