Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 28433 besök totalt |
Re:
Det är bara bra att få det bekräftat från flera håll. Tack ska ni ha! ![]()
![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Re:
Orange och svart är onekligen en läcker kombo! R-sulorna sitter på svarta fälgar. ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
När det närmade sig att lägga en beställning på stolsunderreden från FartFabriken så upptäcker jag denna produktnyhet:
http://www.fartfabriken.se/?page_id= Kanske inte produkten för mig. Vill man placera stolen så långt bak att den går emot baksätets framkant utan att flytta pedalstället? Det känns som man bör ha väldigt långa ben annars. _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Jeg er bare 180 cm, men vi har monteret pedalställ med bromsväg. For at det går bra, er mitt säte placeret langt tilbake och rattet er ombygd for at komme nærmere.
Vi har ochso modificeret växelsparken. det er en vanlig modificering på tävlingsbiler, for at flytte vikt bakut. _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||||||
Re:
Jo, jag förstår att man vill flytta tillbaka mycket av vikten närmare rotationscentrum. Jag ska dock hålla mig till enklare modifieringar, så FartFabrikens stolsunderrede med konventionella sidoplattor till sätet blir nog bra. ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Re:
Det är licenskurs på sviestad redan den 28 Mars. _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös ![]() |
||||||
Re:
Intressant, men frågan är om jag hinner ha bilen och framförallt mig själv redo tills dess. Det är mycket jobb och annat som tar tid för tillfället... :/ För övrigt så tror jag att du var en av de två flaggvakter jag pratade med när jag var på Sviestad och kikade på en kvällskörning. Detta var strax innan jag skaffade mig M3:an. Dessutom tror jag att jag såg dig under en träning inför final-rejsen i Mattias gokart-serie. Kan det stämma? _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Man behöver inte ens ha sin banbil på licenskursen, även om det såklart är roligare med den rätta bilen
![]() Det stämmer nog väldigt bra, tyvärr kan jag inte komma ihåg pratet på Sviestad men det är många som man pratar med under en säsong ... kör du också i serien? _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös ![]() |
||||||
Re:
Det vore kanske något att sikta på ändå. Fixar jag det tidigt så finns det ju mer tid och fler tillfällen till att köra resten av säsongen! ![]()
Jag förstår det. Japp, jag kör med ett gäng kollegor. Tidigare idag tog vi emot priset för en respektingivande 36:e-plats. ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Jag har ett glapp i min drivlina som jag ska försöka få bukt med. Det visar sig då jag balanserar mellan gaspådrag och motorbroms i låga hastigheter. En snabbdiagnos visade på att det verkar vara kardanknuten som har ett ganska rejält spel. Tyvärr verkar inte M3:ans kardanknut utbytbar på ett enkelt sätt och att man i istället byter hela kardanaxeln. Hursomhelst kommer jag snart få hem en begagnad kardanaxel som påstås vara glappfri. Vad kan jag förvänta mig av denna? Hur mycket spel är normalt för en "frisk" knut?
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Re:
Okej, då hoppas jag att situationen är densamma när jag vrider på den som jag har på ingående! Glappet jag har nu är väl lite av ett "skönhetsfel", men ack så trist att den klonkar och har sig när man smygkör. Med full sula på bana skulle jag inte märka av det. Tack för input, David! _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Har fått hem lite prylar. Först har vi den begagnade kardanaxeln som känns tajt i knuten, helt utan spel.
![]() Jag har velat en hel del fram och tillbaka gällande vilka blinkerslyktor som passar bäst på min bil. Jag gillar original-look med orangea lyktor, men jag tror inte det gör sig så bra på min orangea bil. Dessutom tycker jag att de som redan sitter på bilen är helt okej. Hursomhelst så köpte jag mig på ett mörktonat par från TYC, så kan jag jämföra då de sitter på bilen och ta beslutet om vilka som blir vinnarna. I samma beställning slängde jag även med en Bremsbackenzats från Febi Bilstein. ![]() Ett par bilder från säsongens premiärtur i lördags! Den första bilden är med för att visa vilken skön färgklick bilen utgör bland andra, mer diskreta, bilar. ![]() ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Re:
Du har snart ett PM ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
H&R-fjädrarna har en förmåga att föra en hel del oväsen och jag tänkte smacka dit mackor med cylindriska nållager som botemedel mot det. Då är frågan om det räcker ett lager per sida, eller om det finns fördelar med att lyxa till det med dubbla lager, ett i varje fjädersäte. Om det räcker bra med ett, monteras det då i det övre eller nedre sätet? Jag har sett olika varianter då jag har googlat på ämnet..
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Ett per fjäder, och det är axiellt och radiellt nållager. i övre sätet.
Sellholm har hela övre fjädersätet med denna nållagring, i mkt bra kvalitet. ( har såna själv ) ![]() ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||||
Re:
Tack för input! ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 28433 besök totalt |