Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29560 besök totalt |
Re:
Klar och klar ![]() Den skall bara fungera. Hur mycket som helst kvar efter sommaren. Bultmönstret går att ändra lätt. Byta skivor bak och medbringare/nav fram. Medbringaren finns i olika diameter för lagret. Detta passar inte alltid då får man byta mer. Men då har man inte pluschassiet. Det har jag på min , kraftigare allt. Detta pluschassie sitter på Mk 3 Golf/Vento/Corrado/passat. Inte på alla modeller utan bara GTi/VR6/16V på respektive modell. Då får man byta lite fler saker: Fram byter man detta: * Spindel * Spindelled * Bärarm * Krängare * ok * Skivor * Styrstag * Styrväxel(eller modifierar styrstag till rätt längd) (* Framvagnsbalk med fästen om man vill) Bak byter man detta: * Komplett bakaxel gjorde jag. Går att byta dealr med men då skiljer det lite. * Bakaxel(kraftigare inbyggd krängare) * Skivor * ok(om man har mindre kolv annars samma) * Bromsrör(skiljer på dragningen) * (Lämpligen bussningar) Kan ha glömt en del saker men i det stora hela är det ganska mycket saker att göra. Jag har ju inte fått det som ja vill ha ännu heller. Blir dock så här i början iaf! Bonnsmide! ![]()
Blir inga bredare breddare. Blir smalare däck istället. Får bli fet look.
Nixx! Inget extraktor monterat ännu. Skall ju ner med växellådan sen så..... Ja vi får se men ja skall försöka montera då iaf. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Jaha ja.
Ikväll demonterade ja motorkudden. Bakre motorkudden. Ja det var ju inte konstigt att det vibbrerade som bara den!! ![]() Den såg ut så här. ![]() ![]() ![]() och så här. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så här skall ett fungerande se ut ![]() ![]() Här en jämförelse mellan Nytt(beg) & gamla skiten. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
_________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Nu är den nya(beg) motorkudden monterad.
Bilen blev som ny efter den kassa som satt där tidigare. Helt tyst i jämförelse , nu hör man allt annat som är fel =/ Pumpen som missljuder och remgnissel =) Ja ja det blev som nytt och SKÖÖÖN tystnad utan vibbrationer. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Skulle med vilja ha 5x100 men det får bli ett senare problem..
måste iaf säga att du ligger i väldigt bra med bilen mycke uppdateringar osv det är bra ![]() men motorfästet såg ju inte allt för trevligt ut.. tur du fixat ett nytt nu _________________ Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny Daniel Fredriksson |
||||||
Re:
Mmm jo nog blir det lite gjort allt. MEN synd att det mesta ÄR renovering och inte modifering eller tuning. ![]() Blir ju mest för att KUNNA åka bana i år och inte som man vill att lära sig att åka bättre. Kul dock att man bygger lite för framtiden iaf , kan bli bra till slut. Nästa vecka blir det bussningar i bärarmarna som är målet. ![]() Kanske lappa ihop lite rostskador med? ![]() Men du har rätt det händer ju lite iaf. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Sånna där bussningar är bra skit ![]() Hade lika på min gamla 16v, glöm inte att ha i fettet som följer med bara, för då gnisslar de endel ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Re:
Japp!! blir o gnissla skapligt annars ![]() De gnisslar rätt bra hehe... men efter några hårda mil i skog och på isen så har ljudet nästan försvunnit ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
![]() ![]() Blev ju riktigt smuttigt med bultcirkelspindelspårviddsframochbakaxelförändringen! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Johansson |
||||||
Re:
Tack mats , tobbe och perma för hejaropen. Jo chassiebytet blev kanon. Fungerar hur fint som helst. Kan väl inte säga att motorns täthet är lika bra ![]() Inte heller växellådans packboxar hurras det över. Därav olja mm mm på koppling med slir som följd. Detta problem har ju iofs följt med köpet men ja måste ju göra något åt de åxå. Har försökt skruva i tre dagar nu men hela tiden kommer det jobb eller annat. Nu måste ja försöka hinna något på vilosöndagen iaf , går ju inte att söla bort en dag till. ![]() ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
en sån där är alltid bra att ha.. vart har du köpt den Lillen ? _________________ Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny Daniel Fredriksson |
||||||
Re:
Ja nu har ja iaf lagt om sommardäcken. Beställde nya "glassåkardäck" för finfälgarna. Blev Falken ohtsu ZE512 , inga banåkadäck direkt. Var väl mest priset som avgjorde , blev däckonline denna gång. ![]() Men de skall ja ju ha andra däck för så det blir nog fina fisken. ![]() Här en suddig bild på Jubileums GTi fälgarna , 20 Jahre BBS Splitfälg i 16". ![]() och här en gammal bild med de gamla däcken på. Kommer bättre bilder på fälgarna vid tilfälle och med bättre kamera. Hahh men nu är ja snart ute med motorn. Den har spytt ur sig sin sista oljeskvätt för en stund. Bara att lyfta den kvar nu iaf. HOPPAS den motor och låda jag har ståendes i garaget är i OK skick nu bara. Skall ju åka hela sommaren med reservmotorn så , annars blir det stressigt att hinna. För är den inte kry nog måste ja hinna renovera och byta tillbaka ![]()
Feltema is the shit!! ![]() Fick buda efter en genom att ringa en vän. Har ju 35mil till närmsta Båt och hemtema. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Bilen är på god väg mot SBP!
Ja nu är det lite gjort iaf. * Motorbyte genomfört. * Koppling Bytt. * Växellåda bytt. * Extraktor monterad. * Avgas modifierad 2,5" bakåt. * Drivaxlar renoverade. * Stora insuget monterat. * Luftburken modifierad för intag av kalluft. Attgöralistan har dock en del kvar att fixas med. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29560 besök totalt |