Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-05 RS bana Mantorp Bilsport
<<   1, 2
7012 besök totalt
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Några bilder från mina två dagar på Mantorp - ej RS relaterade dock:

Teambild mitt i torsdagsnatten


Driftingfolket på fredagsmorgonen


Robert skruvar isär sina dubbla bakfjädrar som inte besiktningen gillade - men
detta fixade jag så det vart godkänt - de kan ju liksom inte flyga isär thumbs up


i uppliningen



Tokmekens Starlet - han vann priset "speakerns favorit" i RS-banan


Lätt slitet bakhjul


Somnade på hemvägen


på hemväg...

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Ingmar Truedsson
Listerby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 573



Tokmeken skrev:

aha! där ser man! kommer inte ihåg om jag frågade förut, men vad väger din bil ca?

ca 940 kg med halv tank.
Lägg till 0,1 ton med mig bakom ratten.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi på bana
Citera
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 249



Ingmar Truedsson skrev:
Tokmeken skrev:

aha! där ser man! kommer inte ihåg om jag frågade förut, men vad väger din bil ca?

ca 940 kg med halv tank.
Lägg till 0,1 ton med mig bakom ratten.


ok! då måste det vara vikten som gör det jag gissar på ca 840kg med mig bakom ratten och 1/4-½ tank.

_________________
MVH Fabian Hallbom
Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 738



Jag är missnöjd med dagen av flera anledningar.

Jag tyckte inte att banan var bra lagd. Den som de hade förra året kändes mycket bättre. Jag tyckte att årets bana var väldigt svår att hitta något flyt genom. Det långa partiet på mitten helt utan koner följt av ett plötsligt jättelångsamt parti a la parkeringsövning. Följt av vändningen där min bil (Lambon) krävde hela bilens bredd ute på gräsmattan/gruset för att komma runt... Nej, då tycker jag till och med bättre om Lazzats RS-banor (som jag annars brukar hacka på för att de är för långsamma)...

Alldeles för lite tid att köra. Jag hann bara med tre repor, trots att jag var på plats en halvtimma innan konbanan öppnade. Men p.g.a. den långa besiktningskön så var jag inte ute vid banan förrän någon timma efter öppnandet... Jag hade behövt betydligt flera repor för att hinna få in någon typ av känsla och flyt genom banan...

Sedan så märks det att Bilsport prioriterar rattlåskörningen. Det var samma sak förra året att endast den snabbaste tiden publicerades på RS-banan. Varför kan de inte skriva ut hela resultatlistan?
(Vad jag själv fick för tid har jag förträngt. Men jag blev säkert frånåkt av ett helt gäng med Skodor... )

_________________
Erik Jirhall
GRC - Gentlemen Racing Club
ES Kassasystem
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530





Kan inte påstå att det var nåt fel på banan , det var lika för alla.
Jag har kört många olika slags slalombanor och jag tyckte denna var alldeles förträfflig,det är knappast banans fel att föraren inte klarar tempoväxlingarna
Å vändningen , ja det är väl bara att öva handbroms/gasvändningar

och 4 timmar är åt h...e för kort tid , som tur ät tog jag besiktingen direkt när jag kom in , vis av tidigare erfarenheter.



Fick nyss detta svar från bilsport på mailet jag skickade i Måndags morse


"Hej Peter!

Vi kommer att lägga upp RS-tiderna på bilsport.se/events inom kort.

Med vänliga hälsningar

Josefine Persson "

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Innan år 2005, så har man haft möjlighet att köra hela dagen, men fortfarande gäller reglerna att de första tiderna man sätter är dom som kommer att gälla resultatmässigt. Det tycker jag är bra, för alla har ju inte möjlighet att stanna hela dagen och träna för att sedan sätta en riktigt bra repa. Att man först får ett provåk och sedan är de två nästkommande tiderna de som räknas.

Arrangörerna visste tyvärr inte vilka regler som gällde utan dom trodde att det var den snabbaste tiden av alla körningar som gällde och det tyckte även Gullabo var bra, men jag berättade för dom hur det brukar vara och det var först då som dom gick ut med denna info.

Från förra året så kom ju driftingen med i bilden och tog upp halva dagen av slalomkörningen. Personligen så tror jag att detta var ett felaktigt drag av Bilsport. Om man tittar på årets uppslutning av gasglada slalomförare, så kanske man skall börja satsa mer på RS Special som en av huvudattraktionerna.

Nu känns det som konbanan finns där bara som en bonus för publiken att få testa sin bil i en undanmanöverbana.

Man skall kanske börja fundera på att flytta banan till en annan plats, men då kommer ju detta med att åskådarna inte skall behöva gå alltför långt för att titta.

Jag har kört en hel del slalom på MP på diverse platser och tycker den del av banan vi använder idag är riktigt rolig. Vi startar på krönet efter Mjölbykurvan och kör backen ner och sedan upp på den långa rakan, men den platsen kanske inte är optimal på Action Meet, för strippen förarna behöver antagligen denna del av banan. Annars så kan man starta i Mjölbykurvan för att köra upp mot krönet.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



kotten skrev:


Från förra året så kom ju driftingen med i bilden och tog upp halva dagen av slalomkörningen.
Personligen så tror jag att detta var ett felaktigt drag av Bilsport. Om man tittar på årets uppslutning av gasglada slalomförare, så kanske man skall börja satsa mer på RS Special som en av huvudattraktionerna..



bara för att klargöra -

2004 fick vi 30 min på eftermiddagen - runt kl 15:30 körde vi då

2005 var det samma sak kl 16 fast med norrmännen

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8361



Kan man inte köra RS:en på en del av den gamla slingan? Då är man inte i vägen för någon och skulle kunna köra hela dagen. (men det kanske inte får hållas några aktiviteter på den?)
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 738



Peter Karlsson skrev:

Kan inte påstå att det var nåt fel på banan , det var lika för alla.
Jag har kört många olika slags slalombanor och jag tyckte denna var alldeles förträfflig,det är knappast banans fel att föraren inte klarar tempoväxlingarna
Å vändningen , ja det är väl bara att öva handbroms/gasvändningar

och 4 timmar är åt h...e för kort tid , som tur ät tog jag besiktingen direkt när jag kom in , vis av tidigare erfarenheter.


Typ av bana är förstås en fråga om smak samt vad för typ av bil som man kör. Olika förare och olika bilar trivs bäst på olika typer av banor.
Jag har också kört på en väldig massa olika konbanor och enligt mig så var detta den sämsta som jag kört på. (Extra stor besvikelse i och med att förra årets bana var en av de bästa som jag kört på. Därför hade jag höga förväntningar...)
Dessutom är jag som förare sådan som gärna tar det lite lugnt i början för att sedan få upp tempot ordentligt när jag väl lärt mig banan. Därför blev jag besviken över att det bara fanns möjlighet till tre repor, trots att även jag ställde mig i besiktningskön med detsamma när jag kom fram...

_________________
Erik Jirhall
GRC - Gentlemen Racing Club
ES Kassasystem
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 466


Trådstartare
FEED ME skrev:
Peter Karlsson skrev:

Kan inte påstå att det var nåt fel på banan , det var lika för alla.
Jag har kört många olika slags slalombanor och jag tyckte denna var alldeles förträfflig,det är knappast banans fel att föraren inte klarar tempoväxlingarna
Å vändningen , ja det är väl bara att öva handbroms/gasvändningar

och 4 timmar är åt h...e för kort tid , som tur ät tog jag besiktingen direkt när jag kom in , vis av tidigare erfarenheter.


Typ av bana är förstås en fråga om smak samt vad för typ av bil som man kör. Olika förare och olika bilar trivs bäst på olika typer av banor.
Jag har också kört på en väldig massa olika konbanor och enligt mig så var detta den sämsta som jag kört på. (Extra stor besvikelse i och med att förra årets bana var en av de bästa som jag kört på. Därför hade jag höga förväntningar...)
Dessutom är jag som förare sådan som gärna tar det lite lugnt i början för att sedan få upp tempot ordentligt när jag väl lärt mig banan. Därför blev jag besviken över att det bara fanns möjlighet till tre repor, trots att även jag ställde mig i besiktningskön med detsamma när jag kom fram...


Håller med om besiktningskön samt endast 3 repor, men det var ju en grymt snabb bana, borde passa lambon bra?

_________________
Henrik Troeng
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530



iiiihaaaaa



Nu äntligen är RStiderna uppe , inte helt lättöverskådligt men ändå . http://www.bilsport.se/news.php?id=37757

Ser ut som min å Eskils 1,02,57 står sig rätt bra mot alla hästkraftstinna motståndare

Synd som sagt att inte alla fick köra full omgång.

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1080



Re: iiiihaaaaa

Peter Karlsson skrev:
Nu äntligen är RStiderna uppe , inte helt lättöverskådligt men ändå . http://www.bilsport.se/news.php?id=37757


Ja det var ju lite märkligt. Jag är med i resultatlistan!
Men min bil stod ju i utställningen hela dagen... Var inte ens anmäld till RS-körningen.
Tydligen har jag kört på en kon också. Där ser man.

Undrar hur mycket det går att lita på den listan?

_________________
S a m u e l S
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530



Re: iiiihaaaaa

Samuel S skrev:
Peter Karlsson skrev:
Nu äntligen är RStiderna uppe , inte helt lättöverskådligt men ändå . http://www.bilsport.se/news.php?id=37757


Ja det var ju lite märkligt. Jag är med i resultatlistan!
Men min bil stod ju i utställningen hela dagen... Var inte ens anmäld till RS-körningen.
Tydligen har jag kört på en kon också. Där ser man.

Undrar hur mycket det går att lita på den listan?



Näää , det var du ju inte , måste blivit nåt fel med deltagarnumret.... Mina tider stämmer iaf.

Ni andra får kolla era tider ,om ni känner till dem förstås. Vet att Wärhner körde en runda på 1,02,50 .

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
Karlzzon.
Munkedal
Här sen Maj 2005
Inlägg: 92



Mina tider stämmer !!!!
Verkar som jag blev snabbaste skoda det va mitt mål

_________________
Matthias Karlsson
Skoda Octavia RS II
BMW 320D

Optimerade av VTECH




Vinnare av MSLS 2009
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 478



Kul bana,synd att man inte hade mera mos i bilen vid vändningen , bilen axade som en död gris har inte åkt bana på 4 år så ringrostig var man

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Blocken
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 12



jonas tpc skrev:
Hej på er!!
Dagens snabbaste tid var Mattias ???? från Bromma/Sthlm med en svart Evo VI som kört RS förr och alltid varit en av de snabbaste. Han körde på 58.7 tror jag. Innan honom körde en silver färgad högerstyrd Evo 59 nånting på sin första runda ut, imponerande!!!


Tack för de fina orden!

...men den silvriga "Evon" var egentligen min Impreza (same name, different sh...t)

Tack för proffsigt arrangemang TPC. Ni hade ordning och reda, bra koll på funkisar och bra tempo.

Mvh Anders - 59,04s som bäst




PS. Bifogar en bild på "Evon" DS.


_________________

Anders Block, Västerås
Citera
Eftersnack
2006-08-05 RS bana Mantorp Bilsport
<<   1, 2
7012 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande