Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Kompressormatad Corvette
1849 besök totalt
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 883


Trådstartare
SÄLJES: Kompressormatad Corvette

Vet inte hur tråden hamnade under delar säljes, den ska ju vara här.
Kanske en moderator kan flytta den hit?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=42163
och på blocket.
http://www.blocket.se/lund/Chevrolet_Corvette_Coupe__C4_finfin_bil_310 . . . .

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 883


Trådstartare
Jag hjälper min kompis att sälja denna bilen mest för att det är kul.
I somras råkade han bli min största antagonist som jag satte som mål att köra om till 2008 ...på Knudan.
Jag känner även till bilen sedan första artikeln i Power
Bilen är otroligt välbyggd och utprovad.
Stefan (som ägaren heter) använder bilen både på gata, bana och emellanåt på Meca dragway.
Den är pålitligt, snabb och mycket rolig bil.
Priset är enligt mig helt rätt och detta säger jag för jag vet hur bilen är byggd och hur den går.
Låt mig även kvotera en annan ägare till flertal Corvetter: Det är fåtal månniskor som tar sig besväret att prova ut bilen till denna funktion och dessutom dokumentera det med riktig bromsbänk, snabba tider på bana och strip och ovanpå alltihop, använda bilen till vardags

Jag kommer att ladda in artiklar, mer fakta och fler bilder men för nu, så ser det ut så här.

Pris 212 000 kr

Kontakta Stefan Berg genom SMS eller samtal +46 708 620820 eller e-mail: stefan.berg@hvik.se



Övriga specifikationer

Förste ägaren, Mats Hansson, Malmö lät bygga om bilen i USA två gånger:
1993 av Myron Cottrell, TPIS (Tuned Port Induction Specialists, Inc) Racing, Minneapolis, Minnesota. http://www.tpis.com
Andra gången 1997 av Carroll Corvette (Blower Works) i New York. http://www.carrollsupercharging.com



Motor:
383 kubiktum (6,276 liter), 4,030 x 3,75 borr/slaglängd
Strokad med Callies 400 vevaxel & Crower Sportsman vevstakar,
Ross 10.1:1 kolvar, TPIS ZZ9 kam,
Toppar portade med 2,02 tum insug, 1,6 tum avgas ventiler
Carroll Corvette ventilkåpor.
Större Bosch spridare o Bosch bränslepump
MSD 6AL tändbox kopplad till retardbox, Callaway fuelmanager
2 stegs Carroll Supercharging Company, 100 psi vatteninsprutning &
Paxton VR-4 kompressor, 0,8 kg laddtryck,
Tändstift, Champion Truck Plug 4401, (\\\\\\\\T401\\\\\\ 4N\\\\\\\)
SRF Castrol Bromsvätska
Mobil 1 helsyntetisk motor olja

Växellåda:
GM 700 R4 automatlåda 3,07 :1 förstärkt av Kenneth Lorenzon ATT , Påarp och ytterligare förstärkt 2005 av Nicklas Trenneman
Raybestos Zpak _ värsting
oljekyllare Hayden #1405
Converter L/U Sonnax Heavy Duty

Hjul:
Fram, 9,5" x 17"
Bak, 10,5" x 17" Bakfälgar breddade en tum av Skullman
(SKULLMAN ENTERPRISE AB. 0159-308 61, 070-688 34 44.)

Däck:
Fram: Good Year P275/40ZR17, (har varit Good Year Eagle GS-C 275/40/ZR17)
Bak: Michelin Pilot Sport 315/35/ZR17, (har varit Good Year Eagle GS-C 315/40/ZR17)

Bromsar
Fram: TAROX (KMCH 0156) 6-kolvs bromsar
Bak: 13" ventilerade borrade Eckler
MP Brakes, North Carolina, bromsservo vakuumpump

Övrigt:
Bakspoiler och kjolar från Street 49, Kalifornien
Avgassystem: Power Effectsr Tunable Performance Exhaust
Huv-scoop: Fredrik Wettermark, Composite Design, Arlöv

_________________
Fredrik Reichel
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Kompressormatad Corvette
1849 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande