Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2765 besök totalt |
Instämmer till fullo! ![]() Har man inga komfortambitioner så måste en ny fullracelåda vara det absolut bästa alternativet förutsatt att den håller budgeten... _________________ Karl Brag |
||||
Nån som vet var man kan köpa hållbara transaxellådor (gear in front, inte som Quaifelådan alltså) till lite mer normala priser? Snackar inte om 14 000 pund eller var en Hewland kostar utan runt 20-30 papp kanske.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Jag håller oxo med (trots jag antagligen räknas till Porschefolket...)! Får man sånt där mysigt vinande på köpet pga rakskurna drev när man köper en sådan? 3:an och 4:an på min låda är rakskurna och det låter som det går minst 30-40 km/h fortare iom det ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Inte att förakta. ![]() På min förra "slit och slängbil" ven det som *fult ord* när lådan var kall. Fast jag visste att det inte var bra var jag mkt lycklig... ![]() ![]() |
||||
Kuggarna på 930 lådan är typ modell XXXL och det är ett arv från 935, som bekant är det lättare att modifiera än att rita en helt ny växellåda. En 930 låda väger runt 53-57 kg och är då lättare än Quaifes dito, men är den bättre så böjer jag mig. Egentligen har jag inte stenkoll på vad som ärvt vad, men 935 och 917 var hiskeligt snabba bilar på sin tid med överdrivna HK siffror, 930 fick ärva lite godis av dom t.ex 917 bromsar och 935 låda som ex. Kenson kan ju alltid handla 1 styck 930 låda och ha kul med lite stenåldertenik, nytt är inte alltid bäst. _________________ Kör cheva numer. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2765 besök totalt |