Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2950 totalt) |
Sneglade på en Volkswagen Racing keps häromdagen hos den lokala VW-handlaren.
Den hade rätt tuff design! Men jag använder i princip aldrig keps, så det blev inget köp den dagen. Nu skall jag nog banne mig investera i en sån i alla fall! ![]() Jag lovar dock att jag inte kommer att ha på mig den när jag kör bil! Har inte riktigt förstått varför man skall ha keps på sig i bilen?!? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Perfekt när du kör med taket öppet! Du slipper få solen i ögonen. GTI-klubbens keps funkar ypperligt till detta. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Soltaket på Polon börjar rätt långt bak så man störs inte av bländande sol därifrån! I MGn använder jag en läderhuva, för att skydda mig mot vinddrag i nacken. ![]() F ö har jag en Volksvagen Motorsport-keps, som jag fick när vi var på studiebesök hos Joki Motorsport med GTI-klubben! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Silvertejpen kan jag lätt ordna till dig. Jag tar med en rulle till nästa träff! ![]() Låter du mig tejpa så skall du minsann få se en rejsig mängd av den. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
*fniss* Jag kan ser framför mig hur en röd bil på mindre än en halvtimme blir silverfärgad mha glada rejsa.nu medlemmar och ett par km gaffatejp ! ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
[quote="Nisse Classon"]
Jag kom på att jag även kan ta med ett stående pedalställ som jag har löst. VW original är det också och tillverkat helt utan några som helst aluminiumtillsatser eller andra onödigt lätta metaller. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
om jag inte missminner mig så är det en sån som sitter där nu. |
||||
Tror Magnus kommer sakna drivning också på framhjulen...
Får se om det blir något rejs när jag kommer och jagar dig! ![]() ///M-artin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
![]() _________________ ![]() |
||||
Tror att du kommer bli lite lätt överaskad i början.... i alla fall av vad jag sett av bilen så är den lite livlig.... dvs kort hjulbas mycket effekt och Slicks som håller i bra länge.... Och sen när man går över gränsen så hoppar arslet ut en bra bit ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Hellre snurra än fegköra...
![]() ![]() (åh hej Pelle!! ![]() Nej, jag kommer nog sova dåligt innan det blir dags just pga ovana med slicks o så... Skulle helst vilja kasta runt bilen i en konbana för att känna vad den gör när det blir lite för mycket.... Men det är kanon att första racet är på åsen! Där finns det ju lite svängrum även på asfalten att känna på bilen. Det blir perfekt! _________________ ![]() |
||||
Jaha Martin och Magnus...vilket race och vilket pass ska vi samköra...
![]() Kunde ju varit liiite hårigt med 3 X Turbomonster, eller vad säger ni? ![]() Fast nu vet vi ju inte vad Martin ev. ska ratta i år och själv tror jag att mina framträdande kommer sträcka sig till max ngt eller nga i "Villapannan". (9-3 TiD/R) Fast tanken var trevlig. Tror inte du kommer göra bort dig Magnus! och om det är kul att behöva köra om "på riktigt"? Gissa! hehehe |
||||
Ska du åka sist bland grabbarna eller har ni monterat automatlåda ? ![]() ( ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2950 totalt) |