Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (6852 totalt) |
![]() Jag får kommentera lite senare, är alldeles för upprörd just nu! OMFG vad fet! Ge mig, GEEE MIG!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jädrar vilket underbart färgtema! Undrar hur Kadetten skulle se ut i Gulf-lack?
![]() Frågan är hur stor boom det blir i Gulf-lacker nu när mackarna kommer tillbaka... _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Fan !!! Hur cool som hälst!!!! Blev bättre än vad man kunnde hoppas på. Såg ut så här för ett tag sedan...(ungefär på mitten av sidan) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
När dom ser så där FET ut skulle man verkligen kunna tänka sig att gå från LIGHT to HEAVY .
![]() |
||
Kalassnyggt....fast att ta bort strålkastarna fram vet jag inte om det var nån höjdare.....
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Det går bra att köra bana med ganska liten styrvinkel (så länge man håller sig på det svarta), ett halvt rattvarv åt varje håll ska räcka. Det är ju löjligt va bra linjerna passar med de höjda hjulhusen ![]() |
||
Snyggaste svängjänken jag sett på mycket, mycket länge
![]() ![]() Jag som egentligen aldrig fullt ut lärt mig uppskatta racerbilar på mer en 1000cc eller över 750 kg måste erkänna att de svängjänk som är inspirerade av sena 60-talet och 70-talets Trans-AM racing är otroligt läckra, trots sin abnorma storlek och tyngd. ( ![]() Dock håller jag med att den plastade fronten med borttagna lysen är lite too much, för att inte tala om de sjukt överdimensionerade framhjulen. Det avslöjar i mina ögon den bristande insikten kring väghållningen som jag med mina förutfattade meningar skymtar all som oftast på andra sidan plaskdammen. ![]() Nu väntar jag bara på en sådan där fräck AMX Javelin i Trans AM skrud från 71 eller så... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
||
Jag vet precis vad du menar - fenomenet du beskriver är särskilt påtagande hos folk som skruvar gammeljänk och tror att de ska köra skiten av allt! Amerika har en rätt utpräglad bolt-onkultur där "average joe" köper sig färdiga hjulupphängningar och ett par snygga hjul och därmed slipper förstå vad han egentligen försöker uppnå. (för att inte tala om vissa företags pinsamma annonser i stil med "vi CNCfräser ALLT för det är bäst!) Detta, tillsammans med en exrem attityd som går ut på att "det ska vara såhär, inget annat sätt är rätt"* gör att... det blir sådär.. ![]() Nu råkar detta iof vara en raceklass där ingen kör smalare fälgar än typ 16" och fakturm är att breda däck ger grepp - lite svårt att komma till en sådan klass, predika scrubbradier och försöka köra snabbare med 8" däck.... ![]() |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (6852 totalt) |