Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar se7en: Tiger B6 GSXR 1000 2008. | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 25, 26, 27 >> 24 besök idag (62092 totalt) |
Slapp och slapp... Jag tror Chris provsatt bilen och han fick inte plats så nån liten tjockis slank allt in Han konstaterade dock snabbt att bilen/stolen va för liten... Va nog ute på gräset och vela lite på en stint oxå så lite bättre kunde de nog allt gått. Ser det som att någon måste ju ha "störst utvecklingspotential" (läs vara sämst)... Tror ju inte att mina tider hade blivit så mycket bättre även om däcktempen hade varit högre. Problemet ligger bakom ratten snarare än bilen För dig verkar det ju inte spela någon roll vad du sitter i för bil, går fort jämt Som vanligt hatten av till Svkg för ett grymt arr _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Jag törs nog säga att du har fel... När jag provade med slicks på min se7en så blev det snurr i första svängen i SS körning om man gick på gas lite för mycket i svängen... när däcken var kalla . Men när man väl fått upp tempen _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Man hoppas ju att det är så men det återstår att bevisas när det är lite mer värme ute. Uppenbarligen fanns det de som fick upp tempen bättre under dagen om man ser till tiderna. Säsongen är lång, bara att ta nya tag _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Då va banpremiären avklarad
Vårruset på Falkenbergs motorbana med Svkg i sommarvärme Började lite svettigt med att dragbilens automatlåda bestämde sig för att kräkas ur sin olja via ett trasigt rör Får låna SuperHåkans bil (stort tack till min arbetskamrat och Super7 inspiritatör) så resan kan bli av. Väl på banan börjar det väldigt försiktigt men får snabbt en go kännsla i bilen och börjar sakta men säkert öka takten. Märker snabbt att däcktempen går upp och greppet ökar markant. ( tvärt om mot konbanekörningen ) Kan konstatera att denna bil går så in i helvete om föraren bara hänger med samt att den ger ifrån sig ett väldigt härligt och rogivande ljud vid 12-13000 varv En liten bild från line-up. Fick tyvärr inga bilder på ekipaget in action...kan eventuellt skrapa fram någon film från äventyret om min datorkunskap är stor nog för sådana operationer... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Måste erkänna att de här med Gopro och Youtube och va allt heter som ungdomarna nuförtiden lever i är inte min grej
Fick iallafall upp en liten filmjävel från Falkenberg tillslut...om någon har tips på hur man skall handskas med en Gopro 7:a så tas dessa råd tacksamt emot Första gången på bana med bilen och första gången för mig på Falkenberg, måste säga att banan är riktigt rolig. Lär inte vara sista gången man hälsar på i Falkenberg.... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Då lider bilen numera av följande bokstavskombination enligt pappren: T12BF (besiktningsbefriad)
Själv får man nöja sig med en bokstavsföljd som ej är officiell, finns ej på papper men väldigt tydlig.... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Berätta gärna mer. Hur får man en sån bokstavskombination? Regbes? Hur förklarar man vad man är ute efter? _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||||
Ja regbesiktning är det som gäller men dock bara på super seven bilar som kan härledas till att dom är en kopia på en biltyp som är tillräckligt gammal för att bli befriad. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Perfekt, då gäller det mig. Ursäkta trådkapningen. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||||
T12BF Gäller alla amatörbyggda fordon.
Jag fick min Healey kopia besiktigad i måndags med koden T12BF Saxat från Transportstyrelsens hemsida. tekniskt och utseendemässigt efterliknar fordon som tack vare ålder (50 år gamla bilar och 40 år gamla motorcyklar) är undantagna samt sällan eller aldrig används i trafik en gällande godkänd fullständig kontrollbesiktning som är högst 24 månader gammal fordon som har textkod T12A och T12C om man uppfyller ovanstående punkter behöver man genomgå en registreringsbesiktning för att få textkoden T12BF som ger besiktningsbefrielse _________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||||
Då är bilen lastad och står klar för avfärd mot Kinnekulle Ring och
bankalaset med Svkg i morgon. Gött att kunna ha hela ekipaget i garaget över natten Hade nog fått ösa bilen likt en gammal eka annars med tanke på dagens väderlek. Ser ut som vädret blir finfint i morgon dock vilket känns gött Passade på att byta till liten nummerskylt bak samt flyttade tanklocket. Blev helt ok tycker jag _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Då va Bankalaset på Kinnekulle avklarad. Gick kalasbra och hatten av till Svkg för bra arrat, bara ett längre break pga sanering efter ett stort oljeläckage (ca1/3 av banan).
Fick riktigt bra känsla för bilen denna gång och lyckades komma ner på 1:03 tider på varvet vilket är pers med ca 8-9 sekunder:) Drog inte fullt på rakan då jag fick indikationer på att ljudnivån låg på gränsen samt att jag fortfarande brottas med spårvalet så det finns allt mer tid att hämta om bara allt faller på plats. Fick också ordning på ljudet från min Gopro. Köpte en Windslayer (en skumgummihatt som monteras runt hela kamerahuset) och den funkar kanonbra med tanke på priset. Tyvärr är jag dock inte helt kompis med kameran än och lyckades med konststycket att radera alla filmer när jag skulle radera en liten testfilm. Fan, hur svårt kan det vara egentligen.... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Svkg:s Sprint race 3 är avklarat. Som vanligt hatten av till Svkg för bra arrat trots sen start
Blev totalt endast 3 stinter för mig då backlådan lämnade lite olja efter sig. Troligen fyllde jag lådan lite för mycket Väldigt rolig konbana men brottas med vändningen där det blev lite piruetter Hur som helst jävligt roligt Filmsnutt _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Håller på att montera Caterham airboxen men funderar på vilket filter jag skall köra?
Pipercross har ett smidigt filter till sina px600 som monteras i airboxens 100mm inlopp, frågan är om det räcker till? Bmc har ju ett stängd airbox som heter cda som oxå kan funka. Pipercross har Viper/venom och K&n har något liknande. Vad kan ni rekommendera? Fler idéer? _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Jag kör med PX600 luftboxen och luftfiltret sitter i ingången till boxen.
Sen så tyckte jag att insugstempen var lite hög så jag har byggt en liten box som sitter bakom samt nedanför kylaren och tar in luften under noskonen finns några bilder i bil tråden. //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Fan, kunde du inte sagt sista sidan i din biltråd
. har man fått sig lite trevlig billäsning Tog du luften till px600:an från motorrummet innan? Vilken diameter är det på filtret? 100mm? _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
En liten uppdatering, Caterham insuget är på och det fick bli ett nytt
Ramair filer som tar kalluft genom en naca duct i huven. Blir helt ok tycker jag _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Dax för en liten uppdatering.
Tillbaka hemma efter en mycket trevlig dag på Kinnekulle Ring med Locostsweden. Grymt! Lite öm i kroppen och seg i huvudet är man men dagen gick kanon bra och bilen puttrar på utan några som helst problem. Extra skoj att få brumma lite med de andra bec-bilarna (Martins Hayabusa- Haynes och Longens Mnr R1) . Kul att så olika bilar går såpass lika runt banan. Förra gången på kullen lyckades jag med en låg 1.03 tid på varvet och målet denna gång var att komma under 1.02. När dagen summerades så kom jag ner på tiden 1.00.68 vilket jag är riktigt nöjd med. Försökte komma under minuten men huvudet ville inte riktigt hänga med på slutet så det va lika bra att avsluta innan man gör något dumt. Skall se om man kan få fram några filmer från varven. Edit: Bevis _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
En liten film från träffen med Locostsweden.
Nära en snurr i Kvarnkurvan men annars ganska sömnig körning. Måste bättra på spårvalen _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Då va Svkg:s Höstrusket på Falkenbergs motorbana avslutad
Bra väder och mycket trevligt sällskap både när det gäller folk och fordon Bilen gick som tåget och jag lyckades med en varvtid på 52.41. Skulle med lite filande nog komma ner på hög 51/låg 52 tid med mer varv under bältet. Lyckades också med konststycket att köra mig själv åksjuk så jag fick lägga en liten spya efter en stint Hur som helst en fin avslutning på banåret 2019 Film kommer... Bevis: _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar se7en: Tiger B6 GSXR 1000 2008. | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 25, 26, 27 >> 24 besök idag (62092 totalt) |