| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 318is -90 BMW Cup Standard m. fl. *SÅLD*
|
4793 besök totalt |
|
S: BMW 318is -90 BMW Cup Standard m. fl. *SÅLD*
Komplett bil utan papper (tyskimport, briefet borta). Byggd för BMW Cup Standard men passar säkert i fler klasser. Detta finns/är gjort. - Vagnbok från 2006, ej uttagen i år. Bur, huvudbrytare, huvlås osv. - Delrinbussningar runt om (silentblock, bärarmsinfästningar fram/bak). - Millway topplagringar fram. - ombyggda 51mm fjäderben fram. Höjdjustering och gula ställbara Koni-dämpare. 2.25" 650lbs/in fjädrar. - Koni ställbara dämpare bak med Rouge Engineering topplager. 2.25" 1000lbs/in fjädrar. - Sparco rattnav, ratten behåller jag om jag inte får ett bra bud för den. - Bältesöglor och stolsinfästning (Sparco för sidomontering). - Ny tank. Underredet skrapat och målat kring tanken. - Stålomspunna slangar fram. - Carbotech XP8 bromsbelägg fram. - 4st 7x15" BBS kryssekerfälgar, ET24. Toyo R888 205/50-15 slitage okänt. - 4st 7x15" BBS Design 5000, ET25. Tror det sitter R888or på dessa också men de är nog rätt slut. - 4:10 lilla (168) diffen, obromsad. - Två extra framskärmar. - Huv och baklucka i glasfiber (ej monterat, ej tillåtet i BMW Cup Standardklassen). Tillägg 08-05-29: - Mässingsbussningar till bromsoken fram. (bak följer med, ej monterade) - SPAL elfläkt. (ej monterad ännu) - Nytt 2.5" hembyggt avgassystem från katten bak. - Fulchip med höjt varvstopp från eBay
1.13.02 på Knutstorp utan diffbroms är fjolårets enda merit, blev tyvärr inte så mycket åka av. Finns en del bilder och info att fiska fram i min biltråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php PM är välkommet om det är något som är osäkert/otydligt.
Öppen budgivning i denna tråden. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Hej,
Inga vidare oppna bud hitills... Vad ligger hogsta budet på?
Kanske finns lite norska pengar som længtar hem till Sverige. _________________ Nicklas Silfverlin The cost of racing hasn't increased in 30 years. Back then, it took everything you had. And it still does. |
||||
|
Re:
Gör som nån annan här på rejsa - lägsta bud vinner - så får du betalt för bilen flera ggr om!
|
||||
|
vill gärna veta priset ja med
har även papper liggandes till en röd e30 318is -90 besikitad och allt som nu mera ligger i en container, som troligtvis är till salu om nån är intreserad
|
||||
|
Öppen budgivning = skriv vad Ni tycker att Ni vill köpa bilen för, är det något konstigt?
Robin har bjudit 15kSEK, lite mer tycker jag själv att den är värd men den ska bort, det kräver frugan.
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Det står juh i första inlägget att den inte har några papper, dvs ingen svensk identitet och således endast kan köras på bana....
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
Re:
Såg det också nu när jag läste lite mer noga. Mitt bud står dock fortfarande kvar. _________________ Peter Sternersson |
||||
|
Re:
Uppdaterat lite i första inlägget.
Har ingen deadline direkt, juni-juli kanske. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Re:
Halloj Kristian! Stolsfäste ingår men det är fast, katten är original. Har frågat reglementesgruppen vad som gäller i BMW Cup men de har inte svarat än. Måste man ha SBF-kat. kan man ju lägga ner, nya bilen är helbilsgodkänd.
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Re:
Denna fråga ligger för utredning hos SBF då de "missade" att en del klasser har som krav att det ska vara gatreggade/besiktigade bilar. När en lösning kommer vet jag dock inte. Så tills vidare är det den skrivelse som finns som gäller...med SBF-kattar...fast jag skulle ringa SBF och höra hur det går. Söka dispens (som avslås, men ändå)... |
||||
|
Just det...
...om ngn skulle behöva komplettera Johans bil med en 318is identitet kanske jag kan bistå med en lösning i den frågan...
|
||||
|
Re:
Just det, det är nog helt riktigt. |
||||
|
Re:
Jag har en Sparco Pro 2000 i nyskick med längsjusterbart underrede (OMP) som det kanske går att göra en bra deal på om det är intressant. _________________ /Anton Lillsund |
||||
![]() |
SÄLJES
S: BMW 318is -90 BMW Cup Standard m. fl. *SÅLD*
|
4793 besök totalt |
