| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Elitracing (åskådarracing)
F1 Ile Notre-Dame
|
<< 1, 2, 3 >> 8 besök senaste veckan (5325 totalt) |
|
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
|
Änteligen FART! Hoppas han kan ta poäng också så "han är slut" snack kan upphöra. Tröttsamt med folk som gottar sig i andras olycka. Kimi långt ned på griden
Ni som såg kvalet, några misstag? Eller har han mycket soppa... _________________ Jan Å |
||||
|
Kimis bil såg lite orolig ut vid inbromsning...kan tyda på tung bil...ska bli spännande att se vad han kan göra när han inte startar längst fram för en gångs skull...
Annars är det stor Schumi-varning imorrn...så långt fram i griden och om Ferrarin/Bridgestone får upp farten mitt i loppet som brukligt så kan han t.o.m stå som vinnare...
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
|
|
||||
|
båda Renaulterna ut tidig? och en Sauber på fjärde plats...verkar som ett lopp man skulle viljat se....
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
Alonso och Fis i källaren har nog diskuterat rätt så saftigt nu
och anträffande Montoya så men han är nog mindre glad på sitt team
|
||||
|
Hand upp, hur många tycker att Mclaren borde ha plockat Kimi av banan? Han hade ju (okända) problem med styrningen under loppet... Den hör gången höll chansningen hela vägen och då är det inga spekulationer
Vad gäller loppet så tycker jag att de flesta gjorde bra ifrån sig idag. Banan är krävande men fick idag främst inrikta sig på att nöta ut bilarna... även om en del "skrotade" på egen hand. Det bästa av allt var att resultatet tightade ihop VM-ställningen en hel del, både i förar- och i team-VM Albers på 11:e plats! Visserligen sist men "bara" tre varv efter _________________ /Kristian Elisson |
||||
Verkade vara Schumachers taktik att försöka få Kimi att köra sönder bilen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Inte synliga för andra, men både Kimi och teamet var medvetna om att det fanns ett problem. Ett problem som dom dessutom inte visste vad det var. Så det var nog lite av en chansning att fortsätta "pusha". Man kunde ju backat av, förvissat sig om att ta bilen i mål och ta ett par säkra poäng...
_________________ /Kristian Elisson |
||||
I intervju så erkände Räkan att han hade gjort om samma sak som sist så det är nog inte troligt, gasa tills det rasar verkar vara mottot. När jag såg att bil nummer 10 hade fått svart flagg för rödljuskörning så tänkte jag...hmmm vilket startnummer har Montoya...vad är oddset på det igentligen? Gött mos med 2 röda på pallen
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Du menar att ingen F1 förare utom just fulingen M Schumacher har försökt stressa någon framför sig till misstag? Nu kanske jag slötittade men jag uppfattade inte att Räkan hade bekymmer med styrningen, oavsett så är man väl ändå med i loppet för att vinna. Lite tråkigt att alltid läsa ferrari/schumi negativa inlägg på rejsa.nu, jag tyckte han gjorde ett bra race med dom förutsättningar dom har just nu, Montoyas prejning i 2:a kurvan var inte direkt vacker men det redde upp sig tack vare bra agerande från skomakaren. Hmm nästa år kanske vi har ett gäng Renault hatare istället
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
|
Kunta,
Du är den första som anklagar mig för att vara negativ mot M.S./Ferrari här på forumet. Jag tyckte mest att det var en kul grej att Kimi inte fick möjligheten att slököra mot målet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
F1 Ile Notre-Dame
|
<< 1, 2, 3 >> 8 besök senaste veckan (5325 totalt) |