Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jag hade iaf tur med vädret?
<<   1, 2, 3 ... 123, 124, 125, 126   >>
30 besök idag (726557 totalt)
OscWan
Skåne
Här sen Apr 2023
Inlägg: 521



Var nog länge sedan jag tyckte att någon förtjänade att ett bygge äntligen gick rätt som du alltså. Heja heja!

_________________
Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg.
Citera 1
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19127



Härligt!

Gött ändå att du fick drivaxelproblemet här istället för på Ringen.

Rör ingenting nu!

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941


Trådstartare
Tack för hejarop hörni! Det känns ändå rätt bra med lite bekräftelse. Jag är totalt dum i huvudet som inte gett upp än... Men nu är det riktigt roligt!

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941


Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
Härligt!

Gött ändå att du fick drivaxelproblemet här istället för på Ringen.

Rör ingenting nu!


Jo, så har jag tänkt också.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3462



Hej!

Lite input som har bråkat med misständningar på en trimmad S4 2.2t AAN motor som gick på E85:

- standard tändkassett dog först
- 1.8t spolarna höll en stund (typ någon månad eller så) på gata. Lite mer om man knackade ihop stiften.

Till slut tröttnade jag och skaffade 5x externa Yukon LS2 D585. Slut på problem. De är stora, externt monterade och fula. Men problemfria och lider inte av överhettning (kylfläns har de också). De tände även med slitna stift och hög lambda (av misstag)

Hela tråden med mätningar osv:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80211

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941


Trådstartare
Re:

beepbeep skrev:
Hej!

Lite input som har bråkat med misständningar på en trimmad S4 2.2t AAN motor som gick på E85:

- standard tändkassett dog först
- 1.8t spolarna höll en stund (typ någon månad eller så) på gata. Lite mer om man knackade ihop stiften.

Till slut tröttnade jag och skaffade 5x externa Yukon LS2 D585. Slut på problem. De är stora, externt monterade och fula. Men problemfria och lider inte av överhettning (kylfläns har de också). De tände även med slitna stift och hög lambda (av misstag)

Hela tråden med mätningar osv:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=80211


Ja, Mototron är nästa steg. Jag har valt denna vägen av estetiska skäl

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3462



Hmm, googlade på 'Motortron coils'. De ser väldigt lika
D585 spolar (sånär som design på kylflänsen). Priset är det dubbla dock.

Vad är skillnaden?

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941


Trådstartare
Re:

beepbeep skrev:
Hmm, googlade på 'Motortron coils'. De ser väldigt lika
D585 spolar (sånär som design på kylflänsen). Priset är det dubbla dock.

Vad är skillnaden?


Ingen aning. Vet att de är bra och Maxx säljer dem.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1707



Kul att det verkar lira den här gången! Hoppas det håller i sig.

_________________
André Westersund
Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport
BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i...
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941


Trådstartare
Nu är jag anmäld till ETAM. European Timeattack Masters på Nürburgring

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera 10
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 893



Hej Henrik

Roligt att träffa dig på kinnekulle i lördags och skoj att se bilen live
Mycket häftig bil, synd jag inte han se den på banan bara.

Men skoj att du ska till Nurburgring och köra. Håller verkligen tummarna för dig.

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Ricke W
Linköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 254



Det ska bli kul att följa! Kul att du får komma ut och tävla efter allt slit!

_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941


Trådstartare
Nu är bilen klar i god tid. Vi åker på Torsdag. Alltså 3 dagar att mecka om man behöver. Jag har gjort setup, corner weight och monterat allt som ska dit. Allt e perfekt. Bytte olja förra veckan med. Både på racerbil och dragbil.

Så idag skulle jag ut och ställa in bromsvågen. Jag stängde av pdm utgången för abs och låste hjulen. Justerade tills jag blev nöjd. Stannade sen och snackade lite med en polare utanför garaget. Då tyckte vi att det knackade lite... Efter lite försiktigt varvande så kunde vi konstatera att jag har lagerknack. MEN FÖR*&#=>!!!! KAN INTE JAG FÅ HA LITE FLYT NÅNGÅNG?

Jaja. Upp med bilen på lyften. Jag har byggt den så jag kan plocka av framvagnsbalken utan att lyfta motorn. Sen rev jag tråg och oljepump. Det tog kanske en timme så hade jag lyft på vevlager och konstaterat att de är lite dåliga, men absolut ingen katastrof. Veven är oskadad. Det var ju ett sånt där ljud man måste koncentrera sig för att höra. Bara när den går ner i varv.

Speeding hade lager på hyllan, så jag byter för säkerhets skull. Så det var inte så farligt... Jag hade lite för lite olja i sist på Kinnekulle. Jag fick nån varning nån gång men hade i alla fall över 2 bar oljetryck. Så... Lätt fixat och skönt att jag hittade det nu och inte i Tyskland. Det hade varit kass...



_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera 5
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 241



Denna tråd är helt otrolig. Varje inlägg börjar med något som för oss vanliga döda hade varit typ ett vinterprojekt, och slutar med "... så jag rev ner och fixade det, tog någon timme"

Lycka till och kör hårt på ringen, jag kommer sitta bänkad i TV-soffan och heja på er

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12347



Re:

MelvinL skrev:
Denna tråd är helt otrolig. Varje inlägg börjar med något som för oss vanliga döda hade varit typ ett vinterprojekt, och slutar med "... så jag rev ner och fixade det, tog någon timme"

Lycka till och kör hårt på ringen, jag kommer sitta bänkad i TV-soffan och heja på er


+1

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1487



Tänk om nån kunde filmatisera denna tråd.. hade vart årets thriller 😀

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941


Trådstartare
tack hörni. Kul att jag kan underhålla

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera 1
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8108



Jag skickar min Ls7 till dig imorgon, du verkar veta hur man får en maskin att hålla 😁😁😁😁😁

Skämt åsido, sjuk oflyt .

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1618



Att du inte har konverterat den där motorn till snäppfästen internt och externt är nog det största mysteriet vid det här laget ... Använder du momentnyckel, eller har du BMWs standarder i fingertoppskänslan?

Låt den hålla nu, så att du kan fokusera på att gasa nere i Tyskland!

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941


Trådstartare
Re:

Himlar skrev:
Att du inte har konverterat den där motorn till snäppfästen internt och externt är nog det största mysteriet vid det här laget ... Använder du momentnyckel, eller har du BMWs standarder i fingertoppskänslan?

Låt den hålla nu, så att du kan fokusera på att gasa nere i Tyskland!


Jag använder moment nyckel, men behöver inte kolla i dokumentationen längre.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera 1
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2433



Hahaha helt unik tråd som sagt, mkt underhållande. Lycka till därnere o glöm nu inte att ha olja på stickan

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jag hade iaf tur med vädret?
<<   1, 2, 3 ... 123, 124, 125, 126   >>
30 besök idag (726557 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande