Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nya BMW M1...eller snarare Tii...
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (5084 totalt)
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Jag tycker den ser astuff ut! Men då är jag ju bla. BMW-nörd också

Varför inte en 250hk 2,3l motor? Eller kasta i M3 CSL motorn direkt med drivlina å allt.
360hk sugsexa måste kännas fint i den där lilla saken, särskillt om den är lättad.

thumbs up

Det här är ju bara porrbilder enligt mitt tycke

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

oreo skrev:

Tyvärr inte - efter facelift så heter systemet DSC+ och i "urkopplat" läge har de på 123d och 135i en elektronisk diffbroms som utnyttjar bromsarna till att bromsa det hjul som spinner.

om denna bil får "rätt" spec så kommer min 130i att vara till salu i alla fall

Så länge det bara är just en 135tii kommer den inte ha "rätt" spec, men det står ju förvisso konceptbil, så vill de löpa hela linan ut finns det ju utrymme för en 135 CSL eller vad man nu vill kalla det

Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006

Re:

bmw130 skrev:
oreo skrev:

Tyvärr inte - efter facelift så heter systemet DSC+ och i "urkopplat" läge har de på 123d och 135i en elektronisk diffbroms som utnyttjar bromsarna till att bromsa det hjul som spinner.

om denna bil får "rätt" spec så kommer min 130i att vara till salu i alla fall

Så länge det bara är just en 135tii kommer den inte ha "rätt" spec, men det står ju förvisso konceptbil, så vill de löpa hela linan ut finns det ju utrymme för en 135 CSL eller vad man nu vill kalla det

Precis, en riktig CSL baserad på 1-serien är vad jag drömmer om. Det ser ju ut som de är på väg åt rätt håll i alla fall thumbs up

Här sen Nov 2002

Man får ju hoppas de lackerar hela bilen i en och samma färg så man slipper något som för tankarna till amerikanska 50-talsbilar.
Tvåfärgslackering. Blingfibern har ju ändå ett lackskikt så varför inte göra bilen färdig...

Kunde de få ner bilen till under 1100 kg kanske det vore intressant.

Slåtte
Här sen Nov 2002

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Re:

Sörpan skrev:
Första provkörningen på Gotland:

http://autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/BMW-1-Series-135i-M-Sport/ . . . .

Det står att den har diffbroms thumbs up Men att den understyr tråkigt. Hmm det får man åtgärda med lite negativ camber kanske

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Nisse977 skrev:
Men att den understyr tråkigt. Hmm det får man åtgärda med lite negativ camber kanske
Samma däcksbredd runt om (som viktfördelningen som vanligt) kan ju vara ett sätt att balansera det när man ändå kastar runflat-ostarna (man kan du börna sönder orginaldäcken först iofs).
Men det kanske inte gäller lika jättegenerellt när det är lite motor inblandat.

Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Andreas Lidström skrev:
Ultura skrev:
ThomasT skrev:
Sedan vill jag se motorn från 320Si hitta ner i 1-serien...

Behövs ju inte... vanliga 120 numera har ju 170hk standard, precis som 320Si motorn .

Ja, för allt är ju bara siffror på ett papper och handlar inte om hur de levereras eller hur man gått till väga för att nå nämnda siffra...

Si-maskinen borde iofs haft iaf 200 starka åsnor från början...det får man helt enkelt ordna.

Nu ska du inte vara sådan, självklart så lär det vara stor skillnad mellan de två motorerna trots samma effekt o volym, och jag håller helt med dig, lite klent att inte ha 100 literhästar .

men iaf, risken med en såpass liten bil är ju ändå att den övermotoriseras nå grymt (läs chansen) visserligen väger ju 1serien ganska mkt, men men, tror nog det i vilket fall som helst blir en grym bil

Mantorp
Här sen Nov 2002

Re:

Ultura skrev:
Andreas Lidström skrev:
Ultura skrev:
ThomasT skrev:
Sedan vill jag se motorn från 320Si hitta ner i 1-serien...

Behövs ju inte... vanliga 120 numera har ju 170hk standard, precis som 320Si motorn .

Ja, för allt är ju bara siffror på ett papper och handlar inte om hur de levereras eller hur man gått till väga för att nå nämnda siffra...

Si-maskinen borde iofs haft iaf 200 starka åsnor från början...det får man helt enkelt ordna.

Nu ska du inte vara sådan, självklart så lär det vara stor skillnad mellan de två motorerna trots samma effekt o volym, och jag håller helt med dig, lite klent att inte ha 100 literhästar .

men iaf, risken med en såpass liten bil är ju ändå att den övermotoriseras nå grymt (läs chansen) visserligen väger ju 1serien ganska mkt, men men, tror nog det i vilket fall som helst blir en grym bil

Som redan sagts, ngn riktigt lätt version av denna bil lär vi väl aldrig få se.
Min förhoppning på en variant med kul 4:a var att en ev CSL (som vore riiiktigt trevligt) skulle springa iväg i pengar ngt enormt.

Så en CSL med just CSL 6:an och en 120tii med CSL:ens chassi/bromsar samt en rejäl viktminskning, då börjar det finnas en bil för alla smaker. Självklarheter som mekanisk diffbroms i båda samt helt urkopplingsbara hängslen är självklart.

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Nisse977 skrev:

Det står att den har diffbroms thumbs up

Den har DSC+, se det oreo skrev ovan

Carnesköld
Nyköping
Här sen Apr 2004

Riktigt nice version, har dock lite svårt för den nyare designen. men man vänjer sig nog.
Spegelvänd text i fronten är ju en välbeprövad grej.
undrar bara när Tii touring kommer
//Niclas

Kulbil: BMW 635 B9
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Carnesköld skrev:

//Niclas

Nog för att BMW har en miljon olika modeller nuförtiden, men med en 1-serie touring kanske det blir lite väl många snarlika modeller

tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004

Re:

bmw130 skrev:
Carnesköld skrev:

//Niclas

Nog för att BMW har en miljon olika modeller nuförtiden, men med en 1-serie touring kanske det blir lite väl många snarlika modeller

Vadå den finns ju redan...

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

tvalkopp skrev:

Vadå den finns ju redan...

Halvkombi ja, men inte helkombi

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Sörpan skrev:
AMS provkör:

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=63449

Inte helt oväntat gillade de inte den elektroniska diffen utan ville ha en riktig för banåka synd att BMW snålar på det. Tycker om 1-serie coupé men har väldigt svårt för den bleka röda färgen, inte mitt val... Någon som tycker om den färgen? Smaken brukar ju vara som baken...

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Den enda elektriska diff värd namnet är väl Saabs nya...men det är ju en LSD med elektronisk övervakning oxå...detta trams med bromsande av spinnande hjul med bromsarna ( ) anstår inte ett körbilföretag som BMW. thumbs down

Dendär röda kulören ligger ruskigt bra till som förstahandsval vid 1-köp! thumbs up
Lite udda men ändå kalassnygg. Måste bara se den live först oxå. Men än så länge leder den.

Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004

BMW...??

Äh!!

Bilder o videos
Nya BMW M1...eller snarare Tii...
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (5084 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande