Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
1, 2 >> 10720 besök totalt |
Calibra DTM
Jahapp, då ska Vi se om det finns någon som sitter inne med information om dom gamla Calibra DTM-bilarna Bilder på allsköns grejer och lösningar eftersökes, har en Calibra T som har gatversionen av DTM-paketet. Lite kul att det inte är i glasfiber utan ett Irmscher DTM-plastpaket ![]() Men har Ni ingående info eller bara bilder eller eventuella pdf:r på bilarna så maial dom till info@struve.se eller lägg upp här ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re: Calibra DTM
Antar att du har sett PDF'en på aeordynamiken på DTM-Calibran och har den? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Hittar inte PDF'en vid en vid en snabbsökning, men det är detta: http://www.v6calibra.net/docs/calibr
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Någon-jäkla-satans på Rejsa finns en tråd där det visas en bild på "diffen" bak på Calibran, men jag kan inte hitta den...
![]() Så du får nöja dig med en länk till ett annat ställe: http://www.migweb.co.uk/forums/car-t och där finns även lite mer länkar: http://www.dtm-calibra.de/html/dtm_c http://www.scaleproduction.com/pictu http://www.scaleproduction.com/pictu DTM: http://www.f1technical.net/forum/vie Video Team Rosberg 1995: http://www.youtube.com/watch?v=k-r0x _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Re:
Här finns den: (Kan iofs finnas på fler ställen) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Sorry för OT ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Fast det är ju fördelningslådan och den främre diffen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Re:
Ajuste... Fast, de diskuterade för att använda diffen bak... Nåja... Det är inte lätt. ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Tack för inspirationslänkarna, Marcus och i mina trådar är det inget OT så det är lungt Niklas o Niklas
![]() Att det inte satt Opelmaskin eller ens en GM-motor vet jag ![]() Har faktiskt haft liiite funderingar på att ta hem litet jänkeskrot som donatorbil typ Corvette C5, nästan billigaste lösningen och då får man ju V8 under huven med transaxel med lådan bak ihop med bakvagnen om jag nu inte missminner mig helt jävla totalt ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
Vad satt det i DTM-bilarna? Jag minns bara en tävling där nån av de övriga i teamet böjde till slutrören på Kekes bil så den tappade all kraft. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Vet att dom körde med v6 med 75graders vinkel men det ska ha varit ett Cosworthbygge som troligen inte baserades på GM-motorn alls, men jag har inte hittat något riktigt rätt svar förutom det som fanns i Marcus länkar.
Oavsett så har dom ett otroligt sjukt motorljud som får mina nackhår att res sig ![]() Kul att fler har fått samma ide med jänkejärn, visserligen gammal teknik men ändå. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
I början använde man motorer från Opel, men -96 började man använda motorer från Isuzu. Struve, PM... _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Tack för ett mycket matnyttigt PM
![]() Jag har inte brytt mig så mycket om DTM-Calibrorna innan jag sprang på gatversionen som jag hämtade hem från en säker död. Med andra ord så vet jag i princip noll o ingenting mer än att dom lär sjukt gott när det begav sig ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Här är motorn som satt i dem http://www.ricwood.com/dtm_v6_25.html
En till http://www.racecarsdirect.com/listing/37800/cosworth_kf_2_5_v6_opel_dtm.html |
||||||
"This 2.5 litre V6 Opel DTM engine ..............Over 500BHP from a normally aspirated engine at 12,000RPM"
Fan va fränt. En perfekt motor i SLC-Light.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Ja det är även prat om lite nya regler för motorvolym i msls, så funderingar finns.....
I sista versionerna gav de över 550hp, fast man kanske ska nöja sig med 400+ i långlopp ![]() |
||||||
Väcker liv i denna tråd igen.
Har äntligen börjat ta tag i det här men jag kommer köra en snäll mellanväg som gör att jag kan köra sommaren 2014 ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Nu är min tanke att denna skall rulla gata också, även om det blir minimalt, så någon äkta Calibra DTM kan Vi glömma
![]() Dock är all info ändå kul att ha då det inte är direkt lätthittat då man inte har dom kontaktytorna ![]() Men jag är ändå tacksam om någon kommer på vad han heter eller om det finns länkar till hemsidor, mina Googlesökningar gav inget ikväll... _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
1, 2 >> 10720 besök totalt |