Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (61693 totalt) |
-Så kanske boosta igång det och hitta en pluspol, få igång c-låset. Plocka ur batteriet ladda upp det, ha bagageluckan öppen så jag kan sätta tillbaka batteriet sen?
-Bara inte nån idiot försöker vara snäll och stänger bagageluckan! -Kan man öppna bagageluckan med något annat sätt förutom med nyckeln? Säten går inte att fälla, finns ingen dold vajer för att öpnna den innifrån? Herregud vilket klydd.. tack för all snabb hjälp som vanligt! _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
Tja, du kan ju använda kofot men det kanske inte ör bästa lösningen!
![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||
Hej, biltema er din vän.
Köb sådan en her: (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Belysning/Sladdlampa-12-V/) ![]() och en liten blyakkumulator, t.eks. 80-405 (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Batteri/Blyackumulatorer/) ![]() Totalt 120 kr. Kombinér batteri + stik, och du har et universal kit til at leverare tillräkligt ström til din centrallås. _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Fantastiskt bra killar!!!
Hoppas nu bara att cigg uttaget fungerar haha. Har en vild gissning att den inte gör det med min "tur" gällande denna bilen. Återkommer med svar! _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
_________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Har du provat alla nycklarna? Har tittat på mina och sett att den stora som
inte är gummiklädd ser annorlunda ut. Har tyvärr inte min bil här så jag kan testa men skulle kunna tro att det funkar som på min mersa att man kan låsa bagaget med den så att det inte går att öppna med vanliga nyckel. Meningen med detta är att man kan lämna bilen på ex verkstad med låst baklucka. Håller tummarna. M V H _________________ Thomas Johnsson BMW M3 E30 S14 2,5 Kolb Motorsport -91 MB 200E -89 |
||
Thomas: Har 3st nycklar.
-1 vanlig större som är bmw logga på. Funkar till dörrar och tändlåset. -1 pytte liten som inte går någonstans -1 större som bara går in i bagagelåset, men går inte att vrida om ![]() -Tror min "vanliga" nyckel jag har är en "service" nyckel som går till dörrar och tändningen, men inte bagaet så man som du säger kan ha bagaget låst vid service tillfällen osv. -Provade med att koppla via pluspolen till generatorn igår.. gick inte.. Plockade ur baksätet, men där var "skidluckan" igensvetsad såklart. -Så det blir att åka till bmw, kolla om man kan beställa nytt lås till bagaget, för jag måste ändå ha en nyckel så man kommer in där. Bryta upp gamla låset och sätta i nya. -Ska dra en plus kabel rejäl modell till motorrummet nu också ![]() -Beställa smalare däck fram så jag kan köra med bilen, har 205:or nu men tar emot, så får bli redigt strechade 195:or. -Hämta min kolfiberläpp på bussgods också, hoppas den är hel bara.. ![]() _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
Men du borde ju ha en pluspol i motorrummet.
Vet inte hur det ser ut på M3 men 325i (som också har batteriet i bagagen) har en pluspol precis vid torpedväggen på platsen där batteriet sitter på övriga E30. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||
Johan: Får ut och kolla ikväll igen! Det måste ju finnas men många har sagt att det inte finns, men jag tror som dig också faktiskt!
Var ute på Förenade Bil Malmö och beställde nytt lås till bagaget, bra service som alltid! Fanns 1st lås kvar i norden lagret, kommer imorgon! Så kanske får man igång bilen till helgen ![]() Vill tacka "Fulingbusen" Joakim gällande front spoliern, hämtade den innan idag. Prydligt förpackat och i mycket fint skick. Super nöjd! Stort tack Joakim! _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
Ja alltså vi har varit 6 man som tittat och det är verkligen sjukt svårt att hitta. Sen vill man gärna koppla till en lite mer rejäl pluskapel liksom.
Men nu får jag mitt nya lås, som jag ändå kommer behöva. Pillar upp det gamla, sen kommer jag åt batteriet! Nytt lås med nycklar etc kostade 600:- så det var inte hela världen ![]() _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
Batteri kabeln ifrån bagaget kommer ut i motorrummet uppe vid expansionskärlet på högersidan
sitter en skarv där bakom en plastkåpa . _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||
Re:
Det sitter som sagt en rejäl pluskabel redan, mellan batteri och startmotor ... Uppe i bakre högra hörnet av motorutrymmet (sett i färdriktning) ska det sitta ett kopplingsblock för plusen. Jag ska leta reda på en bild ![]() EDIT: Fekk vad svårt det skulle vara då! _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
FIXAT!!
-Fick lite plus ström till startmotorn, vips så gick c-låset upp! Laddat batteriet, bytt ut låset till bagaget! -Däremot så skulle jag starta bilen nu, i med frisk bensin osv. -Nu går det på 3cl, ibland 2clyindrar.. ![]() -Ska prova att rengöra stiftet, tror den "surat" igen rejält nu. Kollade fördelar locket, där är gnista i tändspolarna osv.. annars vet jag inte. hmm. -Sen är det en anna grej, har 8" breda fälgar fram med 205/50 R16. Dessa tar i ut av helvette i innerskärmarna! Efter att colivers monterats tycker jag att själva hjul symetrin i hjulhuset är väldigt föskjutet bakåt. Precis som att framvagnen är skjutet bakåt. -Jag vet inte om verkstaden jag anlitat innan, bytt länkarmarna fram. Använt från en "vanlig" E30 istället för M3? Annars får jag prova att strechta på 185/50 R16. -Ideér någon??? _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
Re:
![]() _________________ Sonny Långström 325i -89 635 CSi -86 |
||
Tror det bör vara ET20!
Ja men precis, får kolla över det! Känns som det är något som inte står rätt till där. Mycket märkligt! ![]() Tack åter igen för snabba tips, så man blir färdig någon gång ![]() _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (61693 totalt) |