Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Performance Frictions hemsida stinker!
<<   1, 2
5834 besök totalt
Nino.K.
Stuttgart
Här sen Mar 2003

Kunta skrev:

.....Jag har släta bmw skivor som sagt fram och troligen skulle slitsade skivor inte fixa pf97 beläggen....

Hej.
Jag måste bara fråga- Varför skulle det inte gå så bra med PF97 och slitsade skivor??

Mvh

Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

Angående DS3000 så har jag ett och annat att säga om deras livslängd...eller rättare sagt så har jag inte hunnit säga så mycket om det eftersom vi haft fullt upp med att byta belägg hela tiden...

Men nästa säsong så har Stacke "lovat" att våra meckar ska slippa springa och plåstra om sina brännsår på racen...

Huddinge
Här sen Okt 2003

PCR skrev:
Angående DS3000 så har jag ett och annat att säga om deras livslängd...eller rättare sagt så har jag inte hunnit säga så mycket om det eftersom vi haft fullt upp med att byta belägg hela tiden...

Har samma erfarenhet, har provat blåa 1.5h och gula 2h pagid samt div andra så kallade racebelägg, av dom så var ds3000 klart sämst
I min långlopps bil höll dom i 20min obs! tjugo minuter!!!?
Känns väldigt kul när man betalat dyra pengar, ferodo sa att det va det bästa dom kunde komma med thumbs down
Pfc 97 höll 12h racetempo och då är ändå hälften av beläggen kvar.

Ferodo är duktiga på att göra en fin hemsida

Vressel
Här sen Apr 2003

Menar du att dina blåa Pagid höll 1.5h?

Hm .. Vi kör Pagid blå fram och orange bak i långlopp (Porsche 944 NA med originalbromsarna) och efter 6h och ca 270 varv på Knutstorp så var slitaget på beläggen knappt märkbart.

Nä, vi motorbromsade inte hela tiden
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

Andreas Zolnir skrev:

Först åkte vi med DS2000 bak som enligt Ferrodo skulle räcka mer än väl...en halvtimmes lugn träning runt Kinnekulle senare så var det DS2000 i hela bakfälgen och bara skräp kvar på belägget...

Karlstad
Här sen Apr 2003

Nino.K. skrev:
Kunta skrev:

.....Jag har släta bmw skivor som sagt fram och troligen skulle slitsade skivor inte fixa pf97 beläggen....

Hej.
Jag måste bara fråga- Varför skulle det inte gå så bra med PF97 och slitsade skivor??

Mvh

Enligt stacke själv så är beläggen lite stygga mot skivan och tydligen skulle beläggen käka ännu mer på slitsade skivor.
Sen har jag fått lite avsmak på slitsade skivor efter haveri så valet var enkelt

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Kunta skrev:
Enligt stacke själv så är beläggen lite stygga mot skivan och tydligen skulle beläggen käka ännu mer på slitsade skivor.

Jag kan intyga att det är totalt meningslöst med slitsade skivor i kombination med PF97.
Efter en dag på Sviestad var mina skivor nämligen helt släta.

Vaggeryd
Här sen Nov 2002

Ett litet förtydligande är nog på sin plats:

Skivorna slits normalt sett inte mer pga att de är slitsade, men jag känner till några fall där 'hemmaslitsade' skivor har använts där friktionsfilmen som beläggen lägger på skivan blir ojämn vilket inte är bra. Självklart går det bra att använda raceskivor som är slitsade.

Ang min kommentar till Kunta var det en generell information som misstolkades lite. Ett racebelägg med bett i PFC's nivå sliter självklart mer på skivorna än ett original/'sport'-belägg. Det är inte självklart ibland och då är det bättre att informera om det innan så att ingen känner sig lurad. Tyvärr kan jag inte trolla med knäna och se till att det bromsar utan att slitas.. Dessutom finns det en mängd olika kvalitéer på skivor vilket ytterligare blir en variabel.

Sviestad är hård på broms...

Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

PCR skrev:
Andreas Zolnir skrev:

Först åkte vi med DS2000 bak som enligt Ferrodo skulle räcka mer än väl...en halvtimmes lugn träning runt Kinnekulle senare så var det DS2000 i hela bakfälgen och bara skräp kvar på belägget...

På kullen går det bevisligen att köra med motorbroms och bromsbeläggplattor (inget material) på acceptabla tider
Sviestad visst (vi får alltid en "@!# chikan på rakan) men Mantorp äter dåliga belägg till frukost

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Andreas Zolnir skrev:
...ds3000 klart sämst

Jag klarar två säsonger på en uppsättning, e' de' fel på mig?

Andreas Zolnir skrev:

Äntligen något vi är överens om.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
PCR skrev:

Bromsa på Kinnekulle?

Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

ice skrev:
Bromsa på Kinnekulle?

Joo...det blir så förbannat jobigt att släpa ut bilen från gräset efter bron varenda varv annars...

Men 1.02 utan bakbroms och gravt haltande fram skäms jag väl inte ihjäl för

Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
PCR skrev:
ice skrev:
Bromsa på Kinnekulle?

Joo...det blir så förbannat jobigt att släpa ut bilen från gräset efter bron varenda varv annars...

Men 1.02 utan bakbroms och gravt haltande fram skäms jag väl inte ihjäl för

1.02 på Kullen. thumbs up
"Been there, done that"!

Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

ice skrev:
"Been there, done that"!

Men till sommaren tänkte vi prova med bromsar på alla hjul och med däck som fungerar och då SKA det åkas under minuten...

Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
PCR skrev:
ice skrev:
"Been there, done that"!

Men till sommaren tänkte vi prova med bromsar på alla hjul och med däck som fungerar och då SKA det åkas under minuten...

om jag skall komma under minuten måste jag fuska (köra på slicks).

Vad åker PCR för något?

Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

ice skrev:

Vad åker PCR för något?

Börjar nog bli lite OT...

Just nu är vi lite småfrälsta i Dunlop D01J...egentligen lite smala för bilen (205) men Fredrik vill av någon outgrundlig anledning inte låta oss åka på bredare däck än alla andra....

Huddinge
Här sen Okt 2003

Andreas Zolnir skrev:
PCR skrev:

Har samma erfarenhet, har provat blåa 1.5h och gula 2h pagid samt div andra så kallade racebelägg, av dom så var ds3000 klart sämst
Känns väldigt kul när man betalat dyra pengar, ferodo sa att det va det bästa dom kunde komma med thumbs down
Pfc 97 höll 12h racetempo och då är ändå hälften av beläggen kvar.

ovanstående tider gäller för min citroen bx med 240mm skivor och 1080kg/175hk med abs!
bilen är i desperat behov av större skivor, men det får man inte byta i slc kl3

Här sen Nov 2002

PCR skrev:
ice skrev:

Vad åker PCR för något?

Börjar nog bli lite OT...

Just nu är vi lite småfrälsta i Dunlop D01J...egentligen lite smala för bilen (205) men Fredrik vill av någon outgrundlig anledning inte låta oss åka på bredare däck än alla andra....

Visst får ni åka på bredare däck än alla andra om ni vill det..... åk 18 tum breda slicks i kl.4 så har ni bredaste bilen

Allmänt banåkaforum
Performance Frictions hemsida stinker!
<<   1, 2
5834 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande