Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 11892 besök totalt |
Re:
|
||
Jodå, Johan Solman körde. Men jag har för mig att jag sett alla de tre bilarna i tältet tävlandes i sverige under åren, och detta hade väl varit ett utmärkt tillfälle att göra det igen?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Race rapport från SSM
Race rapport från SSM Det blev en hel del stressmek veckan innan SSM pga väntan på reservdelar och den sista delen kom på Tisdagen. onsdag kväll kl23:30 var setupen klar, torsdagen gick åt städning/packning och vid halv 9 så var jag uppe på knutan. På fredag morgon var det dags för besiktning. Roadsportbilarna stog på övre depån och besiktningen var i nedre, satte baggen med racekläderna, hjälmen och vagnboken i bilen och körde ner. När jag kom ner i nedre depån så var besiktningskön redan lång, bara att ställa sig sist och vänta på sin tur eller kanske otur. På tal om mindre tur, så kände jag att en huvudverk var på gång och den blev tyvärr bara värre med tiden jag stod där, efter en stund när det bara var 4 bilar framför mig i kön, såg jag att killen före mig tog upp en rosa lapp och började fylla i. ![]() Det visade sig att det var besiktningslappen som vi fått i anmälningen kvällen innan och den hade Månsson här givetvis glömt uppe i skåpbilen.... ![]() Rusade bort till övergången vid ngk-krönet bara för att upptäcka att trappan upp var låst med en grind, himla bra början på den här helgen tänkte jag och flåsade tillbaka mot besiktningen. De hade kanske några extra lappar som jag kunde få? , Såg att Lasse H satt vid bordet och tog emot de här rosa lapparna, men det var ju även en kö där. När det blev ledigt frågade jag snällt ifall det fanns extra lappar, tur för mig så hade han det. Fyllde i den, vände mig om och såg att min bil var inrullad i hallen, vilken service! ![]() ![]() Besiktningen gick inte helt smärtfritt för vi upptäckte att vänster bromsljus inte fungerade, bara att komma tillbaka och visa upp den när det var fixat så skulle jag få klisterlappen som man behöver före tidsträning och tävling. Vid det här laget hade huvudvärken gått över............. till lätt migrän. Det är konstigt, jag hade bla 8 extrahjul med till Westfielden, men några huvudvärks piller fanns det inte plats för, eller ifall de var glömda kommer jag inte ihåg. Jag fick fyra bruspiller av tävlingsläkaren sen tillbaka till skåpbilen för att lägga mig ner och försöka vila bort värken. Lite jobbigt att ligga kvar när de ropade ut i högtalarna att det var dags för träning för roadsport A och B. Inför 2:a fria träningen kände jag mig rätt så ok, men det hade börjat regna och banan var riktigt blöt, då jag inte kört många meter med bilen sen den satt i räcket på Sturup och jag inte visste hur den eller jag själv skulle kännas så hoppade jag över även denna träning, lite dumt att köra av innan tävlingen har ens börjat. Så istället lånade jag en glödlampa ifrån Transiten och satte den i Westfielden så att den blev godkänd av besiktningen. Inför tidsträningen regnade det lika mycket som under 2:a fria träning men nu måste jag ut och få en tid för att slippa starta sist. Var nere i upliningen ganska sent för att ha så få bilar bakom mig så möjligt, jag var ju ganska osäker på bilen och mig själv. Kör ut försiktigt för att öka farten lite för varje varv. Bilen understyr när man kör långsamt, men det gjorde den innan också så jag pressar lite till och då går det lite bättre. Släpper förbi Peter Ö och Mackan, men efter några varv är självförtroendet starkare och jag tycker att bilen känns som innan smällen. Tar mig ifatt och om Peter men Mackan rådde jag inte på. Kommer ner i 1:22:487 och får starta från 5:e rutan på Lördagen. Race1: Längst fram i pole startar Mackan i Healyn, därefter Bo som är mycket snabb med sin sjua i regn. Toni B för första gången på knutan körde också fort i regnet med sin camaro och startar som trea. På fjärde startruta och snett framför mig startar kerra i sin Ac Cobra, sen jag på 5:e ruta. Fältet bakom är en salig blandning av A/B bilar om vartannat. Det är verkligen upplagt för en spännande start och race. Jag har lagt ut filmen från första racet på tuben och tittar man på den så ser man att jag fick till ett bra race, så länge det varade. Körde upp mig från 5.e till 2:a och hade ett bra läge på mackan vid kvällsposten svängen. Såg iofs senare på filmen att de viftade med gulflagg pga Malin som parkerat sin Corvett på gamla depåinfarten innan Liton. Varvet efter så tänds varningslampan, det är vattentempen som är uppe i 98 grader. Jag startar fläkten, men ut på rakan visar den 123grade, så det är bara att slå av och hålla till sidan. ![]() Väl inne i depån så har jag en normal vattentemp. ![]() Jag hade blivit av med vänster bakskärm efter en liten sammanstötning ut på rakan första varvet och bilen gick varm. Utsikterna för att kunna starta i race2 såg dystra ut. Men med lite tur skulle det väl gå. Min far har en grön Westfield hemma i sitt garage med en frisk vänsterskärm och han erbjöd sig själv att låna ut den till mig (hur han nu vågade det). Medan Magnus och jag började lufta kylsystemet så körde min far drygt 20mil för att hämta bakskärmen. Senare på kvällen så var bilen klar för race2 Stooort tack till Magnus och min far! Utan er hjälp så hade jag fått stå vid kanten och titta på race2 istället för att köra det. ![]() Race2 Under de 5varv jag han köra i race1 så lyckades jag få till bästa tiden, 1:06:796 ingen höjdartid men den räckte till pole. Racet skulle starta 10:40 och någon timme innan började jag bli nervös, skulle vattentempen sticka efter några varv? Det kändes som att man rörde sig i ett vacum fram till att speakern ropade upp för uplining inför tävling2 Roadsport A/B. Kliver i bilen, kör ner till min plats i lineupen sen måste jag in på dass och nervös kissa, strax efter kommer Kerra in och han såg minst lika nervös ut. Hahahaha! Jaja, vi rullar ut på plattan och ställer upp oss för att vänta på start lamporna. ![]() Nu bultar det i bröstet, himla tur att man inte har problem med hjärtat. Starten går och nerverna försvinner med en gång, lyckas att hålla min position när vi dyker in i Såghuskurvan. Där efter får jag en liten lucka till Ac-Cobran, som startade som 2:a. Avståndet mellan oss är lite mindre vissa varv och lite större andra varv, ingen jättedramatik i alla fall. Tempen stiger till max 102grader och mållinjen passeras med 2:44 sek ner till 2:an. ![]() Äntligen en seger på SSM! Den har kostat blod svett och tårar men det var det värt! Vilken lättnad att motorn höll tempen och ingen annan idiotisk grej hände som typ att tanklocket öppnade sig. Den här segern fick jag suga på.......ja tills jag kom hem, sen kom verkligheten ikapp med en tak renovering på huset och en diskmaskin där vattenpumpen sluta fungera. Tack för i det stora hela ett trevligt SSM, längtar redan till nästa år! ![]() En film från race1 : http://www.youtube.com/watch?v=OYIgv Mvh Henric _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
||
Bra rapport Henrik
![]() ![]() Bengans bilder från SPVMs klasser finns nu uppe på http://www.spvm.se/index.php?page=me (som 2011Knutstorp i varje kategori, jag har inte orkat pilla mer än default). ![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Min enda ens i närheten av skarpa bild på Kimmen. Du kör för fort för oss fotografer... ![]() Vad vore SSM utan en gräsklippande Viper. Det är ju nästan tradition nu ![]() ![]() Följdfel? Skulle nog tro det. Brandmännen såg lite stressade ut över mängden rök, men alla andra vinkade bara avvärjande så det måste ha varit vatten. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Mitt race 2 i roadsport C:
http://www.youtube.com/watch?v=0WpES Racerapport finns här: http://www.mx5racingclub.se/forum/vi |
||
För all del. I jämförelse med hur det var för två år sen går det nu blixterfort att slänga upp bilder, så jag fattar inte varför fler inte gör det.
(Bevisligen uppskattar ju folk vilket skräp som helst ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Bilder
Kanonfina bilder som dyker upp Möjligen nån på Roadsport A bil 14, Alu-Gul-Grön, numera med bur / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Bengt, inget vettigt i år.
Tobias: Kul race. Jag hade ständiga fighter med Anders i Bertonen när jag tävlade, och han är en schysst motståndare. Dessutom är filmen ett bevis på min teori om att det är skit samma om du slåss om första eller sista platsen, är ni ett gäng jämnsnabba ekipage som gör det är det HUR KUL SOM HELST att tävla! Ja, jag längtar tillbaka till gridden... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
_________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Re:
[quote="Måns Puur"]
Jajjemen! Jag strök rundor runtomkring banan hela söndagen. Nästa gång får vi se till att mötas upp! ![]() Får bli Falkenberg isåfall om jag ska dit o meka ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Lite bilder från lördag förmiddag, får tacka Freed för det.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Samma färg på däcken som bilen..??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alla bilder: http://www.fjollrosa.se/gallery3/Pho _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 11892 besök totalt |