Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 15, 16, 17 >> 6 besök senaste veckan (79685 totalt) |
Får väl bidra med lite jag också..
Från detta: ![]() Till detta: ![]() Hela tråden finns här: http://www.shell.linux.se/zybernic/f Här är man alltför nitisk med bild detaljerna, vad jag gör är ju att byta ut frambromsarna från 911 SC till 993TwinTurbo med 911 Turbo 3.6 (?) skivor och dämparna blir från BOGE till Bilstein Club Sport. Bakdelen av bilen skall få 930 bakbromsok med 930 bromskivor. Jag har lite smått och gott på lager så jag kan visa fler bilder om intresse finns, jag känner mig som en amatör jämfört med ni andra som bygger om hela bilar!. _________________ Kör cheva numer. |
||||||
Äh, jag är lycklig om jag lyckas byta bromsbelägg!!! Men så har jag ju garagebilder därefter osså ![]() _________________ ![]() |
||||||
och hur breda fälgar ska ni ha på Saaben ? Det såg brett ut... Har Jocke byggt skärmbreddare a la SportQuattro ?? eller hur ska ni få plats med dom? |
||||||
Vadå får man inte ha utstick på hjulen? ![]() _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||
Hmmmm... näe..... hela hjulets bredd och en tredjedels omkrets ska vara täckt..... Åsså är det ju så snyggt med lite skärmbreddare |
||||||
_________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||||
Japp det är Turbo 3.6. Har likadana på min ![]() Skillnaden mellan dom och RS är att hålen är 3 och 4, men på Turbo 3.6 är dom som du ser 4 och 5. Ska tydligen hålla bättre. _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||||
Vi får väl se om vi hittar en bit av ett oljefat eller nåt som vi kan loppa dit då ![]() ![]() _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||
Trattar direkt påspjällen... ![]() ![]() ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||
Det är inte bara tävlingsbilar som byggs om.....
SLC's nya och blivande Sekretariatsbuss...... under byggnad.... 12.5 meter lång 4 meter hög Fd flyttbuss. ![]() |
||||||
Ny uppdatering från Team Tigers garage efter helgens tokmekande, med bara 4 dagar kvar till tävlings premiär.
Massa kolfiber ![]() ![]() Insug på en smått potent BMW M3 sexa ![]() Motorn ihopmonterad med en Volvo M45 dogbox låda ![]() Motorn på plats. ![]() Mmm öppna trattar ![]() ![]() Gamla insuget med gigantisk plenumkammare. (Trots att den är i kolfiber så sögs den ihop under belastning vid 6000rpm) ![]() ops här var det fullt i bagaget ![]() ![]() Luftutsläpp och bakljus i kolfiber. ![]() Shit happens > ![]() ![]() oljetråg från BMW M3 GT IMSA (sitter nog på min bil till sommaren ![]() ![]() http://drive.to/fredrik-tiger _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Jag hakar på trenden med bromsskivor på bild.
![]() Har ju haft kraftiga problem med slagna bromsskivor på min bruksbil, en AWD-Volvo. Har uppgraderat med R-skivor, 302mm. Det verkar fungera bättre ur fadingsynpunkt, men volvos stora skivor blir också krokiga efter en tid. Ska nu testa med slitsning för att se om det gör någon skillnad. Så här trevliga ser skivorna ut efter Rolles behandling https://rejsa.nu/slitsa/ : ![]() En till garagebild på samma tema: ![]() |
||||||
Då ni avancerar snabbt med era byggen så går min i
![]() Men jag kan kontra med att jag har puts på bitarna ![]() Som exempel Från början: ![]() Till detta då i princip bara att skruvas på i bilen men jag glömde kränginghämmarbussingarna!! ![]() ![]() Ett stickspår, garaget e torrt o fint igen!, all vatten är borta då LECA blocken ventlerar ut allt och man har haft 2 veckor med sol nu!. PUH!, försäkringsbolaget sa att de inte kan ersätta ev. skada pga jag inte gjort klart dräneringen men i det stora hela så är gipskivorna hårda igen, det viktigaste!. Det går framåt då Beepbeep inhandlat en.. hör o häpna SAAB B234L motor! Denna: ![]() 200HK, 294NM med vikt på ca 160 kg mot originalets 180hk, 265nm med vikt på mer än 200 kilo. Planer smids... http://www.sdr.org/kid/Project/index.htm _________________ Kör cheva numer. |
||||||
Hoppas jag med ![]() Återstår att se, men man kan ju alltid hoppas att mina teorier har något med verkligheten att göra... Annars har vi ju iaf en ganska lätt och snygg luftbroms ![]() _________________ Karl Brag |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 15, 16, 17 >> 6 besök senaste veckan (79685 totalt) |