| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ang klonkande bakvagn e30
|
2 besök senaste veckan (1024 totalt) |
|
Tja, Precis tagit ut o testat min e30 318, o nu klonkar de i bakvagnen på låga växlar. Speciellt om jag drar handbromsen o lägger i backen o släpper upp. Har testat detta på lyft och kollat så att ingen bussningar rör sig! Har renoverat bilen under vintern, satt delrin i hela bakvagnen. de ända jag kan tänka mig är spelet i diffen? Har även haft den uppe i vinter o kollat över. Pinjongen är spännd med förspänning efter konstens regler. Är detta klonkande normalt? Tacksam för hjälp / Filip _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
|
Vatt ute o kännt lite idag, pallat upp bakvagnen, drar halvbromsen o lådan ligger i friläge, kan röra
kardanen typ.. 5mm då.... Känns inget konstigt alls när jag kör vanligt med bilen. Är de för delrinbussningarna som allt upplevs mycket värre? _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
|
Hur menar du med klonkadet på lägre växlar?
om du kör i ex stan. 30-50km/h å släpper gasen så klonkar de som bara den. Men detta är ju nåt som finns på alla e30's. Min sitter de Delring bussnignar i bärarmar, samt Lim fyllda silent bussningar. Viner något smått också iom de sitter någorlunda stumt. Du menar kanske att klonkandet kommer nån annan stans? _________________ Kristian Svendsen |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (1024 totalt) |