Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Midlana: V6 Mittmotorbygge | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 15 besök idag (13475 totalt) |
Hoppsan, här har det varit tyst.
Jag har fnulat vidare på laddluftkylningen och gett upp på min fåniga placering på sidorna. Istället planerar jag att införskaffa kylare från en annan bil med flänsarna i trevligare riktning och lyfta upp dem ovanför motorn istället - där de även kan få någon slags roof-scoop om luftflödet är otillräckligt. Det blir på många sätt så mycket enklare än den lösning jag tittat på nu. Dessa finns hos autodoc för 700kr st. In/Utlopp sitter mycket bättre till och jag tror att laddluftsflödet genom dem blir bättre än de som hör till 2.7t. Tyvärr jobbar jag vidare med mina silikonslangar, och känner dag för dag att det vore trevligt att kunna svetsa aluminium... En ny svets med AC-kapaciteter ligger dock utanför budget än så länge |
Det går sakta, tack som frågar, husrenoveringar har slukat fritid.
Detta har jag tänkt göra i närtid: 1) Slutföra kylarledningar, skaffa och montera fläkt på kylare 2) Koppla ihop bränslesystem, skaffa några nya 90º kopplingar 3) Bygga fäste för laddluftskylare och dra silikonslang 4) Koppla ihop vevhusventilation 5) Koppla in kabelhärvan, säkringslåda, relä för bränslepump, tändning, batteri (oklart hur allt det ska se ut ännu) och MaxxECU 6) Starta motor?! 7) Fira midsommar 2026 |
Våra race- och banåkarbilar Midlana: V6 Mittmotorbygge | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 15 besök idag (13475 totalt) |