Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3867 besök totalt |
Hehe....nån som hittat denna gamla tråd!
![]() Jag har nu kört Mondeo i tre år (11000 mil) och är fortfarande skitnöjd. Tre resor ner till Ringen har det blivit och det funkar förvånansvärt bra! Nu har jag ingen ST220 utan en hederlig diesel (boxad till 160 hk och 370 Nm). Du kommer nog bli nöjd med bilen!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Det låter ju kalas!! Då kanske jag oxå kan bli av med ringen oskulden så småningom, jag verkar aldrig komma dit med Porschen! Jag har beställt en herrgårdsvagn eftersom jag måste få plats med barnavagnen.. Vandringen på ettan och tvåan känner jag igen ifrån provkörningen! Jag har fått gråa hår efter allt funderande på vilken thjänstebil jag skulle välja men det verkar va det här som ger mest i förhållande till förmånsvärde.. Ett alternativ var Saab 9-5Aeron, hoppas jag valde rätt! Har du haft några problem med din? Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Rent chassimässigt så tror jag du blir nöjdare med Mondeon än du hade blivit med 9-5:an.
9-5 Aero är ett landsvägslok av rang men nån höjdare vid lite lekfullare körning är den inte, speciellt inte i kombiversion. 9-3 Sportsedan med nya V6-turbon skulle nog kunna överaska en och annan med hyfsade tider runt ringen... ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Du har väl beställt den med "8 ways electrically adjusted seats"?
Utan det sitter man väldigt konstigt, på något sätt framåtlutad som inte går att justera bort. Den du har provkört hade antagligen de "riktigt" eljusterade stolarna, det brukar demobilarna ha. Jag känner två som har haft ST220 utan, den ena fick byta efter ett par månader, den andre har fått höften förstörd (jag skämtar inte)! _________________ Johan Rådlund |
||||
puhh... Den jag har beställt har fulla elstolen på förarplatsen och halv el på passagerarplatsen... Man vill ju inte bli invalid!! :-) I övrigt har dom varit nöjda eller? /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Det verkar lovande :-) Jag har haft grym beslutsångest! /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Egentligen inte. Som sagt, bromsarna känns lite konstiga och kräver en rejäl tramp, alternativt "omtag", ungefär som när man har luft i systemet. Jag har hört från flera håll att "så där är Mondeon". Efter ett tag har jag lärt mig att leva med den. I övrigt har jag inte haft några problem förutom när jag skull göra första högfartstesten på Autobahn. 200 ok, 210 ok, 220 ok 230 brak!! Plastlisten som sitter vid framrutan behagade lossna! Gissa om BMW-polarna fick vatten på sin kvarn om Ford-kvalité! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Då så. Jo, de var nöjda i övrigt (och jag är avundsjuk, jag verkar få nöja mej med en Fiesta ST) _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3867 besök totalt |