Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2486 besök totalt |
Vauxhalls "Advertisement Features" i EVO
Jag vet att det är fler än jag här som läser evo då och då. I nummer 73 och 74 har Vauxhall uppenbarligen betalat en slant för att ha annonser för sina VXR-vagnar i form av reportage. Normalt sett tycker jag inte om den typen av annonsering som utger sig för att vara redaktionell text, men här är jag beredd att göra ett undantag. Del 1 är döpt till High Flying och inleds med frasen "If you own a cracking car like the Vauxhall VXR220, you should do something in it. Like learning to hill climb". Resten av den 5-sidiga artikeln beskriver hur man snabbast attackerar "Prescott Speed Hill Climb" ackompanjerat av riktigt läckra bilder av en VXR220 på väg uppför backen. Sen finns en spalt om hur man beter sig för att börja med sporten. Del 2 heter Lateral Thinking och inleds med "Drifting is the art of going sideways. And what better car in which to try it than the 382bhp, V8-engined, rear-wheel drive Vauxhall Monaro VXR". Även här är det flera läckra bilder med en Monaro på tvären med rykande hjul och en beskrivning av sporten. Jag kan inte låta bli att citera några rader.
Del 3 kommer i evo 75 och heter Circuit Work. Just nu vill jag ha en Vauxhall Monaro VXR. Det lönar sig att annonsera... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re: Vauxhalls "Advertisement Features" i EVO
Trevlig läsning, jag kan se bilderna i tidningen framför mig.. Men bilen har jag aldrig hört talas om och än mindre sett. Jag sökte snabbt och fann det här. Är det rätt bil? ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Japp. Det är en Holdne från början tror jag som fått lite andra märken på sig osv. Testades med tillsammans med 2 andra bilar (Chrysler 300C Hemi och någon annan) på Top Gear för ett tag sen.
_________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
Jag fotade tidningen eftersom jag inte har en scanner:
![]() Det är en Holden i grunden, men Vauxhall har justerat den för att passa europeiska vägar om jag förstått saken rätt. Den säljs väl som Pontiac GTo också för oss som kör på rätt sida av vägen, men då är fjädringen avstämd för USA. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
En inte så informativ websida finns på www.vauxhall.co.uk/vxr tyvärr utan driftingbilder.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Nästa EVo (74) bör väl komma till butikerna inom kort hoppas jag för oss som köper lösnummer
![]() Jag läste 73:an och m.a.o. även Vauxhall reklaminslaget, tyckte det var underhållande läsning för att vara reklam eller vad man ska säga framförallt så är det väldigt bra tagna bilder som vanligt ![]() Men kommer Monaro VXR:en dyka upp här i Sverige då? Gjorde inte RenaultSport nån liknande reklampryl i samma tidning för ett tag sedan? _________________ Peter Karlsson |
||||
Stämmer. Jag läste den "artikeln" och tyckte att den var lite väl pro Renault. Det tog en stund innan jag insåg att det var reklam. ![]() |
||||
Har jag helt fel för mig om Monaron är en omega-platta som aussisarna lagt en Corvette-vinkel i? Sen har den "kommit tillbaka" som Vauxhall och Pontiac?
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Fast det är inget intressant nummer. De kallar det för "The Italian Issue" så det är mest italienska bilar. ![]() ![]()
Pär, Jag tror du har rätt om ursprunget. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Nu verkar det tyvärr inte som att den gör det än (inte enligt www.interpress.se i.a.f. som butiken jag handlar av får sina tidningar från), men jag misstänker att nummret är ute nu i veckan. De rackarna ska ju öppna först på onsdag p.g.a. Ombyggnation, så det har varit en svår vecka nu utan nya grejer att läsa ![]() ![]() Men det är klart att du ska köpa en Pontiac ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Jag gillade Vauxhalls reklamslogan dom hade för Speedster Turbo......
"We beat all the cars you can't afford.........With a car you can afford" och så var det en bild med Speedstern längst fram med en sammling div andra sportbilar bakom lol. Nä det är kanske dags att bli rik då, så man kan köpa sig en sådan ![]() ![]() ![]() Mv _________________ Ascona_A |
||||
De finns med extra väss och Öhlinsdämpare också: http://www.hsv.com.au
|
||||
Köpte tidningen igår, men har inte hunnit läsa den än tänkte ge mig in på det strax. spanade genom reportaget lite i.a.f. Och det såg ju lovande ut, den verkar ju hur fin som helst Monaron, rykigaste reportaget på länge
![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Re: Vauxhalls "Advertisement Features" i EVO
Jag tycker Opel ska ta in dem i sverige och kalla dom för Opel Manta C. ![]() _________________ William Ekström |
||||
Holden - de tyckte den var snabb och bra på Ringen.
och att SAAB borde kalla den 9-8 och snarast tillverka den ![]() Se slutet av artikeln. http://www.jabbasworld.net/viewtopic _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Såå fjantig och med bakhjulsdrift???? Det kan aldrig bli en Saab, inte ens med amerikanska mått mätt... En Saab men annat än fwd känns lika äkta som en BMW M3 med tvåtakts motor! Nej tack!!!! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2486 besök totalt |