Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3544 totalt) |
hur många stolar för besiktningen?
Hej,ska snart besiktiga min Lancia och har för tillfälle bara 2 stolar (inte org stolar) och allt annat så som bänken i bak och tillhörande bälten tagit ur.min fundering är om jag måste sätter tillbaka allt inför besiktningen eller går den igenom som den är eller kan man göra en omtypning till 2 stolar och vad kosta det i så fall? tack för svar på förhand!! _________________ Philipp Klement |
||||
Den går inte igenom om det saknas bälten bak och den är registrerad för 3 passagerare.
omtypning till en passagerare kostar som en vanlig registreringsbesiktning dvs ca 900 kr. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Inte en aning om varför man inte behöver ha sätet bak i även om den är reggad för 4 passagerare. Men det behövs inte iaf
![]() |
||||
Re:
Enligt besiktningen i Klippan så måste båda framstolarna vara monterade okså ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Som du skrev lämnade du en öppning om att det skulle räcke med bara en förarstol, inga fler stolar eller säten.
Kristian menade att han hört att två framstolar skall sitta i. Jag undrar vilket det är? För det räcker med en stol för mig ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
Re:
Ja du säger det - VI har olika mening i detta & det fanns ingen anledning för dig att verka sarkastiskt tycker jag. Har du som yrke registreringsbesiktningsman (eller vad det nu heter) så accepterar jag ditt svar, inte annars ![]() Jag har fått annat svar utav SBP i Klippan & även utav SBP-Tekniska man kan ringa till o fråga. Enligt dem går det ej att besiktiga aller regbesiktiga om en bil till 1-sitsig tyvärr. MVH/ .......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Nej absolut!...
Men grejjen är den att har man bara alla bältena i bilen och förarstolen så skall man klara sig. Gör det själv på Vårarna, min morbror osv. Jaa 90% klarar sig med en stol i vid besiktningen. Grejjen är så att säga har du två icke fällbara...i en 3dörrars..alltså bara två fram dörrar...så börjar dem grina!! rejält... eftersom det skall finnas fria flyktvägar ungefär. Sen "Fuchs"...det är en 5dörrars men det ska gå rakt igenom ändå... Säg att dem då frågar varför har du ingen inredning på övriga platser...det skall dem inte behöva fråga...eftersom dem ser att det finns en plats i bilen...då är det en person som åker i bilen, då ska det inte bli något snack om saken. En plats en stol.. Jaa lycka till....hacka inte på mig om du får nedslag... för jag är inte helt 100% på 5dörrars.. Men det borde vara samma. Men P:s Alla jag känner kör SBP med en stol i bilen - Det är det rätta istället för att regbesikta därefter montera in den andra stolen. Men sen okej klart du kan regbesikta om du vill, om du använder bilen dagligen. MVH Andreas _________________ Andreas Rydell |
||||
ni skriver alla bra men ändå bli jag förvirrade nu
![]() altså jag har 2 icke fällbara stolar i min 3 dörras lancia 112och org bälten i fram.i bak har jag just nu ingenting.så det borde räcker med att jag sätter tillbaka de bakre bälten...eller? känns som den här tråden bli onödigt långt ![]() _________________ Philipp Klement |
||||
Re:
Christian - Kan du kanske vara snäll o kolla vad era bäcker/papper/datorer säger om framstolarna ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
ringer du mig på stations telefonen och frågar när jag jobbar så kan jag svara på det.
_________________ Christian Lange 458 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3544 totalt) |