Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 - Hockenheimring
1, 2, 3   >>
6828 besök totalt
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
F1 - Hockenheimring

Är det dags för Schumiseger i regnet (?) eller ska Kimis dåliga svit på banan brytas?
För Alonso är väl inte så ofin att han avgör VM redan denna helg?

outsiders då? Montoya kan nog fortsätta köra bra och Fisi ÄR snabb och han sitter i fältets bästa bil...

Första fredagsträningen drar igång om 5 min, hoppas att motorerna håller så att det får köras om det denna helg!

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Varför inga tider på Renault i första träningen?
Doornbos verkar ha en del att jobba på...

Mölndal
Här sen Feb 2004

Lennart Mäkinen skrev:
Varför inga tider på Renault i första träningen?
Doornbos verkar ha en del att jobba på...

Renault kör väl sällan den första träningen? och väldigt lite på andra...
om de inte har något problem vill säga då. Tror att de försöker spara bitarna så mycket det går.

Mölndal
Här sen Feb 2004

McLaren....

Vargön
Här sen Feb 2003

Så där kan du juh inte skriva utan att berätta vad som hänt??
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

SciroccOMats skrev:
Så där kan du juh inte skriva utan att berätta vad som hänt??

ok, trodde att smileysena talade för sig själva...McLaren total äger F1 idag! Wurz 1.7s snabbare än Alonso och Kimi 1 s snabbare än Alonso...

Iofs är det bara fredag ännu, men McLaren lär bli riktigt svårslagna denna helg.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Renault hade tydligen mjukvaruproblem på båda bilarna på första träningen.

Undrar om det är kortare brinntid på maskinen i Wurz bil än de övriga i teamet. Inte för att deras bilar verkar funka alla gånger...

Stockholm-Grödinge
Här sen Apr 2004

Hoppas verkligen att Merca har snidit ihop ett stycke med många osårbara hästar så Kimi kan vara med från början så han slipper att köra om alla slöa nissar som Schumi tex

Lite rädd med tanke på skillnaden mellan Kimi och Alfonso att den e så pass stor men som sagt så e det bara fredags tider vi ser än.

Nåja låt bäste finne vinna eller hur det var...

Mölndal
Här sen Feb 2004

Kimi i pole! Trots fyrhjulssladd genom sista kurvan och Monty snurrar av i sista kurvan pga sladd även han

Tror att det kommer att vara svårt för Alonso att rå på Kimi imorn, men han kommer nog att knipa andraplatsen från Button iallafall.

Stockholm-Grödinge
Här sen Apr 2004

Tror att loppetr kommer att sluta såhär imorgon.
1. Kimi
2. Alonso
3. Button
4. Fisichella
5. M Schum
6. Sato

Synd att montoya snurrade i sista kurvan annars hadde han varit med högt upp på min top6 lista =(

och så säger folk att man inte kan köra på ställ med en modern F1a hehee...
Kimi har nog varit o smygtränat i Japan

Gotteborg
Här sen Okt 2003

Tjoho för Button.. å som Eje Engh (stavning) sa så e frågan hur sugen han är att byta till Williams nästa år..

Stockholm-Grödinge
Här sen Apr 2004

Vet inte hur det e med Buttons stallbyte men jag tror att skulle han få välja nu så skulle han stanna.

Känns som att Williams var så nära VM-Guld som dom kunde komma förra året ( om man ser med några års perspektiv framåt) och det lär inte bli lättare med en ny motorleverantör när man ser på BMW som många tycker bygger dom absolut starkaste och säkraste motorerna idag.

Tycker att det skall bli kul o se vad Button kör med för strategi.
Jag tror att både Kimi o Alonso kör med tunga bilar jämfört med Button och Schumi.

Hoppas bara att vädret håller sig som det har varit idag dvs. torrt och kallt (lots of power and low tyrewear ) så tror jag att Fiat får det svårt

Mölndal
Här sen Feb 2004

Jag håller på Alonso, men Kimi förtjänar faktiskt att vinna detta rejs efter alla motgångar han haft.
Jag hoppas bara att han inte vinner på ett föööör övertygande sätt. Vill att Alonso ska förtjäna sin eventuella kommande förartitel...så som Kimi ser ut i samarbete med McLaren verkar det iallafall som att han är strået vassare som förare...

Åhh vad jag längtar efter att få se de fightas ordentligt en vacker dag. Kan det vara en vacker dag idag tro?

Må bäste man vinna

Börjat mer och mer ta Kimi till mitt hjärta. Han säger inte en massa onödigt utan kör alltid för att vinna. Den mannen verkar onekligen vara något alldeles extra...

Gotteborg
Här sen Okt 2003

Eje Elgh stavas det visst..

å Hoppas oxså att räkan kan vinna lite så de blir strid på kniven i slutet av säsongen.. det är aldrig roligt när någon är för överlägsen...
Även om jag givetvis vill att Honda skall vinna så skulle de inte kännas lika kul att titta på loppen om dom är för överlägsna....

1 timme å 6 minuter kvar..

Karlstad
Här sen Jun 2003

Renault Live Race Control
om någon har råkat missa det.

Vargön
Här sen Feb 2003

Gaaaaaaaah!!!

stackars Kimmi....
Citera
Jorpa
Stockholm-Grödinge
Här sen Apr 2004

Jag ger upp.
Inte kul o se Kimi bryta konstant, killen kan köra men han får aldrig en bil som håller

Vad gör McLaren/Mercedes för fel, Ferraris bilar håller i ur o skur.

Nu e ju Kimis titelchans bortblåst, han skulle kunna sitta hemma resten av säsongen o s***a i o köra som protest mot hans stall.

Snälla nån väck mig sen när Kimi har fått en bil värd att köra.

Mvh mycket ledsen Kimifan

Åland
Här sen Sep 2003

Kan inte McLaren ge kängan åt Merca och deras sopor och låta nån som kan bygga motorer leverera istället..

Vargön
Här sen Feb 2003

Såg iofs inte ut som om det var motorn som gav upp den här gången....

thumbs up thumbs up för Montoya som verkar klara att köra upp sig från 18:e till 2:a plats.
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Ååååh snyggt av Fisichella att köra om Schumi på sista varvet... Montoya dagens hjälte (körde upp sig från 20 till 2 plats). Kimi dagens förlorare, jösses... stackare.

Min övertygelse om att den här säsongen är bra växer - det händer saker och racen är omväxlande, inte som de senaste åren då Ferrari dominerat 100%... Mer spännande! Att bilen håller för Montoya men inte för Kimi är konstigt... men den här gången var det förmodligen inte motorn..

C

Här sen Feb 2003

med tanke på att kimmi låste bakhjulen när bilen stannade helt och sedan rullade de igen verkade det som om lådan/diffen nöp och han sedan la i neutralen? motor va det inte iallafall då ett värmenyp hade suttit kvar mer än 3 sec...

sedan va det problem att putta ju sp jag gissar transmition. kanske oljebortfall = värme eller liknande pga ej tillräcklig oljetillförsel?

tycker synd om kimmi. han är värd mera än detta. kul att det lossnade för juan, bra kört. kul att se ferrari tvingas ta till en chansning, mycket bra körning trotts allt av m shumi. stabilt av allonso och button.

och vad pysslade minardi med? 10 sec stop and go är inte 8 sec... men det spelade nog ingen roll...

mvh C

Elitracing (åskådarracing)
F1 - Hockenheimring
1, 2, 3   >>
6828 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande