| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Nya BMW M1...eller snarare Tii...
|
2 besök senaste veckan (5084 totalt) |
|
Jag tycker den ser astuff ut! Men då är jag ju bla. BMW-nörd också
Varför inte en 250hk 2,3l motor? Eller kasta i M3 CSL motorn direkt med drivlina å allt. 360hk sugsexa måste kännas fint i den där lilla saken, särskillt om den är lättad. Det här är ju bara porrbilder enligt mitt tycke
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||||
|
Re:
Så länge det bara är just en 135tii kommer den inte ha "rätt" spec, men det står ju förvisso konceptbil, så vill de löpa hela linan ut finns det ju utrymme för en 135 CSL eller vad man nu vill kalla det
|
||||||||
|
Re:
Precis, en riktig CSL baserad på 1-serien är vad jag drömmer om. Det ser ju ut som de är på väg åt rätt håll i alla fall _________________
|
||||||||
|
Man får ju hoppas de lackerar hela bilen i en och samma färg så man slipper något som för tankarna till amerikanska 50-talsbilar.
Tvåfärgslackering. Blingfibern har ju ändå ett lackskikt så varför inte göra bilen färdig...
Kunde de få ner bilen till under 1100 kg kanske det vore intressant.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
|
Första provkörningen på Gotland:
http://autocar.co.uk/CarReviews/Firs _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
|
Re:
Det står att den har diffbroms
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||||
|
Re:
Men det kanske inte gäller lika jättegenerellt när det är lite motor inblandat. |
||||||||
|
Re:
Nu ska du inte vara sådan, självklart så lär det vara stor skillnad mellan de två motorerna trots samma effekt o volym, och jag håller helt med dig, lite klent att inte ha 100 literhästar .
men iaf, risken med en såpass liten bil är ju ändå att den övermotoriseras nå grymt (läs chansen) visserligen väger ju 1serien ganska mkt, men men, tror nog det i vilket fall som helst blir en grym bil
_________________ Viktor Starkman |
||||||||
|
Re:
Som redan sagts, ngn riktigt lätt version av denna bil lär vi väl aldrig få se. Min förhoppning på en variant med kul 4:a var att en ev CSL (som vore riiiktigt trevligt) skulle springa iväg i pengar ngt enormt. Så en CSL med just CSL 6:an och en 120tii med CSL:ens chassi/bromsar samt en rejäl viktminskning, då börjar det finnas en bil för alla smaker. Självklarheter som mekanisk diffbroms i båda samt helt urkopplingsbara hängslen är självklart.
|
||||||||
|
Re:
Den har DSC+, se det oreo skrev ovan
|
||||||||
|
Riktigt nice version, har dock lite svårt för den nyare designen. men man vänjer sig nog.
Spegelvänd text i fronten är ju en välbeprövad grej. undrar bara när Tii touring kommer
//Niclas _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||||
|
Re:
Nog för att BMW har en miljon olika modeller nuförtiden, men med en 1-serie touring kanske det blir lite väl många snarlika modeller
|
||||||||
|
Re:
Vadå den finns ju redan... _________________ Kristoffer Dahlvik BMW 320dT -10 M-sport |
||||||||
|
|
||||||||
|
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
|
Re:
Inte helt oväntat gillade de inte den elektroniska diffen utan ville ha en riktig för banåka synd att BMW snålar på det. Tycker om 1-serie coupé men har väldigt svårt för den bleka röda färgen, inte mitt val... Någon som tycker om den färgen? Smaken brukar ju vara som baken...
|
||||||||
|
Den enda elektriska diff värd namnet är väl Saabs nya...men det är ju en LSD med elektronisk övervakning oxå...detta trams med bromsande av spinnande hjul med bromsarna (
) anstår inte ett körbilföretag som BMW. Dendär röda kulören ligger ruskigt bra till som förstahandsval vid 1-köp! Lite udda men ändå kalassnygg. Måste bara se den live först oxå. Men än så länge leder den. |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
Nya BMW M1...eller snarare Tii...
|
2 besök senaste veckan (5084 totalt) |