| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jag hade iaf tur med vädret?
|
<< 1, 2, 3 ... 123, 124, 125, 126 >> 30 besök idag (726557 totalt) |
|
Tack för hejarop hörni! Det känns ändå rätt bra med lite bekräftelse.
Jag är totalt dum i huvudet som inte gett upp än... Men nu är det riktigt roligt!
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
Re:
Jo, så har jag tänkt också. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
Hej!
Lite input som har bråkat med misständningar på en trimmad S4 2.2t AAN motor som gick på E85: - standard tändkassett dog först - 1.8t spolarna höll en stund (typ någon månad eller så) på gata. Lite mer om man knackade ihop stiften. Till slut tröttnade jag och skaffade 5x externa Yukon LS2 D585. Slut på problem. De är stora, externt monterade och fula. Men problemfria och lider inte av överhettning (kylfläns har de också). De tände även med slitna stift och hög lambda (av misstag) Hela tråden med mätningar osv: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ G o r a n A m c o f f |
||
|
Re:
Ja, Mototron är nästa steg. Jag har valt denna vägen av estetiska skäl
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
Re:
Ingen aning. Vet att de är bra och Maxx säljer dem. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
_________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||
|
||
|
Hej Henrik
Roligt att träffa dig på kinnekulle i lördags och skoj att se bilen live Mycket häftig bil, synd jag inte han se den på banan bara. Men skoj att du ska till Nurburgring och köra. Håller verkligen tummarna för dig. Mvh, Per
_________________ Per Axblom |
||
|
Nu är bilen klar i god tid. Vi åker på Torsdag. Alltså 3 dagar att mecka om man behöver. Jag har gjort setup, corner weight och monterat allt som ska dit. Allt e perfekt. Bytte olja förra veckan med. Både på racerbil och dragbil.
Så idag skulle jag ut och ställa in bromsvågen. Jag stängde av pdm utgången för abs och låste hjulen. Justerade tills jag blev nöjd. Stannade sen och snackade lite med en polare utanför garaget. Då tyckte vi att det knackade lite... Efter lite försiktigt varvande så kunde vi konstatera att jag har lagerknack. MEN FÖR*&#=>!!!! KAN INTE JAG FÅ HA LITE FLYT NÅNGÅNG?
Jaja. Upp med bilen på lyften. Jag har byggt den så jag kan plocka av framvagnsbalken utan att lyfta motorn. Sen rev jag tråg och oljepump. Det tog kanske en timme så hade jag lyft på vevlager och konstaterat att de är lite dåliga, men absolut ingen katastrof. Veven är oskadad. Det var ju ett sånt där ljud man måste koncentrera sig för att höra. Bara när den går ner i varv. Speeding hade lager på hyllan, så jag byter för säkerhets skull. Så det var inte så farligt... Jag hade lite för lite olja i sist på Kinnekulle. Jag fick nån varning nån gång men hade i alla fall över 2 bar oljetryck. Så... Lätt fixat och skönt att jag hittade det nu och inte i Tyskland. Det hade varit kass...
||
|
Denna tråd är helt otrolig. Varje inlägg börjar med något som för oss vanliga döda hade varit typ ett vinterprojekt, och slutar med "... så jag rev ner och fixade det, tog någon timme"
Lycka till och kör hårt på ringen, jag kommer sitta bänkad i TV-soffan och heja på er
_________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||
|
Re:
+1
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
|
||
|
Jag skickar min Ls7 till dig imorgon, du verkar veta hur man får en maskin att hålla 😁😁😁😁😁
Skämt åsido, sjuk oflyt . _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Att du inte har konverterat den där motorn till snäppfästen internt och externt är nog det största mysteriet vid det här laget ... Använder du momentnyckel, eller har du BMWs standarder i fingertoppskänslan?
Låt den hålla nu, så att du kan fokusera på att gasa nere i Tyskland! _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
|
Re:
Jag använder moment nyckel, men behöver inte kolla i dokumentationen längre.
||
|
Hahaha helt unik tråd som sagt, mkt underhållande. Lycka till därnere o glöm nu inte att ha olja på stickan
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jag hade iaf tur med vädret?
|
<< 1, 2, 3 ... 123, 124, 125, 126 >> 30 besök idag (726557 totalt) |