Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 55496 besök totalt |
Re:
Nr 17 ska det vara! ![]() Grym bil o bra reportage! ![]() _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||||
Re:
Så är det nog med all säkerhet!! _________________ Mvh Per-Anders Eklund Skoda Octavio RS 03 Ford Mondeo 2,0 Si Rs 93 Opel Ascona 75 Projektbil |
||||
Tackar för det
![]() Nu finns den dock ute för alla ![]() Vi ses völ i garaget på lördag Rikard,Du får ju öka om du ska bli klar till nästa helg ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Jo, det hade varit trevligt att bli klar... Men om man säger såhär, jag sitter på jobbet och skriver detta. Jobbar så mycket det bara går nu tyvärr (måste). Men jag smet ut två timmar i tisdags och gjorde SFRo 1, godkänt med beröm faktiskt, känns skönt.
Har nyss fixat en liten present till dig som tack för klämmor, rör och lån av slipmaskin. Den ligger kanske på din plats nästa gång du kommer dit ![]() _________________ Rikard Larsson |
||||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
|
||||
|
||||
Tackar för detta
![]() För att visa att detta bygge inte är en "Trailer queen" så körde jag en massa på Rejsas suveräna träff Tänkte strunta i det eftersom jag inte kan få den att varva mer än 5000 varv Men det blev ganska bra eftersom jag inte behövde så mkt effekt när det regnade nästan hela tiden ![]() Körde bara 1 runda på fredagen men kom igen på lördagen med högre laddtryck ![]() ![]() På söndagen var första rundan i regn men den 2dra var i torrväder Tyvärr blåste jag topppackningen så att den började dra vatten samt att bakaxeln nog har gjort sitt Detta gör inte så mkt eftersom säsongen för i år nu är slut Hyffsat med vatten på banan ![]() Troligen underkyltregn för detta var den ända gång detta hände ![]() Jagar en viss gammal Opel ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Jaha nu är det ett nytt år o då måste man ju bygga om och framförallt renovera
Började med att tömma motorummet och ta av toppen Verkar inte vara helt rätt detta ![]() Sen så har jag ju lite problem med sprutet Haltech verkar inte riktigt komma överens med induktiva givare,så jag bygger om det till hallgivare istället och passar även på att köra direct fire(1 spole/cylinder) orginal hjulet uppe i svarven ![]() Hjulet utan "kuggar" Tog bort dom eftersom jag inte ville riskera att givaren skulle störas ut av dom ![]() GT1 givare som turligen nog passar direkt i orginal uttaget ![]() Här håller Dr Tomas på och svarvar lite till mig(tackar tomas!!) ![]() Har gjort om fördelaren så att den ska agera homesignal Rensade den invändigt och borrade,gängade dit en liten bult som svetsades igen Fick även slipa ner den lite för att givaren skulle nå ![]() ![]() Så här blev det,hoppas bara det funkar ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Har nu fortsatt lite
Började med att kapa sönder mitt insug Så här såg det ut innan ![]() Började med att köpa separata spjällhus ifrån en M3:a Sen kapade jag av dom till önskad längd och fick dom avfrästa till exakt rätt längd av svarvar-micke på jobbet(Tackar micke) Så här ser det ut ![]() Tyvärr hade ju inte BMW tänkt på att man skulle vilja montera dessa på en CIH så cc måtten var ju helt fel och följdaktningen var ju mitt plenum helt fel ![]() Tog en jä**a tid att slipa rent ifrån alla fina svetsar ![]() 1st platta behövdes tillverkas eftersom jag inte vill ta av hela insuget när det ska justeras ventiller mm ![]() ![]() Nu med hål ![]() Här är en bild på Tomas special centrerings moj ![]() Färdigt för att svetsas,ny plåt mot plenumet oxå ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Inga komentarer?
Antingen gör jag rätt eller så e det helt åt he***te Fortsatt lite till ändå ![]() ![]() Svetsat mot flänsen,sidan mot plenumet får vänta tills jag har måttat o kollat i bilen ![]() Sen var det ju dax för andra sidan,och av förståliga själ så passade ju inte cc måttet där hellre så det var "bara" att kapa sönder och göra om ![]() Svetsat emot spjällhusen,blev en hel del slipande för att få det perfekt(invändigt) ![]() Här svetsar Dr Tomas fast rören emot toppflänsen(tack Tomas ![]() ![]() Fick även fixa en liten adapter eftersom det inte ska vara nått spjäll där fram längre ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Re:
Har för mig att spjället är 50mm Kommer ifrån M3 E36 98:a enligt han jag köpte dom av _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Såhär ser det ut för närvarande ivf, toppen monterad och insuget på plats
Dock ska trattarna svetsas och sen ska lite tryckrör fixas till ![]() Köpte en sån här eftersom jag inte har riktigt plats för expansionskärl ![]() Så här kul ser det ut nu,som tur är håller min svåger på med all kabeldragning(annars hade det gått åt hel**te) ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Ja nu var det dax för uppstart men....
Får fan inte nån varvtalsignal Har ni nån ide eller kan lite om insprutning o så får ni gärna kolla här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=55597 Så här ser det ivf ut Nu med dubbla dumpar för att förhoppningsvis slippa spränga plenumet ![]() ![]() ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Minsann startade den idag,nu är det bara att sätta ihop alla paneler o gömma all jä**a el sen är det dax att ut o mappa,men det e ju gott om tid som vanligt
Ska inte köra på bana förrän på lördag ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
ojjdå, här på forumet låter det så positivt, nej broms o belägg! Man borde lägga in en ljudfil från hur ni låter en sen kväll i garaget.
![]() _________________ Ulf Hellström Rost är lättare än plåt. För övrigt anser jag att Sibyllahyddorna bör jämnas med marken, och Autogrill Pavesi uppföras var 5 km. |
||||
Hehe jepp det verkar så ivf
Ja jag säger inte att man bara går o visslar hela tiden direkt ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Här kommer bevis på att den verkligen kördes på sturup
![]() ![]() Hade dock problem med mitt kylarlock som inte nåde hela vägen ner o tättade Vi trodde att antingen topppackningen eller termostatet var kast så termostatet äkte ut till ingen nytta Så det blev korta sprintar eftersom den blev överhettad efter ett tag Motorn gick dock mkt bra i övrigt förutom lite misständningar och en lite väl klen returfjäder Misständningarna berodde på lite väl klena stift Sen får jag nog se mig om efter nån annan bakaxel typ volvo eftersom lamellerna inte håller vid kurvtagning Film kanske kommer när jag får rätt på firewirekortet __________________ _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 55496 besök totalt |