Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Koenigsegg i R-version?
1, 2   >>
2883 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Koenigsegg i R-version?

Koenigsegg CC heter den nuvarande modellen. Vad sägs om en Koenigsegg CCR? Rykten om 800hk (istället för de nuvarande ynkliga 655 hk )

http://www.bilsport.se/artikel_bild_topp.php3?visa_id=43164&bildna . . . .

Värnamo
Här sen Dec 2002

Varför ska de trimma V8'an?? När de kunde monterat Motori Moderni (stavning??) B12 istället som de har rättigheterna till.

Skänninge
Här sen Maj 2003

söderblom skrev:
Varför ska de trimma V8'an?? När de kunde monterat Motori Moderni (stavning??) B12 istället som de har rättigheterna till.

Dom fick väl aldrig rättigheterna? Något strul har jag för mig det blev där någonstans

Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Eric Josefsson skrev:
söderblom skrev:

Dom fick väl aldrig rättigheterna? Något strul har jag för mig det blev där någonstans

ok! Då hade jag fel, jag hade fått för mig att de hade fått det och skulle bygga en modell med den.

Skänninge
Här sen Maj 2003

söderblom skrev:
Eric Josefsson skrev:
söderblom skrev:

ok! Då hade jag fel, jag hade fått för mig att de hade fått det och skulle bygga en modell med den.

Jag sa aldrig att du hade fel.. bara att jag med taskigt minne hade för mig att det inte var så

Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Hmm.. var det inte dom papperna (rättigheterna eller ritningarna) som dom hade inlåsta i ett kassaskåp i något tv-inslag ??

Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003

Acke skrev:
Hmm.. var det inte dom papperna (rättigheterna eller ritningarna) som dom hade inlåsta i ett kassaskåp i något tv-inslag ??

Jo det sades så. Var i motorjournalen.

Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

ILiveTORide skrev:
Acke skrev:

Stämmer. De skulle väl slänga i motorn i en framtida superbil..

Stockholm
Här sen Okt 2003

Rash skrev:
ILiveTORide skrev:
Acke skrev:

Stämmer. De skulle väl slänga i motorn i en framtida superbil..

Dom kanske inte tycker att det är en supersportbil än?

Borlänge
Här sen Nov 2003

Någon som vet vad koeningsegg har för hemsideadress?

Skänninge
Här sen Maj 2003

Mikael Arnberg skrev:

http://www.koenigsegg.se/

Citera
Mikael Arnberg
Borlänge
Här sen Nov 2003

Eric Josefsson skrev:
Mikael Arnberg skrev:

http://www.koenigsegg.se/

Pinsamt! Fast jag antar att jag inte är den första som har försökt 100 olika adresskombinationer med ett koeningsegg.

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Skruvkompressor från Lysholms.. 806hk vid 6.900rpm, 920 Nm vid 5.700prm.

http://www.bilsport.se/artikel_bild_topp.php3?visa_id=43322&bildna . . . .

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Blir säkert snabb. Men jag tycker dom borde göra om fälgarna lite också. Ser dom inte lite väl tunga ut med så mycket material långt ut? Sen kanske man inte ska öka topphastigheten på pappret till över 400km/h när man inte uppnåt målen med den gamla än.

Norrköping
Här sen Jun 2003

Motori Moderni/Subaru motorn köptes väl ifrån ett konkursbo har jag för mig, var ju en gammal F1 motor, om än inte så lyckad.

http://www.iwoc.co.uk/subf1.html

Skulle vilja se den med turbo...
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Kul att dom använder Lysholmkompressor nu...vad jag har hört så har centrifugalhistoria dom använde av sig hittils inte varit så värst lyckad...spetsig vridkurva nämndes ofta.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lite info Koenigsegg CCR

Kaross: 2-dörrars, 2-sitsig med löstagbar hardtop. Karossen är gjord av kolfiber/kevlar.

Motor: V8, 4,7l, gjord av aluminum, 4 ventiler/cylinder, dubbla överliggande kamaxlar, ventilkåpor av kolfiber. Kompression: 8,6:1. Vikt: 215 kg. Torrsump med unik kylning av kolvarna genom oljedimma. Lysholms kompressor med dubbla skruvar. 1,2 bars laddning. Laddluftkylare.

Effekt: 806 hk/6.900 varv.
Vrid: 920 Nm/5.700 varv.

Transmission: 6-växlad låda från Cima.
Däck: fram 255/35-19, bak 335/30-20.
Torrvikt: 1.180 kg.

Prestanda: 0-100 km/h: 3,2 sek. Kvartsmilen: 9 sek/slutfart 235 km/h. Toppfart 395 km/h+.
Bränsleförbrukning: 17 l/100 km, blandad körning.
Pris: 458.000 Euro.

Bilder

http://www.koenigsegg.com/graphics/high/CCR_orange_sideopen.jpg

http://www.koenigsegg.com/pressroom/index.asp

Jkpg
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:

http://www.koenigsegg.com/graphics/high/CCR_orange_sideopen.jpg

Gött, de är i en gymnastikhall och tar kort!

Det är ju en sportbil.

Motala
Här sen Dec 2002

I en artikel i Motala Tidning i dag står det att dom kommer att testa den nya versionen med 806 hk på Nürburgring i sommar.
Det blir väl det verkliga eldprovet för bilen, får hoppas att Horst von Saurma klarar av alla hk runt Ringen.
Men kunde han åka under 7:40 med nya Carrera GT på fuktig och hal asfalt och 4+ grader, så klarar han nog av Koeinigseggs 806 hk och förhoppningsvis på varm och torr asfalt.
Det kommer att bli spännande att se vad klockan kommer att stanna på, fortare än Carrera GT lär det nog gå.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
I en artikel i Motala Tidning i dag står det att dom kommer att testa den nya versionen med 806 hk på Nürburgring i sommar.
Det blir väl det verkliga eldprovet för bilen, får hoppas att Horst von Saurma klarar av alla hk runt Ringen.
Men kunde han åka under 7:40 med nya Carrera GT på fuktig och hal asfalt och 4+ grader, så klarar han nog av Koeinigseggs 806 hk och förhoppningsvis på varm och torr asfalt.
Det kommer att bli spännande att se vad klockan kommer att stanna på, fortare än Carrera GT lär det nog gå.

ojojoj! Det här blir svårt att vänta på! Hoppas det blir tidigt på sommaren åtminstone

Motala
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

ojojoj! Det här blir svårt att vänta på! Hoppas det blir tidigt på sommaren åtminstone

Läste en intervju med Christian von Koenigsegg förra hösten, där han just nämde testet på Ringen nästa år som en stor betydelse i bilens framtid.
Det verkade som om testerna på Ringen har stor betydelse inom sportbilskretsar, så han var lite nervös inför Horst von Saurma körning på

Allmänt banåkaforum
Koenigsegg i R-version?
1, 2   >>
2883 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande