Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3482 besök totalt |
nu är snart min nya bil hemma.
efter att ha våndats över vad för bil som skulle bli mitt senaste kap har jag äntligen bestämt mig!!!!(tror jag iallafall). vad tycker ni om den här?. fick ett par elaka gliringar av min äkta hälft att vi faktiskt var 4st i familjen, samt att jag redan hade en massa bilar utspridda lite överallt. hoppas att det går över när hon får köra den lite!. ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
||||
Kul val
Speedstern har ju fått utstå en massa kritik för att den inte är en elise. Men för den hundringen eller mer som speedstern är billigare kan du åka minst 4 ggr till ringen + banmöten och r däck. Speedstern är ett helschysst val. ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
det är en vanlig 147hk -01 med 1750 mil på mätaren.
priset var så helrätt och den hade all utrustning, så jag inte kunde motstå den. vad sägs om 167000:- för denna pärla. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Åh, f**n, det var billigt. Nu satte du igång räknesnurran i mitt huvud. Om jag säljer MR2:an bör jag ju få minst 167000:- Hur är takhöjden? Jag är lång och ståtlig med lång överkropp. Sen får man pilla bort Opelmärkena innan nån ser den... JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() Gissa vem som besökte en Opelhandlare efter vårt samtal igår... Tyvärr hade de ingen man kunde kolla sittbrunnslängden på. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Det där är en bil man verkligen skulle bli glad av att ha!
Pilla bort Opelmärkena? Vad är det för skitsnack... Grattis till vad jag hoppas är ett mycket lyckat bilval, den var inte dyr! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
man kan väl säga att jag har haft en lång o livlig diskussion med den tyska handlaren per mail innan vi kom överens om denna summa.
har för övrigt aldrig sett den omtalade texten mellan raderna som alla pratat om tidigare. men denna gång såg jag klart och tydligt en massa tyska svordomar där:-)). har även ett par lätt krockade(endast plastskador) men fullt körbara på gång för mellan 100-120000:- _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Kan ingen svara på min stendumma fråga, jag vet faktiskt inte vad ni pratar om. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
HMM förlåt ICE jag trodde att det var färgen Själv stack jag in på Opels hemsida och såg att färgen kallas BRG så då hade du rätt men alltså det är en Opel speedster som i England heter vauxhallv x 220. Är ganska lika en lotus elise mk1 tydligen. Blev inte deni image booster som Opel/vauxh. tänkt sig men en trevlig sportbil. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
|
||||
tyvärr var det inte en momsbil. annars kunde man skinnat farbror Bo på ett par spänn till om du förstår vad jag menar
![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3482 besök totalt |