Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur tränar man kroppen?
<<   1, 2
5166 besök totalt
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

964c2 skrev:

Ja, det är riktigt roligt att läsa att "vill ju inte bli för stor" Yeah right, de få personer i världen som kan lägga på sig väldigt mycket muskelmassa utan att lägga ner oändligt mycket tid på kost och fokuserad styrketräning är nog väldigt få. Vi andra som vill skaffa mycket muskelmassa får kämpa precis varje sekund genom att äta 6-8ggr om dagen och se till att kroppen har en extremt bra tillvaro. Har själv varit där och har många kompisar som tävlar i byggning.

Jag har gått från ungefär 68kg till nuvarande 87kg på tre år utan protein, kreatin osv...bara ren svensk husmankost och mycket chips och Burgerking ... jag har inte speciellt mycket fett på kroppen (då jag tränar mycket) så man kan anta att det mesta kommer från muskler. Enligt BMI så är jag på gränsen till överviktig (med mina 182cm längd) :-) , så visst kan man lägga på sig en del "kött" efter ett tag.

Som du säger så ska man också äta mycket för att vinna i muckelvikt men är man matvrak så kommer det naturligt. En av största anledningar för träning i mitt fall är för att hålla vikten i schack. Personligen tycker jag att bantning är det absolut värsta som finns...skulle hellre löpa en timme extra än att låta bli äta :-)

Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

Kristian Larsson skrev:
För närvarande har jag satt fokus på viktminskning... Kondition och styrka har jag i den utsträckning jag tycker att jag behöver.
När jag köpte formelbilen för ett par veckor sedan sa jag lite småkaxigt: Minus 20kg före tävlingspremiären!
Nu är det "bara" 16kg kvar

Mer muskelmassa kräver mer energi ,= snabbare vikt minskning

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Kjell Pettersson
Stockholm
Här sen Jul 2004

Viktiga egenskaper för en förare att träna utöver "ren" fys dvs styrka och kondition
anser jag vara reflexer, koordination och balans (även split-vision för tävlingsräjsers).
Uthållighet inom dessa områden i kombination med styrka
och bra syreupptagningsförmåga ger bra precision och koncentration över tiden.
Exempelvis jonglering(split-vision), klättring, gymnastik, boxning/brottning, snowboard/skateboard mm.

Hur tränar man kroppen?
<<   1, 2
5166 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande