Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Igång!
<<   1, 2, 3, ... 13, 14, 15   >>
10 besök senaste veckan (42462 totalt)
Mr. Pink
Belmont Kalifornien USA
Här sen Dec 2005
Inlägg: 187



Grattis!
Helt rätt att skaffa en turbokompis till din andra bil!
Har gjort samma sak då Min R5 Gte fick en R5 Gt-turbo som lekkamrat.
Låg också många sömnlösa nätter och funderade innan mitt inköp och jag ångrar det inte.

Vart pluggar du?
Jag tycker mig känna igen böckerna som stötdämparna ligger på.
Har t.o.m haft författaren som föreläsare i mekanik. thumbs up

Lycka till!

mvh Johannes

_________________
Johannes Edrén
R5 Gt-TURBO
2016 Ford fiesta ST
1953 Ford F100
2023 Ford Bronco Badlands
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Mr. Pink skrev:
Grattis!
Helt rätt att skaffa en turbokompis till din andra bil!
Har gjort samma sak då Min R5 Gte fick en R5 Gt-turbo som lekkamrat.
Låg också många sömnlösa nätter och funderade innan mitt inköp och jag ångrar det inte.

Vart pluggar du?
Jag tycker mig känna igen böckerna som stötdämparna ligger på.
Har t.o.m haft författaren som föreläsare i mekanik. thumbs up

Lycka till!

mvh Johannes


Hehe, ja renån lär få vänta ett tag på en turbokompis. Börjar bli lite väl mycket bilar för en studentbudget .

Läser farkostteknik på KTH, har också Christer Nyberg som föreläsare =). Va läser du ?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Har varit ute och rotat lite i bilen. Mycket prylar va de man fick med sig =)..
Det som förbryllar mig är mängden ljudisolering i den här bilen. Det finns överallt. På alla möjliga ställen där jag på min blåa bara har matta och plåt.

Mycket prylar..


orginalpumpen, fick sig en snabbrenovering. Bromsvätskan som ska i, till höger skymtar orginalverktygen som också fick sig en snabb uppfräschning.


weltmeister fjäderbensstag, rätt onödigt egentligen. Men jag fick den för småpengar så varför inte =)


För att den blåe inte skulle bli allt för ledsen över konkurrensen på uppfarten så plockade jag med mig en liten vinge och lister till den. Skymtas gör också en extra kofångare som åkte med.


utöver det åkte det med en extra skärm, dörrsidor, bränslepump, huvudbromscylinder och lite annat gojs. Mycket prylar hade han

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Cédric skrev:
Sen återstår stolsproblemet, har jättesvårt att välja stolar, speciellt då inte särskilt många finns att prova i sthlmstrakterna. Men de som står i fokus nu är sabelt racer eller omp ronco 2
*klipp, klipp*
Är det någon som har testat dessa stolar och kan jämföra med exempelvis sparco sprint eller någon annan sparcostol ?

Ratten vet jag inte riktigt bvad jag ska göra åt, kanske man ska ge sig på den och försöka fräscha upp den lite....

Äh, vänta nu! Det är öschötta-bonden jag som ska gnälla att det inte finns nånstans o prova stolar!
Mer seriöst, kika efter stolar som är sidomonterade, jag hade en Racer i min röde och jag tyckte jag kom alldeles för högt upp i den, ungefär lika högt som orginalstolen... Inbildar mig att man kommer ner mer mot golvet i de sidomonterade?

Jag har just köpt en MomOCorse-stol av modell Cup VTR för inte så många pengar mer än en Racer, drygt 3500pix... Den är i glasfiber o har sidomontering... Jag sitter hyfsat i den, men då är jag rätt lång i ryggen så räkna mig som en lång person, typ runt 190cm om min rygg vore i proportion till resten av kroppen. (Annars är jag bara 185cm lång). Väger typ 95+ kg men just baken är inte bredaste delen på mig...

Ratt tipsar jag om de djuuupa modellerna som de flesta fabrikat har, helst med mocca... Känslan blev så mycket bättre med rejs-handskar + 90 mm djup moccaratt i Ferdinand! thumbs up

Kul med ny bil! Lycka till, mannen!
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Mr. Pink
Belmont Kalifornien USA
Här sen Dec 2005
Inlägg: 187



Cédric skrev:

Hehe, ja renån lär få vänta ett tag på en turbokompis. Börjar bli lite väl mycket bilar för en studentbudget .

Läser farkostteknik på KTH, har också Christer Nyberg som föreläsare =). Va läser du ?


Hehe.. Det är ju typiskt... En till Flygare!
Jag går också Farkost fast i årskkurs 3. Just nu håller jag på att plugga inför omtenta i Matstat. thumbs down

Häromdan hittade jag en annan Farkostare i ett helt annat forum som diskuterar Hifi så värden är rätt liten.. eller så har alla som läser farkost samma intressen.

Jag har ju följt din porsche från första tråden på swecklockers och det är alltid lika kul och se folk med brinnande intresse. thumbs up

Vi syns väl nån gång i TC, tyvärr är jag inte där så ofta och käkar men nån gång då och då händer det.

mvh Johannes

_________________
Johannes Edrén
R5 Gt-TURBO
2016 Ford fiesta ST
1953 Ford F100
2023 Ford Bronco Badlands
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Cédric skrev:
Max skrev:
Cédric skrev:
För er som undrar hur den ser ut inuti så kommer här en liten bild.


Aah, schackrutigt, me like. Det är ju riktigt coolt. Jag tycker i och för sig att ratten är rätt grym också, fast jag är förmodligen ganska ensam om det.

Nice bil, än en gång.


Jo, inredningen är het som bara den. Ratten är ju rätt ball, det är ju trots allt den sportiga 3-ekers ratten. Dock är den jättetorr. Kanske man kan fixa upp den med lite skokräm eller annan läderuppmjukare. Är det äkta skinn tro ?

oj, vad sätena var spruckna! Antar att du ska byta ut dem mot skalstolar så då är det ju inte så farligt.

Det är en läderratt (std i 931), men jag tror det blir bättre att byta ut lädret än att försöka fixa till det gamla. Kan inte kosta så många kronor och du kan ju sitta framför tv:n medans du syr ihop det.



... dessutom tror jag att jag precis har hittat mitt vagnsmärke som var försvunnet.

Du kan få hittelön om du vill. (om det är mitt vill säga; nummer 3216. Skulle gissa att du vill ha ett annat galler i utbyte vilket går att ordna. Skicka ett PM.)

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Mr. Pink skrev:
Cédric skrev:

Hehe, ja renån lär få vänta ett tag på en turbokompis. Börjar bli lite väl mycket bilar för en studentbudget .

Läser farkostteknik på KTH, har också Christer Nyberg som föreläsare =). Va läser du ?


Hehe.. Det är ju typiskt... En till Flygare!
Jag går också Farkost fast i årskkurs 3. Just nu håller jag på att plugga inför omtenta i Matstat. thumbs down

Häromdan hittade jag en annan Farkostare i ett helt annat forum som diskuterar Hifi så värden är rätt liten.. eller så har alla som läser farkost samma intressen.

Jag har ju följt din porsche från första tråden på swecklockers och det är alltid lika kul och se folk med brinnande intresse. thumbs up

Vi syns väl nån gång i TC, tyvärr är jag inte där så ofta och käkar men nån gång då och då händer det.

mvh Johannes


Haha, vilket sammanträffande. Jo den blåa har ju följt med ett tag, de är därför jag har lite svårt för att göra mig av med den, känns lite som att sälja sitt barn . Ja käkar på TC varenda dag, så hälsa ifall du känner igen mig!

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Maxx skrev:
Cédric skrev:
Max skrev:
Cédric skrev:
För er som undrar hur den ser ut inuti så kommer här en liten bild.


Aah, schackrutigt, me like. Det är ju riktigt coolt. Jag tycker i och för sig att ratten är rätt grym också, fast jag är förmodligen ganska ensam om det.

Nice bil, än en gång.


Jo, inredningen är het som bara den. Ratten är ju rätt ball, det är ju trots allt den sportiga 3-ekers ratten. Dock är den jättetorr. Kanske man kan fixa upp den med lite skokräm eller annan läderuppmjukare. Är det äkta skinn tro ?

oj, vad sätena var spruckna! Antar att du ska byta ut dem mot skalstolar så då är det ju inte så farligt.

Det är en läderratt (std i 931), men jag tror det blir bättre att byta ut lädret än att försöka fixa till det gamla. Kan inte kosta så många kronor och du kan ju sitta framför tv:n medans du syr ihop det.



... dessutom tror jag att jag precis har hittat mitt vagnsmärke som var försvunnet.

Du kan få hittelön om du vill. (om det är mitt vill säga; nummer 3216. Skulle gissa att du vill ha ett annat galler i utbyte vilket går att ordna. Skicka ett PM.)


Jo, stolarna ska bytas ut så det är ju egentligen inte så stort problem. Mest ratten som det är synd om. Vagnsmärket kan du få tillbaka, nr3216. Perfekt att det är förborrat, då kan jag sätta dit mitt eget istället.
Kan ta det via PM istället, nu ska jag å farsan spika vidare i garaget så jag får köra in min bil nån gång..

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8074



Läderratten i min bil såg förjäklig ut men lädret var helt, 5 senare minuter med en trasa och lite fönsterputs så såg den helt ok ut (så ok som en vit f.d. vit Luisi läderratt från 80-talet kan se ut)

Det kostar inget att prova....
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



Den är ju kanon den där inredningen, hade likadan i min gamla 924:a. Tittar man tillräckligt länge på den börjar allt snurra... ..psykedeliskt värre!


Ta och köp nåt gött tennisracketlinda eller liknande och linda in ratten med, gärna vit om du frågar mig. Både rejsigt, passar bilen och 80-talstuket bättras på! Succén är ett faktum!

Lycka till!

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3679



Grattis till nya bilen Cedric,

Rakan på Mantorp kommer att gå fortare nu...

Hälsningar
Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 317



Väntade just på att den nya bilen skulle dyka upp här hehe. Vit 924 Turbo - cool bil

Inspirationsbild kanske? http://x11.putfile.com/1/819031179.jpg

_________________
Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Ja, rakan på mantorp hoppas man ju korta ner en bit. Är ju så man somnar halvvägs.

Bilen på bilden ser ut som en d-production bil som dom körde i usa. Fina grejer, med det kitet fick dom ut 170hp ur sugmotorn. Vad hade man itne gjort för att få tag på dom prylarna idag ...

Va nyss ute och gav ratt, växlspak och tillhörande damask en omgång kiwi skoputs. Vart riktigt bra. Inte som nytt, men fint å svart. Lite har man lärt sig från lumpen i.a.f

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Va och hämtade ett litet paket från sandén nyss. Riktigt massiva pjäser, 25.5mm från en 968.
Dock är det inte helt säkert att jag monterar dom inför den här säsongen, beror på hur mycket tid allt annat kommer ta, och om jag har någon tid över under terminen.


_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Ratt och växelspak, putsat och fint.


Skulle dammsuga ur bilen lite, men såg snabbt att all färg också ville med in i dammsugaren. Fram med sprejburken och snabblagning, det vart ju inet snyggt på den sprickiga ytan som var någon form av isolering, typ hård gegga =), men det är trots allt under ljudisoleringen som i sin tur är under en matta och under stolen. Så det får duga.


Har också skruvat ut förarstolen idag, så nu är bilen stolfri, och mattan är på väg in, såg också att stolen är höjd med aluminiumklossar, nån kort jäkel måste haft bilen innan...

och så varmkörde jag den blåa, så att den vita skulle bli lite avundsjuk och starta lika lätt den =)

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Cédric skrev:
Har också skruvat ut förarstolen idag, så nu är bilen stolfri, och mattan är på väg in, såg också att stolen är höjd med aluminiumklossar, nån kort jäkel måste haft bilen innan...

Satt samma på min! Många korta förare som köpt 924or?

/M

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Hm, tråden tvärdog. Vilket sammanträffande att det var när jag började skolan igen =)
Hur som helst så är det jättestiltje just nu. Enda som hänt sen sist är att jag fixat till insidan lite mer. Lagt i mattor och satt dit bälten. Samt att jag slet ut förarstolen.
Tog också en sväng bort till öhlins och hälsade på "kraniel". Och med mig därifrån så hade jag denna fina glasfiberstol.

Cobra imola 2



Den vart ohyggligt populär hos flickvännen min, jobbigt bara att ja inte har råd att stoppa en i högersätet:). Men det är ett senare problem.
Nu måste bara garaget bli klart. Men det tar tid då farsan får jobba ensam eftersom jag sitter i skolan varenda kväll...Men när det väl blir av så jäklar.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Mr. Pink
Belmont Kalifornien USA
Här sen Dec 2005
Inlägg: 187



Jag hoppas man får se bilen någon gång inne vid skolan framåt sommaren.
Själv har jag aldrig längtat så mycket efter sommaren som nu.
Kan nog bero på att det är första vintern man har en någelunda potent bil stående i vinter-ide.

_________________
Johannes Edrén
R5 Gt-TURBO
2016 Ford fiesta ST
1953 Ford F100
2023 Ford Bronco Badlands
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Snygg stol!
Tjejen ska man aldrig ha med sig i bilen ändå, så ha kvar orginalsätet.
Behöver du göra egna stolsfästen till den, eller kan man ta från orginalstolen och bara skruva på?

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
Mr. Pink skrev:
Jag hoppas man får se bilen någon gång inne vid skolan framåt sommaren.
Själv har jag aldrig längtat så mycket efter sommaren som nu.
Kan nog bero på att det är första vintern man har en någelunda potent bil stående i vinter-ide.


bil till skolan är ju galet dyrt, tullar köer och annat bök. Å andra sidan är kommunala färdsättet rätt värdelöst det med då man aldri komemr fram. Är nog i samma sits, har aldrig längtat så här mycket efter sommaren. Har ju dessutom 2 bilar som ska ut =)

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3087


Trådstartare
AndreasNystrom skrev:
Snygg stol!
Tjejen ska man aldrig ha med sig i bilen ändå, så ha kvar orginalsätet.
Behöver du göra egna stolsfästen till den, eller kan man ta från orginalstolen och bara skruva på?


Klart hon ska me, hon gillar ju mina bilar...när dom funkar.. =)

Skämt å sido så lär inte någon av orginalstolarna vara i då skicket på dom är ytters risigt.
Lär bli en del jobb med att få fast stolen, egentligen vore en fast golvmontering enkelt. Fast den kanske hamnar på glidskenor istället då farsan kanske kör med mig i den här bilen på banmötena..Ifall den blåa säljs. Men det lär inte bli så enkelt, en del bök får man nog räkna med.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Igång!
<<   1, 2, 3, ... 13, 14, 15   >>
10 besök senaste veckan (42462 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande