Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 65066 besök totalt |
Re:
+1 ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Lite nyfiken på dina hjulvinklar och profilen på däcken. Hur mycket nöter framdäcken till vardags med den hjulvinkeln fram? _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Fram camber ca 2,9 och lite toe out. Bak camber ca 2,4 och toe in. Däck Toyo R888 235/40 18" på 9" fälg. Upplever mig ha ett jämnare slitage med en bredare fälg än tidigare (8") och nya bärarmsbussningar. Klart är att om du bara åker gata så kommer du få slitna insidor fram. Men jag har haft jämnt och fint slitage både fram och bak med den banåkning jag hunnit under året. Däremot blir det spårigt med r-däck och dessa hjulvinklar, bara man är medveten om det så går det finfint. ![]() Kommer att gå upp i bredd på fälg och däck tills nästa säsong också. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||
Tackar för svaret! har precis köpt på mig två bakfälg (tack rka) och tänkte prova detta under nästa år, får se hur mycket negativt de blir. Hur mycket camber krävs de innan dom smiter in i hjulhusen? sitter 265 profil på nu får se om det finns plats!
_________________ ![]() |
||||||||
Hej
jag tror inte du kommer behöva ändra camber fram för att det skall passa. Funkade för mig med original, dock hade jag 255/35 R888 på bakfälgar runt om. Dock vill du ha mer negativ camber för att få bra bett i fram.. mvh Tobias _________________ Hälsn. Tobias Blomberg Werme BMW M |
||||||||
Re:
Minst - 2,5 camber skulle jag säga. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||
Re:
Nej, men det är ingen brådska. ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||
_________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||||
Här finns en bildtråd för fälgarna:
http://www.m3forum.net/m3forum/showt Magnus, kolla sida två, Jet Black och Anthracit.. ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||
Re:
Inte bra det där.... ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Besiktade i tisdags..
![]() ![]() Har gjort service nu på Bilcentralen, byte av olja och bromsvätska samt adaption och grundinställning av koppling och låda, bussningarna byts till veckan. ![]() ![]() om någon är intresserad av denna bil så är den till salu i höst! ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||
Nya bussningar på plats och efterkontroll klar, vissa saker ska man låta bli att röra om det inte är dåligt, don't fix what aint broken.. Nya däck blir det också, MPSC är beställda och monterar efter påsk på nya fälgarna.
![]() Nu är bara frågan, svart eller vit? ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||
Re:
Yup, I know! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 65066 besök totalt |