Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 6565 besök totalt |
Lite tips för kommande Nurburgring besök och Rent4ring?
Hej! Tänkte kolla med er som varit där, planerar att sticka ner i april och uppfylla en dröm! Tanken är att ta en weekend i Tyskland. Nu är mina frågor angående att hyra bil nere på ringen då jag kommer flyga ner. Lutar åt att det blir rent4ring och deras steg 2 swift. Har kikat lite på deras olika paket och kan inte bestämma mig vilket som kan vara lämpligast. Vill köra en hel del när man ändå är där. Så hur har ni andra gjort som varit nere? Ös på med tips! Mvh Mattias _________________ Mattias Lindblad |
||||||
Körde ner efter jobbet, sov över, hämtade Swiften och efter 15 varv körde jag hem.
![]() Övernattning löste jag via detta forum, Schwedenkreutz ![]() _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||||
ok, löste du ett all inc paket eller tog du, det vanliga där det som skiljer är att man får köpa sina egna lap tickets samt lämna tillbaka bilen fulltankad? Den kan ju inte dra allt för mycket en såndär swift så känns som det är det lilla problemet.
Fick för mig att all inc paketen är för dom som inte orkar styra med biljetter samt tankning efter avslutad körning? Det som slog mig var att tar man en heldag all inc och inte skulle hinna med 12 varv pga av nån olycka på banan får man då behålla varven man har tillgodo, dvs får man sina egna laptickets? För i såfall kan man ju nyttja dom vid ett annat tillfälle? Jag ska möta upp en kompis där nere så vi har pratat om att ev ta en bil en hel dag sen turas om lite så man även kan åka med lite, kan det vara vettigt? Man borde hinna köra, 8-10 varv var? Mvh Mattias _________________ Mattias Lindblad |
||||||
Har ni aldrig kört där och tänker bara KÖRA en dag med mycket folk hade jag inrått er att inte räkna med 8-10 varv var om ni skall dela bil. Jag hade hellre satsat på 2 kördagar, kanske delat på en bil första dagen och tagit det LITE lugnt elle rom det finns möjlighet åk med någon lite mer rutinerad på banan för att få lite kläm på banan, andra dagen lite mer hardcore om det känns rätt.
det FINNS en anledning till att det kallas det gröna helvetet och tro mig många har fått erfara det, inte helt sällan som folks längtan slutar alldeles för tidigt då man är helt uppskruvad av allt man sett läst och hört... En klassiker är ju Seven Second 'Ring King http://www.youtube.com/watch?v=q4Qxi ![]() Inte meningen som ett neggo inlägg men men vet hur man själv var/är och man har sett en hel del där nere.. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Ringen ger, Ringen TAR!! Fuckin Hell ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Var är loggen? ![]() |
||||||
Re:
Haha. Jag var passagerare och Driftboxen satt i. Har dock ingen sparad logg... Kanske skulle bli en ny hobby. Logga, spara och sortera varenda varv man åker på Ringen ![]() |
||||||
Re:
Helst med Videobox oxå ![]() ![]() |
||||||
Tack för tipsen, som det ser ut så hinner vi endast en dag, blir dock en heldag iaf.
Vi ska ta en beslut inom kort så får vi se vilket det blir, kändes dock bäst att ev dela bil då den ena kanske vill käka eller nåt kan den andra ta ett par varv och sen kan man byta igen. Jaha så det är 9.07 som ska slås när man är rookie ![]() ![]() Just ifan ni som vet, får man ha kamera i bilen? Läst lite på vissa ställen att man inte får det men sen ser man ju filmer där folk kör med kamera under turist körningen? Bästa, vettigaste, smidigaste boenden där nere? Vi ska ju bara stanna en natt ev så vi har inte så höga krav. Har kollat lite på dom olika hotellen samt nåt som annonserades här i ring forumet. Allt kanske är lika bra? /Mattias _________________ Mattias Lindblad |
||||||
Re:
Nej du får inte ha egen kamera med i bilen. Där emot är det nytt för i år att du kan hyra kamera där nere om du vill filma dina varv. Gällande boende bor jag personligen alltid i Adenau, för jag tycker det är mycket trevligare och lite mer livat än i Nürburg, men smaken är som baken ![]() |
||||||
Säger precis tvärtom, Nürburg känns mer genuint och är mitt enda val!
Frau krämer bakom BMW:s testcentrum Eller varför inte på Burgstrasse 1 hos Dr. Eick. Annars bor jag själv väldigt ofta i Meuspath 2 minuter från insläppet. billigt, ruskigt fräscht och underbar frukost. PM.a för mer info. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Gasthaus Gilles i Müllenbach var trevligt också, god mat och bra rum, vi hyrde en hel lägenhet med 4bäddar samt bäddsoffa för 100euro natten, rätt ok på 4 pers, dock vet jag inte vad det kostar nu, säkert höjt.
Gångavstånd så står man på GP slingan nästintill, man bara följer en gammal fin övergiven väg som en gång fungerade som Südschleife ![]() ![]() http://www.gasthaus-gilles.de/ _________________ Viktor Starkman |
||||||
tack för alla tips! Ska kika närmare på dom olika alternativen.
Nån som vet vad kamera hyra kostar samt vad dom använder, trodde man kunde sätta i en egen eftersom man ser så mycket film på nätet men alla kanske hyr?. Är dom hårda på att kontrollera det? Kan ju vara skoj att ha sin premiär där nere förevigat. /Mattias _________________ Mattias Lindblad |
||||||
Sådär då var det bokat och klart!
![]() Fredagen den 22 april Har vi bokat en Swift Stage 2 hela dagen. Hoppas på bra väder nu bara! Dock blir det endast en snabbvisit denna gång, passade bäst med tider osv så. Får passa på att ta fler dagar för att kika runt osv nästa gång. Lite kika runt hinner vi ju såklart med nu också. Tack för hjälpen med allt, blir dock boende inne i Frankfurt för oss. Tipsen om boende osv är ändå guld värda att ha i åtanke vid fler besök. Kamera tipset var också bra ska gömma undan GOPro vi bommarna. Skönt att man har lite skoj att se fram emot nu när snön sakta försvinner! =) /Mattias _________________ Mattias Lindblad |
||||||
Re:
Varför boende i Frankfurt? Det måste väl vara ca två timmars körning därifrån till Nürburg? Ni har säkert era skäl att göra så, jag bara blev lite nyfiken. ![]() _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
Re:
![]() Ja verkligen, Frankfurt är ju inte direkt i närheten ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 6565 besök totalt |