Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
5074 besök totalt |
SÄLJES: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil - SÅLD
Bilen är byggd för klass 8A i PSCS/PCSR vilken kräver en startvikt på strax under 1400 kg för en 944 S2. Detta medger att man kan ligga på klassgränsen och ändå ha kvar inredningen. Man kan med lätthet utan öronproppar, lyssnande på stereon åka till tävlingen, sopa banan med konkurrenterna och sedan åka hem igen. Och detta med hela "halvkombin" full med prylar om man så vill, vilket är en stor fördel om man inte vill använda släp. Samtidigt är den väldigt prydlig både i inredning och lack, vilket gör att man inte behöver skämmas på sommarens puts- och glassätarträffar. ![]() Bilen är mycket förlåtande och välbalanserad i köregenskaperna, vilket gör den till en vinnarbil i klassen, såväl som en bra nybörjarbil. Dessutom är totalkostnaden för att driva bilen i PCSR svårslagen. http://www.pcsracing.nu/ http://www.porschesportscup.se/Porsc Resultat och varvtider: Klasserievinnare PCSR 2006 med Tobias Bohn. Förstaplats i alla tävlingar utom en andraplats. Totalvinnare (!) Scuderia Hanseat med 49 poäng 2008 med Tobias Bohn. Klassvinnare i samtliga körda, fyra heat PCSR 2010 på Knutstorp och Kinnekulle. Anderstorp 060902 1:54.431 Gelleråsen 060709 1:17.461 Knutstorp 100529 1:08.98 Kinnekulle 060813 1:01.842 Mantorp 060916 1:33.022 Nürburgring: 8.26 BTG (från film vid mitt första ringenbesök i september 2010) Bilen har inte körts några tävlingar i Roadsport B, men har presterat lägre varvtider på Knutstorp än den snabbaste Caterham Seven i B från SPVM 2010. Och då finns det nog åtminstone 100 kg att ta ur bilen om man vill optimera för den klassen istället. http://www.spvm.se/index.php?page=ro Kaross: Plastis glasfiberhuv med infällda Aerocatchlås, glasfiberskärmar och frontplåt med integrerade ljus och bromskylningsscoop. Sandén glasfiberläpp fram och justerbar 968 Turbo RS vinge i kolfiber bak. Hellackerad 2007 i original kulören Baltic Blue, lackbehandlad på WellKept. Jag törs påstå att detta är en av de allra finaste bilarna i PSCS-startfältet. Inredning: Sparco Corsa stol Sparco mocka ratt Schroth 6-punktsbälte. Fullbur från GUSS, inskrivet i registreringsbeviset. original blå plyschinredning i mycket fint skick, hela inredningen samt mattor vattendammsugna. Elhissar, taklucka, cd-stereo med 4 högtalare, original passagerarstol med full eljustering. Viktlåda i stället för reservhjul vilket gör det lätt och säkert att få rätt tävlingsvikt. Bromsar: original S2 bromsar med Performance friction PFC-97 belägg, stålomspunna slangar och bromskylning. Växellåda: original med M220 (diffbroms), växellåda med oljekylning och förstärkt växellådsfäste. Motor: Helt standard. Techart slutdämpare. Chassi: LEDA ställbara coilovers, beräknade och beställda av Jonas Jarlmark, med uniballs runt om och borttagna torsionstavar bak. Dämparna renoverades innan säsongen 2009 och bakdämparna är nyrenoverade och uppgraderade till senaste specifikation nu i vinter. Tarret/Elephant racing aluminium krängningshämmare med ställbara uniballdroplinks runt om. http://www.elephantracing.com/suspen Lindsey Racing aluminium topplagringar fram. http://www.lindseyracing.com/LR/Pors JERD casterblock fram. Sandén aluminium fjäderbenstag fram. Sandén clubsport bärarmar fram. Bytta och uppgraderade bussningar. Under mina två år som ägare har jag lagt ner mycket tid på att i flera omgångar finjustera hjulvinklar och inställlningar för att få en bil som går väldigt bra och fort på bana. Hjul: 5 stycken Porsche original CUP 2 9x17" med Michelin Pilot sport cup 255/40-17. 10 mm spacers är monterade på bakre axeln. 135000 kr Ring, skicka PM, eller maila för mer information och bilder. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
5074 besök totalt |