Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (6943 totalt)
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX

Snart dags för årets första riktiga rejs.
Ökenrejset va så trist så det räknades inte

Autralien nästa.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Re: 2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX

Lillen skrev:

Ökenrejset va så trist så det räknades inte




Får hoppas stallen börjar bli varma i kläderna till detta rejset så det blir lite mer kamp istället för att bara försöka spara så mycket däck och motor som möjligt.
(Det är väl iofs trenden detta året så lite åt det hållet får man nog stå ut med ändå)

Ska bli intressant att se om red bull och ferrari kan hålla sin överlägsna ställning eller om fler team kan börja komma ikapp... har fortfarande lite hopp om att schumi kan få fart på mercedes och kanske kunna bjuda upp till dans lite senare under säsongen.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
sirmiro
Örebro
Här sen Mar 2010
Inlägg: 31



Undrar om det komer bli samma tendens som förra året med däcken.

_________________
Mikael Rosencrantz
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10590



Re:

sirmiro skrev:
Undrar om det komer bli samma tendens som förra året med däcken.


De blir nog svarta och runda i år med.

_________________
Anders Hansson
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6179



äre sant?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Re:

2fast4u skrev:
äre sant?


Nej

Jag vill att de har såna där färgade däck som avger färgad rök, typ ferrari har rött, RB har blått osv.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13263



Re:

sweanders skrev:
sirmiro skrev:
Undrar om det komer bli samma tendens som förra året med däcken.


De blir nog svarta och runda i år med.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Re: 2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX

david-o skrev:
Lillen skrev:

Ökenrejset va så trist så det räknades inte


har fortfarande lite hopp om att schumi kan få fart på mercedes och kanske kunna bjuda upp till dans lite senare under säsongen.


Det finns de som verkar klara med analysen redan angående Skomakaren: http://www.formula1.com/news/interviews/2010/3/10545.html

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Missade premiären, så det blir att kliva upp tidigt och kolla VM i Eco Driving på söndag.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Re:

Klurax skrev:
Missade premiären, så det blir att kliva upp tidigt och kolla VM i Eco Driving på söndag.




Fast så jäkla slött körde de ju inte.
Däremot helt utan risk , verkade nästan avtrubbade.
Lite WTCC-känsla var det.

Hoppas på bättre , tajtare och mer attackrejs nästa i Australien.
Får inte bli parodi i F1 som i WTCC.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



Re:

sweanders skrev:
sirmiro skrev:
Undrar om det komer bli samma tendens som förra året med däcken.


De blir nog svarta och runda i år med.


Tendens att denna tråden också är på väg att balla ur? Släpp det gamla för det här är en helt annan tråd

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
sirmiro
Örebro
Här sen Mar 2010
Inlägg: 31



Re:

sweanders skrev:
sirmiro skrev:
Undrar om det komer bli samma tendens som förra året med däcken.


De blir nog svarta och runda i år med.



Som de flesta av oss minns fick nästan samtliga team enorma bekymmer med däcken under racet. Det ena däcket var 3-5sekunder snabbare per varv.
Då hade de väldigt lätta bilar jämfört med vad de har i år.

Speciellt intressant när det är "SS" & "M" som kommer brukas då banan är för hal för att köra "H" blandningen.

_________________
Mikael Rosencrantz
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 473



Re:

sweanders skrev:


De blir nog svarta och runda i år med.


Confirmed: http://www.youtube.com/watch?v=DKf3QBsXaNs

_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Re:

McRae skrev:
sweanders skrev:


De blir nog svarta och runda i år med.


Confirmed: http://www.youtube.com/watch?v=DKf3QBsXaNs



_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10590



Re:

sirmiro skrev:
sweanders skrev:
sirmiro skrev:
Undrar om det komer bli samma tendens som förra året med däcken.


De blir nog svarta och runda i år med.



Som de flesta av oss minns fick nästan samtliga team enorma bekymmer med däcken under racet. Det ena däcket var 3-5sekunder snabbare per varv.
Då hade de väldigt lätta bilar jämfört med vad de har i år.

Speciellt intressant när det är "SS" & "M" som kommer brukas då banan är för hal för att köra "H" blandningen.


De kör på enhetsdäck, det är nya bilar för i år som är tunga vid start och lätta vid målgång. Klart det kommer att bli problem men däcken är detsamma för alla team. Ska bli intressant om de litar på att de kan köra in tidsåtgången för ett extra stopp eller om det blir eco-driving som ska plåga även detta lopp.

_________________
Anders Hansson
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Re: 2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX

Lillen skrev:
david-o skrev:
Lillen skrev:

Ökenrejset va så trist så det räknades inte


har fortfarande lite hopp om att schumi kan få fart på mercedes och kanske kunna bjuda upp till dans lite senare under säsongen.


Det finns de som verkar klara med analysen redan angående Skomakaren: http://www.formula1.com/news/interviews/2010/3/10545.html


Herr Lauda är en av få som kan komma med sansade analytiska bedömningar.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
sirmiro
Örebro
Här sen Mar 2010
Inlägg: 31



Re:

sweanders skrev:
sirmiro skrev:
sweanders skrev:
sirmiro skrev:
Undrar om det komer bli samma tendens som förra året med däcken.


De blir nog svarta och runda i år med.



Som de flesta av oss minns fick nästan samtliga team enorma bekymmer med däcken under racet. Det ena däcket var 3-5sekunder snabbare per varv.
Då hade de väldigt lätta bilar jämfört med vad de har i år.

Speciellt intressant när det är "SS" & "M" som kommer brukas då banan är för hal för att köra "H" blandningen.


De kör på enhetsdäck, det är nya bilar för i år som är tunga vid start och lätta vid målgång. Klart det kommer att bli problem men däcken är detsamma för alla team. Ska bli intressant om de litar på att de kan köra in tidsåtgången för ett extra stopp eller om det blir eco-driving som ska plåga även detta lopp.



Jo, alla nya regler visade sig i förra loppet.
De kör på enhetsdäck, men har 2olika blandningar de måste köra på varje race.
I första racet hade vissa bekymmer med däcken men ansåg inte att det var värt att gå i depå, då skiljde ca 2-3sekunder per varv mellan nya och gamla däck.
Australien är hårdare mot däcken vilket förra året visade sig tydligt, frågan är då om "eco-driving" är möjligt eller om däcken kommer ta slut på samma sätt som förra året då däcksreglerna var identiska med de som är i år. Vad tror ni andra?

_________________
Mikael Rosencrantz
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Tror faktisk dom tjänat på att byta däck redan i första rejset då det inte tog mer än
6-7 varv att köra in ett depåstopp. Med friska däck i slutet & lite soppa i tanken
skulle det närma sig kvaltider som var många sec per varv snabbare är de
tider de lyckades med sin "eco" driving .

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992


Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Tror faktisk dom tjänat på att byta däck redan i första rejset då det inte tog mer än
6-7 varv att köra in ett depåstopp. Med friska däck i slutet & lite soppa i tanken
skulle det närma sig kvaltider som var många sec per varv snabbare är de
tider de lyckades med sin "eco" driving .


Jag håller med.
Några hade definitivt tjänat på ett däckbyte i slutet! thumbs up
Lär bli vanligare med snabba stopp för nya däck i några lopp gissar jag iaf.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Re:

Lillen skrev:
Michael Bäck skrev:
Tror faktisk dom tjänat på att byta däck redan i första rejset då det inte tog mer än
6-7 varv att köra in ett depåstopp. Med friska däck i slutet & lite soppa i tanken
skulle det närma sig kvaltider som var många sec per varv snabbare är de
tider de lyckades med sin "eco" driving .


Jag håller med.
Några hade definitivt tjänat på ett däckbyte i slutet! thumbs up
Lär bli vanligare med snabba stopp för nya däck i några lopp gissar jag iaf.


Är också med på samma lina... tror dem flesta stallen körde på säkerhet under första loppet för att se var dem låg och hur dem nya reglerna funkar i race-pace... men nu när dem känt av läget lite så kan det kanske bli mer spel med taktik och chansande.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009
Inlägg: 168



varför sänder inte viasat sport formel 1 supporter klasserna för??

_________________
Linus Siven
Citera
Elitracing (åskådarracing)
2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (6943 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande