Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 Carrera 2 -1990
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
55698 besök totalt
essohasse

Här sen Okt 2008
Inlägg: 47

Namndispens
Namndispens

Hej!

Jättefin bil du skaffat, roligt att kunna köpa sin drömbil!
Har du funderat på att plocka av lastbågen på bakluckan samt ersätta baktorkaren med en plastplupp?
Det skulle ju se mycket sportigare ut.

/Hasse

_________________
Hasse E
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Tack, jag blir lika glad varje gång jag kommer in i garaget...

Lastbågen får sitta kvar, den gör ju nytta i form av ett tredje bromsljus (orginalbromsljusen är ju inte överdrivet tydliga) Sen skulle väl motorluckan behöva svetsas och lackas om om man tar bort den.

Torkaren får sitta kvar tills vidare, har ingen brådska att bli av med den. Ska ju inte bygga extremräcer av denna....
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214



Mats Karlsson skrev:


Ägnade eftermiddagen och kvällen åt lite V-power konsumtion ihop med några vänner.


Vilken fin 964:a! thumbs up

_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Naturligtvis ska takluckan sluta fungera nu när värmen kommit.

Symptom: På förarsidan börjar den röra sig bakåt men på högersidan går den knappt ner nånting och sen stannar allt.

Har ägnat ett par timmar till att plocka isär allt, lyft ur luckan, skenor m.m. Hittade inget direkt fel på wiren på högersidan så jag gjorde rent skenorna och satte ihop allting igen men det ändrade inget, den gjorde precis som förut.

Ny högervajer är beställd.
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Mats Karlsson skrev:
Naturligtvis ska takluckan sluta fungera nu när värmen kommit.

Symptom: På förarsidan börjar den röra sig bakåt men på högersidan går den knappt ner nånting och sen stannar allt.

Har ägnat ett par timmar till att plocka isär allt, lyft ur luckan, skenor m.m. Hittade inget direkt fel på wiren på högersidan så jag gjorde rent skenorna och satte ihop allting igen men det ändrade inget, den gjorde precis som förut.

Ny högervajer är beställd.


Äh! Gör en "Black Adder" av den! Kolfibertak, kolfibertak kolfibertak!!

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1900



Låter som samma fenomen som jag hade på min gamla -78.
Kolla så den "går ner" som den ska och lika mycket på bägge sidor, det var det som var problemet på min.
Sen varför den helt plötsligt gör det är en annan fråga men troligen så är det slitage eller något åt det hållet. Precis som du är inne på så kan det också vara vajern som är boven, räcker med att ett litet hack i vajern för att det ska ställa till det.
Takluckor är ett j-la skräp thumbs down thumbs down !
Hade gärna sluppit det menlösa brevinkastet på min men tyvärr så är det grymt svårt att hitta utan.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Trueracer
Örebro
Här sen Aug 2006
Inlägg: 329



Mats Karlsson skrev:
Naturligtvis ska takluckan sluta fungera nu när värmen kommit.

Symptom: På förarsidan börjar den röra sig bakåt men på högersidan går den knappt ner nånting och sen stannar allt.

Har ägnat ett par timmar till att plocka isär allt, lyft ur luckan, skenor m.m. Hittade inget direkt fel på wiren på högersidan så jag gjorde rent skenorna och satte ihop allting igen men det ändrade inget, den gjorde precis som förut.

Ny högervajer är beställd.



Jag tror jag har ett antal delar till en taklucka som jag skulle kunna skänka dig. Jag kan titta i förrådet om du vill.

_________________
D Ekholm
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Jag har beställt en ny högervajer från Ferdinand, hoppas det är den som det är fel på.

Luckan börjar gå ner och röra sig bakåt på vänstersidan men på högersidan rör den sig knappt alls, det rycker bara till i vajern. Har haft ute båda vajrarna och inspekterat dom men dom ser ok ut. Hoppas en ny vajer löser problemet även om jag inte ser nåt fel på den.

Dan, har du ett vindskydd liggande med fjädrar och sånt så är jag intresserad, mitt är lite slappt.
Citera
Trueracer
Örebro
Här sen Aug 2006
Inlägg: 329



Mats Karlsson skrev:
Jag har beställt en ny högervajer från Ferdinand, hoppas det är den som det är fel på.

Luckan börjar gå ner och röra sig bakåt på vänstersidan men på högersidan rör den sig knappt alls, det rycker bara till i vajern. Har haft ute båda vajrarna och inspekterat dom men dom ser ok ut. Hoppas en ny vajer löser problemet även om jag inte ser nåt fel på den.

Dan, har du ett vindskydd liggande med fjädrar och sånt så är jag intresserad, mitt är lite slappt.


Hade följande delar, osäker på skicket:


_________________
D Ekholm
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Trueracer skrev:
Mats Karlsson skrev:
Jag har beställt en ny högervajer från Ferdinand, hoppas det är den som det är fel på.

Luckan börjar gå ner och röra sig bakåt på vänstersidan men på högersidan rör den sig knappt alls, det rycker bara till i vajern. Har haft ute båda vajrarna och inspekterat dom men dom ser ok ut. Hoppas en ny vajer löser problemet även om jag inte ser nåt fel på den.

Dan, har du ett vindskydd liggande med fjädrar och sånt så är jag intresserad, mitt är lite slappt.


Hade följande delar, osäker på skicket:



Hej Dan, tror inte jag har användning för några av dom delarna men tack för erbjudandet.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare


Dök upp ett par främre bromsskivor förra veckan, ska byta dom och beläggen så fort jag får tid, om ett par veckor eller så troligtvis. Väntar tills besiktningen är avklarad iaf.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Var och körde slalom på Hasslösa med PCS igår.

Lyckades med hyfsade tider men det bästa var att jag var hyfsat konsekvent i min körning
(även om det kändes fladdrigare än vad tiderna visar)

1.04.44
1.04.64
1.04.74

Dom snabbaste bilarna på träffen låg runt 58 sekunder men då är det vana förare med mycket mer effekt/modiferade bilar och R-däck.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Impulshandlat lite på Ebay.....
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7969



Mats Karlsson skrev:
Impulshandlat lite på Ebay.....


Bild

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
JonasO
Motala
Här sen Feb 2010
Inlägg: 214



Lillen skrev:
Mats Karlsson skrev:
Impulshandlat lite på Ebay.....


Bild


Ja, bild!

_________________
//Jonas Molander

Saab 9-5 Aero SportCombi 2004
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1989
Porsche 996 C2 X51 Aero Kit 2003
Porsche 968 Clubsport 1993 - Såld
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Får bli när grejerna kommit hem. Håller på att packa väskan för i morgon bitti drar jag till Stuttgart ett par dagar.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Besiktigad utan anmärkning igår. thumbs up
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Kallt och blåsigt men är det slalomdags så är det, bara att härda ut.

Väl på plats på Hasslösa så var det väääldigt kallt, trots vintermössa och fyra lager kläder så var det skönt att fälla upp paraplyet och få lite extra vindskydd när man stod konvakt.

Körningen gick sådär. Första rundan gick på 1.54 nånting och andra rundan gick på 1.51 tyvärr med 5 sekunders tillägg för jag klippte sista konen... 1.51 hade jag varit nöjd med....1.54...nja...bara till att öva mera.

Film från första åket.
http://vimeo.com/24358196
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare


fastnade visst på bild också...
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8173


Trådstartare
Nu är det dags för bromsbyte på bilen och igår när jag fått upp den på pallbockar och plockat av alla hjulen så tänkte jag att jag skulle kolla hur det såg ut vid oljekylaren vid höger framhjul.
Plockade bort innerskärmen och vad ser jag....






Sladden till fläkten har nån gång inte strajpats fast ordentligt så att fläktbladen har ätit igenom isoleringen och exponerat kopparledarna på både matning och jord.... Ren tur att det inte blivit kontakt mellan dom, säkringen var fortfarande hel. Blir till att kapa bort den skadade delen och löda ihop igen och skydda med krympslang och satta fast sladden bättre.

Hittade även en svårt misshandlad skruv som håller bromsskivan HF så den fick borras ur. >
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 760



bra grej att hitta!

Har du märkt nåt på oljetempen, alltså verkar fläkten till kylaren ha fungerat som den ska?

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 Carrera 2 -1990
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
55698 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande