| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken bil skall man välja?
|
<< 1, 2 11898 besök totalt |
|
Hallå!
Fick precis mail från MGCC att Crx INTE räknas som sportbil av MGCC?? Vad menas? Är detta en blunder av författaren av mailet eller har alltså crx helt plötsligt "avsportbilifierats" av MGCC? Verkar ju märkligt med tanke på att crx vad jag förstått härjat rätt ordentligt på klubbrejsen på åttitalet!!
Lite klargörande i frågan är önskvärt! Mvh Roger |
||
|
Hallå!
Fick precis mail från MGCC att Crx INTE räknas som sportbil av MGCC?? Vad menas? Är detta en blunder av författaren av mailet eller har alltså crx helt plötsligt "avsportbilifierats" av MGCC? Verkar ju märkligt med tanke på att crx vad jag förstått härjat rätt ordentligt på klubbrejsen på åttitalet!!
Lite klargörande i frågan är önskvärt! Mvh Roger |
||
|
Dom använder väl samma logik som när dom inte tycker att en VW Scirocco eller vilken annan framhjulsdriven sportcoupé som helst är en s.k. "sportbil". Nej gammalt och engelskt ska det vara, eller möjligtvis italienskt...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
|
|
||
|
Uppdatering
Ville bara säga att en hobbybil är införskaffad, blev nog inte riktigt fokus mot Roadsport... snarare Mot historisk racing, det bidde en Kadett B, en Coupe från 1968. _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||
|
Kadett B i Roadsport?
och den har jag tuffat runt i sedan dess. Och drömmarna innan John Blund kommer med släggan så jag sover sött cirkulerar runt möjligheterna att bygga racer bil av Kadetten, varför kan vän av sunt förnuft fråga sig? och den frågan är befogad, men jag gillar Kadetten, dess former, dess charm, dess tvärställda bladfjäder i framvagnen, eller kanske inte det sista, begränsar valet av fjädrar till 2...
Så jag kan bygga enligt Appendix k (?) men det är dyrt och väldigt styrt på vad man får använda för delar. Vad finns det då för alternativ? Ja Roadsport vore ett alternativ att tävla med en gatreggad bil, men vad är chanserna att få en Kadett Coupe från 1968 att klassas som sportbil? En av de givna ändringarna är motorbyte, till större av original modell (från 1,5L CIH till 2,xL CIH) eller motor av annat ursprung, Bilen skall givetvis besiktigas efter detta. 132kW & 220Nm är tillåtet av Bilprovningen. * Att den blir så pass ombyggd att den regas som ombyggt fordon med 2 dörrar & 2 sittplatser? * Att släktskapet (samma mekanik olika skal) med den godkända Opel GT från samma tidsera räcker att få den godkänd. Eller är det helt kört? Sälja bilen eller byta fokus?
_________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken bil skall man välja?
|
<< 1, 2 11898 besök totalt |