Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6867 besök totalt |
Måste bara säga det, Du och Lasse, sånna som er skulle de finnas fler av! ![]() Att man finner mera vettiga personer som "lånar" ut sin bil en vad man finner på en bilfiram tycker jag är helt otroligt! Ödmjukhet, de är något som saknas i dagen samhälle, fast, den finns där om man letar! Tar provturs bokningen på PM nivå, blev bara tvungen att tacka så fler såg det! ![]() Så nu ska jag se va ni övriga har skrivigt ![]() _________________ Tommie Blomqvist |
||
Vilken fart de vart i tråden
![]() Kul när de finns representanter från båda bilarna representerade i tråden, blir mera relevant info. Problemet är, att jag kommer inte modifera clion eller RC speciellt mycket, har en bil idagens läge som är tillräcklig, njurbälte på när man åker vardags trafik och får krypa över de målade linjerna på vägarna för att de inte ska kännas som ett berg eller vad man nu ska kalla dom för ![]() Så Denna bil ska vara med i trafiken och självklart rastas lite på någon bankörning men framför allt så ska den klara av en vinter och kunna köras över farthinder så jag inte får åka dessa omvägar som jag får roa mig med idag. Så ingen sänkning ![]() Åker 90mm sänkt med clubsport chassi idag, så problemen är överallt i trafiken för mig, hinder dåliga vägar( spåriga) mm. Men en sak har inte blivi klarare, utan svårare, valet mella dessa franska rivaler är inte lätt, de skulle behöva annordnas en rejäl test ![]() klara färdiga ![]() För om vi bortser från dessa 2 olika bilar, är varenda småbil en stor bil idag, alla verkar fått anabolasteorider ![]() ![]() Hjälpen och erbjudandena man får på rejsa slår att i forumväg på internet, ni verkar vara ett riktigt ![]() De som är synd är att jag åker på semester imorgon så de får dröja med provkörningar mm, men om några veckor är jag tillbaka med fullständigt repotage och en dom mellan RC'n vs Clion ![]() Mvh Tommie _________________ Tommie Blomqvist |
||
Så sant så sant...imorn har vi vår största träff också! En sommarträff för tredje året i rad! Över 100 personer beräknas komma! ![]() ![]() Träffen innehåller allt från bänkning, gratis lunch (baguetter självklart ![]() ![]() Peugeot Sport Club, en klubb för både bilen och människan ![]() ![]() och banträffarna och konbaneträffarna blir fler och fler för varje år.. Köp en RC och välkommen in i klubben ![]() *Stolt medlem i klubben* ![]() Edit: Mer info på www.peugeot-sport-club.com ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
En liten update, nu letas det efter en Clio sport, de känns mest som rätt bil för mig.
Har dock fortfarande inte provat en ![]() Men jag har fått 2 bra erbjudanden, som jag ska prova den ena eller båda bilarna ![]() Då är en ytterst liten trevlig fråga, vad finns för bra uppgraderings saker till dessa (jo jag vet att RC'n hade bättre utbud på de) nu ska detta inte sänkas en massa utan bara styvas upp lite, en moderat sänkning på 20-30mm är ok, inte mer ![]() Effekt höjande saker mottages, men sumotortrim är ju inte de mest lönsamma att pyssla med ![]() Så har ni bra sidor mm ge mig ett litet tips. Nu ska de googlas, som attans. Mvh Tommie _________________ Tommie Blomqvist |
||
Nopps, sugmotor är verkligen inte specellt billigt att trimma! Det har kostat mig ca 1300kr/hk för att få upp effekten från 163 till 190...
![]() På en chippad turbobil kostar det väl kanske 150kr/hk? Till en början iallafall... Så jag tycker att du helt klart ska satsa på väghållning och bromsar i förstahand! Andra dämpare, liten sänkning, grova krängningshämmare, andra belägg kanske, annan bromsvätska och r-däck, om du tänkt att köra på bana, kan nog vara en riktigt bra början om uppgradering på din kommande bil ![]() Lycka till! Alla franska bilar är välkommna till Francophilia den 14:e augusti! (Banträff på Gelleråsen av Peugeot Sport Club). http://www.peugeot-sport-club.com/tr _________________ Rachid Rachid |
||
Surt att det inte finns någon ny att provköra
![]() Avgas, filter(typ BMC, ITG. ej öppet) putsa lite på insuget och mappning så har man kanske 190-195hk. Som sagt, hör av dig om du vill provköra. _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
0-100 på 6.8 sek? (originalprestanda fabiksuppgift är 8.9 sek) Kapning på 2.1 sek det. Med endast chip,avgas,filter, o moddad top? Hur uppmättes d siffrorna? Låter lite för bra för o vara sant, men inte illa om d nu är det ![]() Byte av kammar kan väl för övrigt göra bilen slöre på lägre varv med sämre bottendrag. Men väldans pigg på höga varv? _________________ Thord Bengtsson |
||
De va faktiskt din bror(tror jag) som förtvivlat leta clio åt mig, men han hitta inte någon i hela landet. ![]() Nu blickar jag åt de japanska bilarna, CTR verkar ligga som ett bra alternativ. ![]() Sen som grädde på moset får man buss växelförare i Ctr'en ![]() och en väldigt trevlig eftermarknads möjlighet när det gäller uppgraderingar ![]() Så nu är de nya tag och inga sura miner efter lite sömn! Kämpa på i uppförsbackarna ![]() _________________ Tommie Blomqvist |
||
Auto motor & sport hade ett massivt GTI-test för någon månad sedan, där man körde både acctester och ett gäng varv på Gotland ring med tio nya GTI-bilar. Kontakta dem och köp det numret. En del bilar förvånade med siffror som låg långt ifrån fabrikssiffrorna, åt båda hållen.
_________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||
Bra att du äntligen övergivit bagetterna för en RIKTIGT racig bil. ![]() Testa den o en Cooper S; CTR har GTI klassens bästa motor/xv-låda medans "S" har den snabbaste instyrningen&kvickaste chassit i klassen. Dessa båda är det roligaste du kan ratta om du inte tar steget till Porsche ![]() Dessutom håller de bättre än frassarna o har att bra chassi som orginal. _________________ Jan Å |
||
Prova en CTR i fredags, hos en Honda handlare, vilket inte ska blandas ihop med mitzu/Peugeot.
Här fick man provköra i 25-30min, visserligen med en av säljarna, som satt och sa dra längre på växlarna, de finns varvtalsstopp ![]() Körde som en tok tyckte jag och fråga upprepade gånger, om han inte tyckte jag körde på för hårt, svaret: dra länge på varje växel och känn styrresponsen mm ![]() De va en väldigt rolig bil hondan, trodde nog inte så höga tankar om den, "bussspaken" tog ungefär 10min att bli kompis med, sen vare bara köra på som i vilken bil som helst. + varava o garva + tight chassi + tungstyrt - Kan vara dyr i drift, verkar de som - ingen långfärdsbil, men de är inget jag ska ha den till - Var tog Diffspärren vägen när bilen kom till Sverige? Kommer ett eftermontage på de för min del - Kan inte komma på något mera, de måste va dåligt ![]() _________________ Tommie Blomqvist |
||
Skönt att höra att du äntligen fick prova på ett vettigt sätt, Tommie! Det är ju precis så man måste göra om man vill sälja, man kan inte snåla med provkörning och förvänta sig att sälja ett enda ex av den biltypen. Jag har en bekant som jobbar på en Volvo/Renault-återförsäljare och han säger att det inte finns en chans att de ens skulle ta hem exempelvis en Clio Sport, men de räknar å andra sidan inte med att sälja någon heller... ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Jag säger bara det: Underskatta aldrig en hot-hatch från Frankrike. Det må finnas snabbare bilar med bättre grepp ect men körkänslan är en paradgren för latino länderna. Om det bara får bättre ordning på byggkvalitén har övriga bilar inte mycket att säga till om
![]() CTR är bra på snabba partier men blir det knixigt är 206 RC kung! Dessutom är motorn knappast lika bra på vanliga vägar.. där man gärna vill ha vrid på lägre varv också!? _________________ Niklas Andersson |
||
Det är så man säljer bilar..... suck.... ![]() |
||
Jag är inte någon direkt renaultfantast, trots det konstaterar jag att varumärket Renault måste vara ett av de i Sverige mest misshandlade i modern tid.
Tack Volvo/Bilia/Svenska Renault, eller vilka det nu är som är skyldiga... ![]() |
||
När du menar lägre, dvs den varvar mer eller? Lägre toppfart då, om jag förstår dig rätt, vet du vilken låda det är? Vad jag har hört byter man till RSX(type R) lådan, vilket inte borde ge mer varv utan snarare, ett lägre varvtal? Den har 220hk till skillnad mot CTR som har 200hk. Nån som kan bekräfta detta? _________________ Tommie Blomqvist |
||
Pratade men en annan pålitlig källa, som sa precis tvärt om, lägre varvtal och högre toppfart.
Ska höra vidare, men JDM-Lådan är den som montras enligt de flesta, men enligt andra monteras RSX lådan. ![]() Ska bli kul att fråga lite fler förståsigpåare ![]() _________________ Tommie Blomqvist |
||
Här är en länk till Pistonheads forum där man diskuterar berörda bilar på ett vettigt sätt, precis som här på rejsa
![]() http://www.pistonheads.com/gassing/t _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6867 besök totalt |