Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Då var Nordschleife-oskulden tagen!
<<   1, 2
3867 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Hehe....nån som hittat denna gamla tråd!

Jag har nu kört Mondeo i tre år (11000 mil) och är fortfarande skitnöjd. Tre resor ner till Ringen har det blivit och det funkar förvånansvärt bra! Nu har jag ingen ST220 utan en hederlig diesel (boxad till 160 hk och 370 Nm).

Du kommer nog bli nöjd med bilen!!!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Puppan skrev:
Skakade liv i den här gamla tråden eftersom jag precis beställt en st220 som tjänstebil.. Hur fungerade den på ringen?

Mvh
Pete

Tyvärr var vädret inte det allra bästa när jag var där nere med Forden, banan stängd på grund av dimma. Några regnvarv och några torr-varv blev det dock och den funkade kanonbra vid "inspirerat men förståndigt turisttempo".

Bromsarna är ju långt ifrån Porsche-klass men de höll ändå förvånansvärt bra (däremot är de lite "skumma", ungefär som det är luft i systemet). Motorn räcker gott och chassit är mycket bra. Tror det är svårt att hitta någon bättre familjesedan sett ur ett pris/prestanda/ringen/vardagen-perspektiv.

Det mest irriterande är en relativt kraftig "vandring" vid gaspådrag. Det är givetvis mest märkbart på ettan och tvåan, på de högra växlarna är det inget problem så på Ringen går det kanon.

Lycka till!

Det låter ju kalas!!
Då kanske jag oxå kan bli av med ringen oskulden så småningom, jag verkar aldrig komma dit med Porschen!

Jag har beställt en herrgårdsvagn eftersom jag måste få plats med barnavagnen.. Vandringen på ettan och tvåan känner jag igen ifrån provkörningen!

Jag har fått gråa hår efter allt funderande på vilken thjänstebil jag skulle välja men det verkar va det här som ger mest i förhållande till förmånsvärde.. Ett alternativ var Saab 9-5Aeron, hoppas jag valde rätt!

Har du haft några problem med din?

Mvh
Pete

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Rent chassimässigt så tror jag du blir nöjdare med Mondeon än du hade blivit med 9-5:an.
9-5 Aero är ett landsvägslok av rang men nån höjdare vid lite lekfullare körning är den inte, speciellt inte i kombiversion. 9-3 Sportsedan med nya V6-turbon skulle nog kunna överaska en och annan med hyfsade tider runt ringen... (har iofs diskuterats i en tidigare tråd)
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Du har väl beställt den med "8 ways electrically adjusted seats"?

Utan det sitter man väldigt konstigt, på något sätt framåtlutad som inte går att justera bort. Den du har provkört hade antagligen de "riktigt" eljusterade stolarna, det brukar demobilarna ha.

Jag känner två som har haft ST220 utan, den ena fick byta efter ett par månader, den andre har fått höften förstörd (jag skämtar inte)!

Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Du har väl beställt den med "8 ways electrically adjusted seats"?

Utan det sitter man väldigt konstigt, på något sätt framåtlutad som inte går att justera bort. Den du har provkört hade antagligen de "riktigt" eljusterade stolarna, det brukar demobilarna ha.

Jag känner två som har haft ST220 utan, den ena fick byta efter ett par månader, den andre har fått höften förstörd (jag skämtar inte)!

puhh...

Den jag har beställt har fulla elstolen på förarplatsen och halv el på passagerarplatsen...

Man vill ju inte bli invalid!! :-)
I övrigt har dom varit nöjda eller?

/Pete

Puppan
Här sen Nov 2002

SciroccOMats skrev:
Rent chassimässigt så tror jag du blir nöjdare med Mondeon än du hade blivit med 9-5:an.
9-5 Aero är ett landsvägslok av rang men nån höjdare vid lite lekfullare körning är den inte, speciellt inte i kombiversion. 9-3 Sportsedan med nya V6-turbon skulle nog kunna överaska en och annan med hyfsade tider runt ringen... (har iofs diskuterats i en tidigare tråd)

Det verkar lovande :-)
Jag har haft grym beslutsångest!

/pete

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Puppan skrev:
Har du haft några problem med din?

Egentligen inte. Som sagt, bromsarna känns lite konstiga och kräver en rejäl tramp, alternativt "omtag", ungefär som när man har luft i systemet. Jag har hört från flera håll att "så där är Mondeon". Efter ett tag har jag lärt mig att leva med den.

I övrigt har jag inte haft några problem förutom när jag skull göra första högfartstesten på Autobahn. 200 ok, 210 ok, 220 ok 230 brak!! Plastlisten som sitter vid framrutan behagade lossna! Gissa om BMW-polarna fick vatten på sin kvarn om Ford-kvalité!

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Den jag har beställt har fulla elstolen på förarplatsen och halv el på passagerarplatsen...

Man vill ju inte bli invalid!! :-)
I övrigt har dom varit nöjda eller?

Då så. Jo, de var nöjda i övrigt (och jag är avundsjuk, jag verkar få nöja mej med en Fiesta ST)

Då var Nordschleife-oskulden tagen!
<<   1, 2
3867 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande