Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 15166 besök totalt |
Idag provade jag en liten stund hur det kändes att meka... Det kändes ovant.
![]() Tur att det är långt till våren... ![]() Ska byta upp mig till bigblock. Från 1600 till 1800. ![]() |
||||
Kul att du har kommit igång med sjuan Lasse!
Gillar verkligen formen på Pegasus, ser så jädrans fet ut. Har du nån ritning till kärran? Jag har ett gäng i bokhyllan så vill du kan jag skicka över ett ex. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
|
||||
Re:
Jag har byggbeskrivningen. Tack för erbjudandet. ![]() ![]() |
||||
Re:
Jädrans härligt foto ![]() ![]() ![]() Se till att du har den igång till våren och ta med den norrut, så får vi ta en tur runt Höga Kusten (efter att vi har kört lite på Mittsverigebanan ![]() |
||||
Re:
Jodå, den har rullat varje säsong sedan -95. En och annan konbana men övervägande glassätar-turer. ![]() |
||||
Jag har numera också en Seven Plus, sedan början av sommaren faktiskt.
Testat konbana en gång, men oj vad det gick dåligt. troligen uppdelat på tre huvudorsaker; gamla billiga gatdäck, chassiinställningar långt bortom vett och sans och inte minst min bakgrund som vilt sladdande rallyförare... Så här ser den ut ![]() Drar kanske igång en tråd om bilen i vinter. _________________ Pegasus 7Plus |
||||
Hej Lasse, fin bil du har. Undrar om du vet var man kan köpa delar till en +7 någonstans? Jag har en lika dan som din. Skulle behöva en ny huv + lite annat.
Mvh Lasse! _________________ Lasse Sö Seven +7 Ac cobra skala 1:2 |
||||
Martin Gyllander i Löddeköpinge. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Re:
Jag skickade ett litet PM till dig...
Håller Martin fortfarande igång? Jag fick ett intryck av att han mer eller mindre slutat med 7orna. |
||||
Ja, det tror jag. Jag var där med en granne som har en Rush men det är nog 1,5-2 år sedan. (Vi hämtade en ny cab till rushen.) _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Det är Happel som håller i 7+ nuförtiden.
www.happel-mobile.de |
||||
Re:
Nej, inte just nu. Har inte haft plats att skruva i garaget under vintern. Nästa steg är att lyfta ur lådan och fixa en bättre variant av växelspakstillbakaflyttare. Sedan ska "nya" motorn i. Kör nog en glassätarsäsong till. Planer framåt är att trixa dit individuella hojspjäll och annat sprut. En bättre stol, och därefter sortera ut väghållning/balans. Pallbockar ftw... ![]() |
||||
Re:
Aaaah, visst skulle det gå att få rull på bilen tills Sviestad på söndag? Tråkigt m Shoppingbilen välan? ![]() ![]() /Jourhavande pallbocks-3an (efter Jeppson och Kraniel.... ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 15166 besök totalt |