Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (28508 totalt) |
Re:
Det ser ju för enkelt ut.... är ju olika färg på kablarna ![]() Du passar väl på att göra ett enkelt elschema innan du tejpar ihop härvan eller hur du nu gör ![]() nån felsökning eller dylikt. _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Re:
![]() Tyvärr en relevant fråga när man gått lös med häcksaxen på kabelhärvan. ![]() |
||||||
![]() Alldeles för lätt! Jag som inte ens är färgblind, vad har jag nu att skylla på...
Yes! Har en påbörjad (från en guide + komplettering av en kompis som jobbar på ford för lite extra pin-layout på en del saker) som skall göras klart när allt är färdigt. ![]() Tänk om den som byggde bilen hade varit så föredömlig med elen innan ![]()
![]() Fullkomligt relevant fråga! Faktum är att den faktiskt fortfarande startar lika bra som innan! Men då var jag också väldigt försiktig/noga när jag rensade ur härvan. Mätte, kontrollerade och mätte en gång till. Finns nog en del till jag kan rensa ut egentligen, nån enstaka kabel säkert men nu känns det som det räcker. Det enda jag har kvar att koppla in ordentligt är bränslepumpsmodulen (PWM-styrningen), resten är klart! ![]() Ett litet bildbevis här på att det funkar, här är LED:en för immobilizern. Hur många har en Super Seven med ordentlig nyckelkodad immobilizer och fungerande OBD2 idag? ![]() Lite kul är att LED:en funkar även som "larmdiod" när tändningen är av. Modern så det förslår ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
|
||||||
Re:
Ha ha, original Gsxr 1000 immobilizer har jag på min Super7:a. Tror dock inte mc har obd2 utag så där ligger jag lite efter ![]() Som vanligt snyggt jobbat ![]() _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() Bra jobbat, ska bli kul höra hur nya motorn beter sig i bilen. Det är ju plusgrader och torrt nästan nu ute så bara ut och testa!? _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||||
Fasen inte dumt med immobilizer i en öppen bil!
Hur ser todolistan ut nu då, vad har du kvar?.. känns som att du kommit en bra bit på vägen nu även om det ofta är småpillet som tar mest tid .. _________________ Andreas Lindkvist - Stressad Miata |
||||||
Re:
Mer info om den? _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Re:
http://racegrade.com/keypad.html _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
![]() Utrensning sker! Donatorbil är skickad till skrot ![]() Har inte hänt så mycket i garaget på sistone så inte så mycket att visa, ska bättra mig snart ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Ehrm, såg jag inte en annons på den gula cigarren med? eller den kanske är safe nu när silver är såld?
Min gissning är på en fyrsitsig hobbybil av nåt slag för glassfärder med hela familjen. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Re:
![]() Senast jag var i garaget stod den kvar där, förstår inte vad du menar ![]() ![]() (Kanske är något lite lurt på g...) 4 sitsig glassätarbil med rak sexa på 3 liter finns redan i hushållet. Notera barnstolen med ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
![]() Det viktigaste, dekaltrim! ![]() När donatorbilen stod på bärgarens fläk kom jag på att jag hade glömt att ta bort ST170 emblemet, så jag plockade av det där och då för att kunna ha det på instrumentbrädan. Lite roligt ändå ![]() I övrigt så fortsätter tillsnyggning av kabelhärvan samt montering av moduler och kontakter ![]() Bränslepumpsmodulen har fått robotslang till kontakten, som resten av härvan har original ![]() OBD-uttaget monterat diskret men lättillängligt. Har nu gjort klart monteringen av all el på ett snygg, robust och permanent vis. Borta är lösningar som sockerbitar (som gamla styrsystemet var kopplat med ![]() Passade även på att koppla in både modulen för bränslepumpsstyrning och även för styrningen av spjället i insuget (som justerar längden på insugsrören), så nu är allt fullt fungerande! Testade att slå på tändningen och även mäta spänningen till pumpen, roligt när man ser att den matar pumpen enbart efter behov utifrån vad tryckgivaren i railen säger ![]() Passade även på att bara lägga dit 'front scuttle' för att få lite känsla av bilen. Inte mycket kvar nu, bara expansionskärl mm! ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Arbetet fortsätter...
För att underlätta felsökning och utöka dokumentationen att inte bara finnas i pärmen över bilen så lät jag en Dymo gå varm och printa ut massa etiketter som ska sitta runt olika delar av kabelstammen (där det inte syns, under glasfibern). ![]() Tänk om förra byggaren gjort så, det hade underlättat för mig tidigare ![]() ![]() När alla kablar var markerade, all inkoppling gjord (inkl både varvräknaren och även PWM-styrningen av bränslepumpen) var det dags för ett litet hål i glasfibern och vips så försvann kabelhärvan diskret in där. Så när det ändå var gjort, bilen funktionsstartad ännu en gång så monterades front scuttle och aeroscreen på igen. Nu ser bilen ut som en bil igen ![]() ![]() ![]() ![]() Den något ned-trimmade instrumentbrädan (med emblemtrimmet framför växelspaken ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Re:
Ganska exakt här ![]() ![]() Jag kände först inte till den, så tur att jag hade sparat donatorbilen så jag kunde klippa bort den under julledigheten Här är detaljbilder på modulen och kabelhärvan som finns original ![]() ![]() EDIT: Och här kommer ett ärligt stulet kopplingsschema ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (28508 totalt) |