Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3598 besök totalt |
Jag är väldigt nöjd med medlemsskapet i Attitude Motorclub. Man kommer snabbt in i ett trevligt och prestigelöst gäng som ordnar ett antal träffar varje sommar. Jag körde första träffen hösten 2005. Väldigt blandat material på träffarna, vilket jag bara ser som ett plus. I sommar kör vi banträff på Kinnekulle och ett antal konbanor på bl.a. Uråsa flygfält och jag tror det var tal om Superstage senare i sommar.
_________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
Jag är med i Gtiklubben och kör, där har vi samträffar med Opelklubben som Thomas T skrev. Även det är ett trevligt gäng, och bilarna som brukar dyka upp på träffarna är ju rätt så likvärdiga eller vad man ska säga vilket kanske vara en fördel i vissa fall. Jag får väl nästan säga att detta var en av anledningarna till att man gick från att åka Clio Sport tillbaks till att åka VW, de trevliga banträffarna.
![]() ![]() ![]() Vad jag inte har sett nåt i tråden om är SBF-anslutning, både Opel & VW är numera anslutna, vet även att flera av de märkesklubbarna som förekommer i tråden är det. Det var ju inte jag så nöjd över minns jag när klubben gick med för två(?) år sedan, men nu har man ju fått tummen ur och tagit sig licens så då kanske jag blir mer positiv till det. ![]() ![]() Så köp dig en gammal vattenkyld VW och var med och kör. ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||
Har GTI-klubben några planer på att bjuda in utomstående på sina banträffar framöver?
Eller har man fullt upp med sina egna medlemmar. ![]() |
||||||
Gillar att Banträffarna genomförs seriöst och säkert, men det kan bli lite väl petigt på de SBF-anslutna klubbarna typ GTI-klubben. Jag kan köpa att jag måste ha riktig båge på min sjua om jag skall vara med och köra, och det är bra med nogrannt genomförda besiktningar innan bilen tas ut på banan, Men att man inte får ha passagerare, nervevat fönster på passagerarsidan (utan passagerare) köra om på annat än rakor m.m. (om man inte har licens) gör att nöjet förtas helt, och jag väljer hellre någon annan arrangörs bandagar.
Det är definitivt roligare med bandagar med blandade ekipage! _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
Re:
![]() ![]() BTW, är det ok att lämna ut sådana uppgifter offentligt? _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||||||
Re:
"Porscheklubben" eller "Porsche Club Sverige"? Viss skillnad... ![]() _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||||||
Re:
Förvisso, det är mest jag som är allergisk mot fåniga språkliga användningar av Engelska ord uppblandade med Svenska, Porsche Club Sweden går jag med på eller Porsche Klubb Sverige, men inte Porsche Club Sverige. _________________ Rehan Mirza |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3598 besök totalt |